| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
K: köpråd!!
|
1870 besök totalt |
|
K: köpråd!!
Nu håller jag på med min inköpslista till mitt projekt. Så jag behöver lite köpråd på vad jag ska välja för fabrikat mm. 1. "Sitta-still" stolar 2. Mätare (ladd, olje temp, vatten temp, volt, olje tryck) 3. Pedaler med bromsvåg 4. IC 5. Kylare 6. Elfläkt 7. Säkerhetstank 8. Bensinpumpar 9. Tryckplatta med sinterlamell och kardanaxel (Jag har en b230ft -98 volvo motor, ZF bmw låda omgjord för volvo och en volvo 1031 240 bakaxel) 10. Oljor (motor, växellåda och diffen) 11. catchtank vevhusventilation Det är vad jag behöver nu. Är det någon som har något liggandes så maila info och pris. Budget på ca 20k
_________________ Andreas Magnusson Kör: Golf IV bsr Mekar: Escort Mk2 Tic |
|
Skulle vilja ha extra bra förslag på koppling och sinterlamell.
Ska ju köra en hel del dragracing så det gäller ju att det håller. Ska ha en effekt på ca 400hk som ska flytta ca 1100kg med MT däck. som jag skrev innan så har jag ju en b230ft -98 volvo motor och en ZF växellåda från bakaxel.se Är ju inte så jätte kunnig på vad man ska ha.. Är det 228mm volvo tryckplatta och 228mm bmw sinterlammell eller? Sen är det ju kardan också.. bmw låda och volvo bakaxel. Måste man svetsa ihop bmw kardan med volvo kardan för att få rätt längd och rätta fästen? Är tacksam för alla svar och all kretik!! _________________ Andreas Magnusson Kör: Golf IV bsr Mekar: Escort Mk2 Tic |
|
IC, kyl och elfläk kan du köpa på kl-racing.se funkar nog bra till ditt bygge.
Stolar från stylingbutiken Mätare och bromsvåg från dalhems Kolla med kl och dom inte har lamell, catch-tank och pumpar också annars kanske parner har?! Då borde du klara budgeten annars kör du på detta Mätare för allt du behöver hittar du här http://www.aim-racing.se/mxl.html Stående pedalställ https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Stolar sparco från t.ex. rallyimport Säkerhetstank dalhems Pumpar aeromotive beställer du direkt från staterna |
|
När det gäller pedalställ..
Vad mer behöver man för att få bromsarna att göra sitt jobb. Jag kör på 305mm Peugeot V6 bromsskivor fram Peugeot Bromsok Greenstuff belägg Stålomspunna bromsslangar Sierra V6 framskivor i bak Sierra V6 framok i bak Är inte proffs på bromsar direkt.. Finns det några bra sidor som förklarar lite allt möjligt eller är det någon här som kan förklara och skissa lite på hur det ska se ut? _________________ Andreas Magnusson Kör: Golf IV bsr Mekar: Escort Mk2 Tic |
|
|
|
Så om man köper denna https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php
men cylindrarna så behöver jag bara bromsrör? _________________ Andreas Magnusson Kör: Golf IV bsr Mekar: Escort Mk2 Tic |
|
Ingen som har en bra förstärkt tryckplatta till volvo b230ft med plant svänghjul
Eller ett spakställ till en bmw zf låda. Typ 525 eller något. Kylare vad ska man köpa det? _________________ Andreas Magnusson Kör: Golf IV bsr Mekar: Escort Mk2 Tic |
![]() |
SÄLJES
K: köpråd!!
|
1870 besök totalt |

