| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Skillnad i dämpning Clubsport/Race
|
1069 besök totalt |
|
Har pratat lite smått med h&Rs motorsportavdelning, det finns i princip två olika kit till mercan. Både är avstämda för ringen, skillnaden är att det ena är "clubsport" anpassad medans det andra är "tävlings" anpassat. Finns ju flera med M3 e30 som kör iaf, clubsportkitet. Hur mycket kan det skilja mellan dessa. Priset är detsamma, men kanske är det rena tävlingskitet på gränsen till för hårt. Har inte fått några dämpkurvor eller fjäderkonstanter än, och jag är tveksam till om jag kommer få det. _________________ Mikael Lindqvist SVKG 692 |
||||
|
När man pratar clubsport "brukar" det va en mycket mjukare kompression men returen är hårdare än en gatdämpare just för att klara dom troligtvis hårdare fjädrarna. En kompromiss mao för att man inte ska lida allt för mycket när man kör i hålor på vägarna.
Race är race helt enkelt. Sen vad olika företag väljer att kalla sina dämpare är ju en annan sak. |
||||
|
jag har h&r clubsport på 320iM'en och dom är tyvärr i mjukaste laget när man verkligen vill ha kul, men är en bra kompromiss då det helt klart ger bättre väghållning än org, samt utan problem går att ha på bruksbilen.. så länge man har lågprofildäck.. provade 185/65/r14 fram och satan vad sidorna sviktar
nästan så man var rädd att däcken skulle krängas av fälgen
_________________ //Björn Strömberg BMW Abuser |
||||
|
Re:
det är inte cupkitet du tänker på då? _________________ Mikael Lindqvist SVKG 692 |
||||
|
Re:
står clubsport på dom
coilovers fram och vanliga dämpare bak.. cupkittet är väl vanliga dämpare även fram med 60/40 sänkning _________________ //Björn Strömberg BMW Abuser |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1069 besök totalt |