Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
K: köpråd!!
1870 besök totalt
Anden
Jönköping
Här sen Nov 2006
Inlägg: 312


Trådstartare
K: köpråd!!

Nu håller jag på med min inköpslista till mitt projekt.
Så jag behöver lite köpråd på vad jag ska välja för fabrikat mm.


1. "Sitta-still" stolar
2. Mätare (ladd, olje temp, vatten temp, volt, olje tryck)
3. Pedaler med bromsvåg
4. IC
5. Kylare
6. Elfläkt
7. Säkerhetstank
8. Bensinpumpar
9. Tryckplatta med sinterlamell och kardanaxel
(Jag har en b230ft -98 volvo motor, ZF bmw låda omgjord för volvo och en volvo 1031 240 bakaxel)
10. Oljor (motor, växellåda och diffen)
11. catchtank vevhusventilation

Det är vad jag behöver nu. Är det någon som har något liggandes så maila info och pris.
Budget på ca 20k


_________________
Andreas Magnusson

Kör: Golf IV bsr
Mekar: Escort Mk2 Tic
Citera
Anden
Jönköping
Här sen Nov 2006
Inlägg: 312


Trådstartare
Ingen som har lite erfarenhet eller har något liggandes som vill bli av med det?

_________________
Andreas Magnusson

Kör: Golf IV bsr
Mekar: Escort Mk2 Tic
Citera
bergbom
göteborg
Här sen Sep 2005
Inlägg: 90



Beror helt på vad det skall användas till men säkerhetsutrustning bör vara FIA godkänd. Kostar lite mer men bör ses som en investering ifall mr. Murphy skulle vara framme.

_________________
Filip Bergbom-Wallin
Citera
Anden
Jönköping
Här sen Nov 2006
Inlägg: 312


Trådstartare
Projektet jag håller på med är en escort mk2 som ska gå på strippen och även lite buskörning på bana.
Så jag håller med dig! Säkerhet framför allt!

_________________
Andreas Magnusson

Kör: Golf IV bsr
Mekar: Escort Mk2 Tic
Citera
Anden
Jönköping
Här sen Nov 2006
Inlägg: 312


Trådstartare
Skulle vilja ha extra bra förslag på koppling och sinterlamell.

Ska ju köra en hel del dragracing så det gäller ju att det håller.
Ska ha en effekt på ca 400hk som ska flytta ca 1100kg med MT däck.

som jag skrev innan så har jag ju en b230ft -98 volvo motor och en ZF växellåda från bakaxel.se

Är ju inte så jätte kunnig på vad man ska ha.. Är det 228mm volvo tryckplatta och 228mm bmw sinterlammell eller?

Sen är det ju kardan också.. bmw låda och volvo bakaxel. Måste man svetsa ihop bmw kardan med volvo kardan för att få rätt längd och rätta fästen?

Är tacksam för alla svar och all kretik!!

_________________
Andreas Magnusson

Kör: Golf IV bsr
Mekar: Escort Mk2 Tic
Citera
thoern
Lidköping
Här sen Mar 2005
Inlägg: 521



IC, kyl och elfläk kan du köpa på kl-racing.se funkar nog bra till ditt bygge.

Stolar från stylingbutiken

Mätare och bromsvåg från dalhems

Kolla med kl och dom inte har lamell, catch-tank och pumpar också annars kanske parner har?!



Då borde du klara budgeten annars kör du på detta

Mätare för allt du behöver hittar du här http://www.aim-racing.se/mxl.html

Stående pedalställ https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=34555

Stolar sparco från t.ex. rallyimport

Säkerhetstank dalhems

Pumpar aeromotive beställer du direkt från staterna

_________________
Fredrik Thörn, Lidköping

Projektet: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=43179
Citera
Anden
Jönköping
Här sen Nov 2006
Inlägg: 312


Trådstartare
När det gäller pedalställ..

Vad mer behöver man för att få bromsarna att göra sitt jobb.

Jag kör på 305mm Peugeot V6 bromsskivor fram
Peugeot Bromsok
Greenstuff belägg
Stålomspunna bromsslangar
Sierra V6 framskivor i bak
Sierra V6 framok i bak

Är inte proffs på bromsar direkt.. Finns det några bra sidor som förklarar lite allt möjligt eller är det någon här som kan förklara och skissa lite på hur det ska se ut?

_________________
Andreas Magnusson

Kör: Golf IV bsr
Mekar: Escort Mk2 Tic
Citera
thoern
Lidköping
Här sen Mar 2005
Inlägg: 521



bromsrör och cylindrar

_________________
Fredrik Thörn, Lidköping

Projektet: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=43179
Citera
Anden
Jönköping
Här sen Nov 2006
Inlägg: 312


Trådstartare
Så om man köper denna https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=34555

men cylindrarna så behöver jag bara bromsrör?

_________________
Andreas Magnusson

Kör: Golf IV bsr
Mekar: Escort Mk2 Tic
Citera
Anden
Jönköping
Här sen Nov 2006
Inlägg: 312


Trådstartare
Ingen som har en bra förstärkt tryckplatta till volvo b230ft med plant svänghjul

Eller ett spakställ till en bmw zf låda. Typ 525 eller något.

Kylare vad ska man köpa det?

_________________
Andreas Magnusson

Kör: Golf IV bsr
Mekar: Escort Mk2 Tic
Citera
hpmk1
Ängelholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1356



Tilton koppling, vi kan diskutera det på escortträffen den 31/5 .

Du kommer väl?

_________________
Håkan Persson
Citera
Anden
Jönköping
Här sen Nov 2006
Inlägg: 312


Trådstartare
Det ska inte vara för dyr koppling..

Lite för långt att åka när man inte har någon rullande escort att visa upp.

_________________
Andreas Magnusson

Kör: Golf IV bsr
Mekar: Escort Mk2 Tic
Citera
SÄLJES
K: köpråd!!
1870 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande