Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S: Volvo 744 Gle -88 Fin, besiktigad & skattad!
1287 besök totalt
Tjipp
Göteborg/SJÖVIK
Här sen Sep 2005
Inlägg: 440


Trådstartare
S: Volvo 744 Gle -88 Fin, besiktigad & skattad!



Volvo 744 Gle -88

22800 Mil.

Aut.

Motor B230E = 136hk

Elspeglar

Svart skinn i bra skick.

Ac (kyler dåligt, fungera nyss) NU ÅTGÄRDAT!!!

Motorvärmare (elektrisk)

Bensinvärmare

Ytter och inner tempmätare

Helt NY! Radio/CD/MP3 Spelare
Med kartong instruktionsbok mm.

org. Servicebok och instruktionsbok

Mycket historik bla.
körjournal 1990-03.

Besiktigad 08-05-07

Skattad

olja + filter bytt vid 22600mil

Service innan besiktning:

Byte oljan i automatlådan.

Byte handbroms wire.

Isärtagning bromsar runt om, uppsmörjning
(nästan nya bromsbelägg runt om!)

Bra avgassystem

Ingen rost under, har blivit underredsbehandlad.

Lite rost finns vid en skärmblinkers.

Mycket fin i lacken

Fin (och ren) invändigt

Rent och fint motorrum

Bra sommardäck

En klassisk "lyx" volvo som har många tusen mil kvar att leverera, inga konstigheter, går perfekt, bara ut och "glida"!

Bilen Finns i Sjövik (Lerums kommun) Utanför Göteborg för er som inte vet!
Ev. kan bilen medtagas till arbetet i partille/sävedalen.

Pris. 12.000:-


Tel: 0704-947935

_________________
Tobias Svenrot
Kör oftast DogeRam2500Cummins, MB Gl, Golf Mk1 Gti-84, Golf Mk1 Gli cab eller något av mina andra (46) fordon!
Citera
Tjipp
Göteborg/SJÖVIK
Här sen Sep 2005
Inlägg: 440


Trådstartare
nu är ac n "renoverad" och fylld!!

_________________
Tobias Svenrot
Kör oftast DogeRam2500Cummins, MB Gl, Golf Mk1 Gti-84, Golf Mk1 Gli cab eller något av mina andra (46) fordon!
Citera
Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004
Inlägg: 5714



Mailade min pappa - han kan behöva byta ut gårdsvolvon

Där är servo?

_________________
Sand&Salt Mexican Leather

MexBeetle -90 1600cc
Citera
Tjipp
Göteborg/SJÖVIK
Här sen Sep 2005
Inlägg: 440


Trådstartare
visst är det servo finns det utan!?

_________________
Tobias Svenrot
Kör oftast DogeRam2500Cummins, MB Gl, Golf Mk1 Gti-84, Golf Mk1 Gli cab eller något av mina andra (46) fordon!
Citera
Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004
Inlägg: 5714



Re:

Tjipp skrev:
visst är det servo finns det utan!?


Vet inte, deras 240 har INTE servo... Det var ju tydligen starkare människor på planeten på åttitalet...

_________________
Sand&Salt Mexican Leather

MexBeetle -90 1600cc
Citera
Tjipp
Göteborg/SJÖVIK
Här sen Sep 2005
Inlägg: 440


Trådstartare
Nu är den troligtvis såld!
Handpenning lämnad!

_________________
Tobias Svenrot
Kör oftast DogeRam2500Cummins, MB Gl, Golf Mk1 Gti-84, Golf Mk1 Gli cab eller något av mina andra (46) fordon!
Citera
Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004
Inlägg: 5714



Grattis!
Farsan var sugen, men tyckte den var för långt bort. Dom bor i halland utanför Laholm

_________________
Sand&Salt Mexican Leather

MexBeetle -90 1600cc
Citera
Tjipp
Göteborg/SJÖVIK
Här sen Sep 2005
Inlägg: 440


Trådstartare
oki.. laholm är ju inte jätte långt bort! Har en polare som bor där!
Änn är bilen kvar,. men affären blir förhoppningsvis av i morrn!

_________________
Tobias Svenrot
Kör oftast DogeRam2500Cummins, MB Gl, Golf Mk1 Gti-84, Golf Mk1 Gli cab eller något av mina andra (46) fordon!
Citera
Tjipp
Göteborg/SJÖVIK
Här sen Sep 2005
Inlägg: 440


Trådstartare
Nu är den SÅLD!!

(för 12.000:-)

_________________
Tobias Svenrot
Kör oftast DogeRam2500Cummins, MB Gl, Golf Mk1 Gti-84, Golf Mk1 Gli cab eller något av mina andra (46) fordon!
Citera
SÄLJES
S: Volvo 744 Gle -88 Fin, besiktigad & skattad!
1287 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande