Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
K/Sökes: Garageplats i Göteborg med omnejd.
1, 2   >>
3298 besök totalt
Karl Birgander
Älvängen
Här sen Sep 2003
Inlägg: 2305


Trådstartare
K/Sökes: Garageplats i Göteborg med omnejd.

Jag har just hittat ett jobb i Mölndal och då behöver Porschen ett nytt hem som inte är 36 mil bort.

Jag har en Porsche 944 S2 som behöver plats att sova och även lite yta för mek.
Mekandet inkluderar inte en massa slipande och spacklande eller annan skräpspridande verksamhet.

Plats i garage delat med andra banåkare är naturligtvis mest önskvärt!

Priser får gärna vara humana!

Sitter du på något vettigt eller vet något garage som behöver påfyllning?

PM:a, skriv här eller maila karl.birgander@gmail.com

Finnes plats att inhysa bilen till en början utan krav på mekutrymme är det också intressant!

Plats i början på juni vore önskvärt!

_________________
Karl Birgander

Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36
Citera
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1216



Detta kanske kan vara något Karl http://www.blocket.se/vi/15904265.htm?ca=15_s i Kungälv

_________________
Magnus Svensson
PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
Karl Birgander
Älvängen
Här sen Sep 2003
Inlägg: 2305


Trådstartare
Re:

Magnus Svensson skrev:
Detta kanske kan vara något Karl http://www.blocket.se/vi/15904265.htm?ca=15_s i Kungälv

Tack!

Ska kollas!

_________________
Karl Birgander

Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 20637



Klarar du dig med ett boendegarage så kan det bli rejält billigare. Tyvärr är det inte så vanligt med betonggolv men det kan gå att hitta.
Jag har mekat det jag behöver i ett boendegarage i två år nu (kallgarage, inget vatten och endast 240V på timer, men det går utmärkt ändå).
Nä, jag har tyvärr inget över eller ledigt i närheten.

_________________
Niklas Falk
www.SPVM.se
Citera
Karl Birgander
Älvängen
Här sen Sep 2003
Inlägg: 2305


Trådstartare
Re:

Niklas Falk skrev:
Klarar du dig med ett boendegarage så kan det bli rejält billigare. Tyvärr är det inte så vanligt med betonggolv men det kan gå att hitta.
Jag har mekat det jag behöver i ett boendegarage i två år nu (kallgarage, inget vatten och endast 240V på timer, men det går utmärkt ändå).
Nä, jag har tyvärr inget över eller ledigt i närheten.


Jo, jag klarar mig på boendegarage, men det är betydligt trevligare med sällskap när man donar!
Boendegarage är ju också belagt med kö....

_________________
Karl Birgander

Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36
Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007
Inlägg: 2370



om vi då är fler kanske vi skall börja leta ett billigt kontrakt på lokal istället!?
För garageplatser i götet växeer verkligen inte på träd.

_________________
Citera
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1216



Re:

UR_TT skrev:
om vi då är fler kanske vi skall börja leta ett billigt kontrakt på lokal istället!?
För garageplatser i götet växeer verkligen inte på träd.


Det tycker jag låter som en kanon idé, jag är intresserad

_________________
Magnus Svensson
PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
Karl Birgander
Älvängen
Här sen Sep 2003
Inlägg: 2305


Trådstartare
Re:

Magnus Svensson skrev:
UR_TT skrev:
om vi då är fler kanske vi skall börja leta ett billigt kontrakt på lokal istället!?
För garageplatser i götet växeer verkligen inte på träd.


Det tycker jag låter som en kanon idé, jag är intresserad


Gärna!

_________________
Karl Birgander

Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36
Citera
Tjipp
Göteborg/SJÖVIK
Här sen Sep 2005
Inlägg: 440



Intressant 3-3.5mil utanför göteborg!?
Sjövik
Finns en fräsch 100m2 lokal som snart blir ledig.
Högt i tak. ganska nybyggt, ny fin port, toa, vatten och ström finns såklart..
hyral ligger på runt 4000 inkl moms.

_________________
Tobias Svenrot
Kör oftast DogeRam2500Cummins, MB Gl, Golf Mk1 Gti-84, Golf Mk1 Gli cab eller något av mina andra (46) fordon!
Citera
bergbom
göteborg
Här sen Sep 2005
Inlägg: 90



fanns en lokal i gp som var utanonserad som garage 200 m2 eller något sånt, är intreserad om vi blir några.

_________________
Filip Bergbom-Wallin
Citera
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1216



Re:

Tjipp skrev:
Intressant 3-3.5mil utanför göteborg!?
Sjövik
Finns en fräsch 100m2 lokal som snart blir ledig.
Högt i tak. ganska nybyggt, ny fin port, toa, vatten och ström finns såklart..
hyral ligger på runt 4000 inkl moms.


Det tycker jag låter intressant om vi blir 4-5 pers

200m2 är ju en hel del yta och det är ju kul ju fler man bli men samtidigt blir ma ganska sårbar med en så stor lokal om många bestämmer sig för att dra samtidigt

_________________
Magnus Svensson
PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
Karl Birgander
Älvängen
Här sen Sep 2003
Inlägg: 2305


Trådstartare
Re:

Magnus Svensson skrev:
Tjipp skrev:
Intressant 3-3.5mil utanför göteborg!?
Sjövik
Finns en fräsch 100m2 lokal som snart blir ledig.
Högt i tak. ganska nybyggt, ny fin port, toa, vatten och ström finns såklart..
hyral ligger på runt 4000 inkl moms.


Det tycker jag låter intressant om vi blir 4-5 pers

200m2 är ju en hel del yta och det är ju kul ju fler man bli men samtidigt blir ma ganska sårbar med en så stor lokal om många bestämmer sig för att dra samtidigt


Jag håller med om magnus åsikter!
Intresserad inte på för stort.

_________________
Karl Birgander

Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36
Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007
Inlägg: 2370



Vi utser Karl till ordf i garage föreningen

Jag är på men har taskikt med tid...tusenlapp i månaden är min budget.

_________________
Citera
Tjipp
Göteborg/SJÖVIK
Här sen Sep 2005
Inlägg: 440



kan tilläggas att det i omkrinliggande garage bara är bilintresserade och håller på med just bilar
(och lite motorcyklar)
Är väl ca 10talet olika garage innom området!

Är min granne som "äger" garagen och står för uthyrningen..
(Äldre herre)
Men är det intressant så kan jag förmedla möte med visning av lokalen här i sjövik!

_________________
Tobias Svenrot
Kör oftast DogeRam2500Cummins, MB Gl, Golf Mk1 Gti-84, Golf Mk1 Gli cab eller något av mina andra (46) fordon!
Citera
Karl Birgander
Älvängen
Här sen Sep 2003
Inlägg: 2305


Trådstartare
Re:

Tjipp skrev:
Men är det intressant så kan jag förmedla möte med visning av lokalen här i sjövik!


Mycket gärna!

_________________
Karl Birgander

Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36
Citera
Tjipp
Göteborg/SJÖVIK
Här sen Sep 2005
Inlägg: 440



kollade med herrn nu..
och lokalen skulle vart utflyttad och överlämnad nu i månadsskiftet Aprl - Maj. men så har inte skett..
Killen som hyr nu är så att säga vräkt.. Har börjat att plocka i sina grejer men som sagt inte klar..
Sedan mumlade "uthyraren" något om att han skulle måla om väggar och ev. golvet igen så det blev "tipptopp"

Sedan finns ytterligare en lokal ledig..
Gamalt snickeri/lackering lite mer slitet och inte helt 100 isolerat å så, men betydligt större..
Vet inte riktigt vad planen var för denna lokal men även den ledig som sagt..

_________________
Tobias Svenrot
Kör oftast DogeRam2500Cummins, MB Gl, Golf Mk1 Gti-84, Golf Mk1 Gli cab eller något av mina andra (46) fordon!
Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007
Inlägg: 2370



Sjövik, känns liiite för långt ut för min smak, men så är man gammal och bekväm av sig osså

_________________
Citera
Tjipp
Göteborg/SJÖVIK
Här sen Sep 2005
Inlägg: 440



30 min tar det från gbg.. visst är en bit..
Men bra lokal för ganska vettigt pris!
och trevliga "grannar"
Sedan är det orange express buss till götet om man nu skulle meka sönder något och behöva ta sig hem på annat sätt!

_________________
Tobias Svenrot
Kör oftast DogeRam2500Cummins, MB Gl, Golf Mk1 Gti-84, Golf Mk1 Gli cab eller något av mina andra (46) fordon!
Citera
Wirtgen
Göteborg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 13



Ja,,, Min supra behöver också tak över huvudet ! Får man vara med och dela garage eller? När vi hittar något ?

_________________
Magnus Fernlund
Citera
Tjipp
Göteborg/SJÖVIK
Här sen Sep 2005
Inlägg: 440



Kanske går för sig., Hör med KARL!
"medlar" just nu mellan honnom och "grannen" ang, garage i sjövik!

_________________
Tobias Svenrot
Kör oftast DogeRam2500Cummins, MB Gl, Golf Mk1 Gti-84, Golf Mk1 Gli cab eller något av mina andra (46) fordon!
Citera
96special

Här sen Okt 2004
Inlägg: 339



Har tydligen missat denna tråd.
Men jag söker också garageplats i göteborg.
Går gärna i hop med flera om det kan vara interessant.

Det fina med många är att m2 priset går ned.

jag kan pröjsa 1000-1600 i månaden utan problem.

vad har folk för uppskattning om plats per bil?

_________________
Truls Herland
Citera
SÄLJES
K/Sökes: Garageplats i Göteborg med omnejd.
1, 2   >>
3298 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande