Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
2062 besök totalt |
Trackday i Storbritannien?
Det är många här som roar sig med att åka ner till Tyskland för att åka runt på en betalmotorväg gång efter annan, men är det ingen som tagit sig över till motorsportens hemland Storbritannien för att köra en Trackday där? Det ser visserligen ut att vara dyrt, men nog sjutton skulle det väl vara kul att flänga runt Brands Hatch eller Thruxton några varv? Det blir nog till att planera en tripp till ett regnigt ö-rike nästa år... ![]() fast man kanske ska prova nån svensk bana för första gången också _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Re: Trackday i Storbritannien?
Det vore ju inte så lite kultigt ![]() Smäller rätt mycket högre för mig än Nürnburgring ![]() Brands Hatch 1966: Lotus 47 kör sitt första race och vinner ![]() Måste nog undersöka förutsättningarna lite... _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||
Jag har bara tittat på en massa banor (9 eller 10 på två veckor) runt om i Europa under en rundtripp förra sommaren, men det blev inte så mycket kört då (bara A1 Ring och Nürburgring).
De brittiska banorna har man ju kört i Toca2 så där hittar man runt. ![]() Jag fick ett erbjudande att följa med en grupp tyskar till Spa förra året, men det gick inte att lösa ekonomiskt. Man ska ju bo och äta också. Är det nån här som vet om de kräver racinglicenser för att köra en trackday i drottningens rike? _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
För att återgå till GB-konceptet. Hur tar man sig smartast till och från ön?
Jag har en känsla av att det inte går att åka Gbg-Harwich nu för tiden. Är det Esbjerg som gäller? Någon som har erfarenhet? |
||||||
Man kan åka GBG-Newcastle. Jag har för mig att det är ganska billigt men man hamnar ganska långt norrut.
Själv tog jag en fraktbåt mellan GBG-Immingham (ca 20mil söder om Newcastle). Dom har några få hytter för lastbilschafförer. Kostar 1000kr för bilen och 1500 för hytten, enkel resa. Då ingår alla måltider. Jag tror även att det går en fraktbåt till Harwich men det är ju lätt att kolla med DFDS Seaways. _________________ //Mattias Gripenland |
||||||
_________________ ![]() |
||||||
Klart roligaste banan i England ![]() |
||||||
DFDS Seaways Cup hade en storsvulen plan för ett par år sen att köra sitt finalracer på Donnington. Allt verkade klaffa tills dess att Bernie eller nån annan person i liknande ställning tyckte att nån träning för något proffsteam var viktigare.
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||||
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
om du tänker dig englands kartan i mitten höjdmässigt och lite till höger...... eller rättare sagt en ca 4-5 timmar från Silverstone om jag inte kommer ihåg fel.. Men det finns någon websida om engelska banor med kartor och länkar har jag för mig.... men orkar inte leta just nu... men om ingen annan vet direkt så letar jag reda på den åt dig lite senare... |
||||||
|
||||||
Hittade precis en Trackday på Cadwell om det är någon (Magnus?) intresserad.
Javelin Trackdays Cadwell Park (full circuit) Saturday 1st November only £129 (additional drivers free) Tel +44 (0)1469 560 574 colin@javelin-motorsport.co.uk www.javelin-motorsport.co.uk och här kan ni hyra lämplig bil typ 996, Evo VII, Impreza, Ferrari 355, Elise eller Caterham. www.udrivecars.com |
||||||
![]() |
Inför träffar
![]() |
2062 besök totalt |