Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 1602 -73 * SÅLD *
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6
3 besök senaste veckan (26236 totalt)
MickeM02
Solna
Här sen Okt 2005

WoOW!! Så snyggt!

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=28407
Citera
MikaelH
Högsby
Här sen Okt 2004

Haha, så jäkla coolt. Det där diggar jag.
/Mikael

umeå
Här sen Jan 2008

den färgen diggade vi,

Löddeköpinge
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Det går framåt!

Rutor, lister mm börjar hamna där de hör hemma och det mesta av saknade delar är beställda eller hemkomna. Motorn blir nog klar i helgen men kommer ej att monteras förrän framåt sommarn, vill känna lite på sprutet först och se att allt lirar som det skall. Har hört lite effektsiffror från en liknande motor och det bådar gott..

Målet är att ha bilen besiktigad och gatlegal samt ha carporten hemma färdigbyggd under maj!

Kävlinge
Här sen Nov 2002

Rackarns prydligt det ser ut thumbs up
Hoppas man får se den i sitt rätta element i sommar

Skip
Malmö
Här sen Mar 2004

Så jääääla snyggt alltså thumbs up

Löddeköpinge
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Grr.. Som vanligt tar vardagen upp en för stor del av fritiden..

Pga tidsbrist funderar jag därfär att sälja bilen..

Bil med motor i + ny motor (utan sprut) som det står nu (kom och titta) går på 40 000 eller bästa bud utan krimskrams runtikring. Det betalar iaf vad jag lagt ner i motorn..

Finns en hel del extra godis att hänga på men då kostar det mer.
Vagnbok finns på bilen och den är gatreggad med bur och "ändrad motor, effekt enl uppgift"

Tråden är långt ifrån uppdaterad så intresserade kan höra av sig via PM i första hand för mer exakt info.
Kolla även www.02racing.net för mer info, ej heller denna är helt uppdaterad..

Solna
Här sen Okt 2005

Men NEJ! Verkligen trist att du inte får tiden att räcka till. Hade sett fram emot att se den klar inom det närmaste ju >

Hoppas den hamnar i rätta händer!

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=28407
Citera
ErikBerg2
Skogen
Här sen Dec 2007

Hallå där!

Rikard!

Ta en seriös funderare, och därefter en till, innan du gör något som du kommer att ångra för lång tid framöver...

Se på mig, jag ångrade mig i tre år och hade tur att få köpa tillbaka min älskade lilla bil. Det är inte säkert du kommer att ha sån tur...

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=41911&highlight=
Citera
Rikard Ahlin
Löddeköpinge
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Jodå, ni kan tro att det svider men det är bara att inse, jag hinner inte.

Bilen är till salu, nya motorn är redan såld.

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=46780&highlight=

Umeå
Här sen Mar 2004

Ajdå det var riktigt tråkigt. Du har ju trots allt varit en av dom få som drivit 02racingen framåt med moderna ideer å prylar samt testat ideerna ibland

Behöver du inte pengar akut så behåll bilen. Det är nog drygt å börja om ifall man får för sej det. Om inte annat för å hjälpa oss andra med racing supportfrågor som du varit bra på

Har'en
Sverige
Här sen Aug 2005

Ny ägare.... Araben skall ha olja!

Nå bilen har ny ägare och skall agera plattform till lite ideér hur 02:or kan komma snabbare och snabbare runt krysset - inga ambitioner nu i starten med 200 hkr utan att få bilen ihop och få den att reagera med en nya förare - det kommer både vara damer o herrar bakom ratten.

Abstinensen blev för mkt, har varit borta allt för länge och passerat en massa sk sportbilar men nu e man tillbaka i träsket - tack alla ni som stöttat mig i mina svåra stunder......

Målet är att få Araben körbar och besiktigad till Knutstorp och BMW träffen - sen hur man skall smyga sig in där vet jag inte....

Tacksam för tips, ideer och hur man får fatt på lite M10 delar omgående - hör av er!

Sverige
Här sen Aug 2005

Ny framvagn....

vad är det de säger?

2 steg fram och 1 bak?

men nu var det mer 2 bak o ett fram......... Blir till att justera lite i framvagnen - bort med kuggstång o tillbaka med originalsnäcka - delade allt och det behövdes bytas lite grejor men inte så farligt ialla fall - helicoils inköp o lite bättre bultar så inte grejorna trillar av...

sen blir det att sätta ihop bak o framvagn - bak har vi ett litet frågetecken då vinklarna på fjädern är inte bra..... men vi har lite teorier på hur det skall se ut.

I övrigt så blir det väl att kika på en ny smälla så småningom o även växellåda - är det nån som har nåt i gömmorna så gör som de andra - kom ut ur garderoben.....

söker även kontakt med topp/kam/oliteannat som har å bli av med......

Sverige
Här sen Aug 2005

Hur göra trådkap....

nå, mer har avverkats, allt utom Murphy har spottat i drinken...

Inget Knutan denna gång, allt för tight tyvärr..... Men det är inte långt kvar till vi drar igång och besiktigar samt kör lite....

Kommer sannolikt till Sturup och Knutstorps kvällsträningar om allt går bra nu....

BMW 1602 -73 * SÅLD *
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6
3 besök senaste veckan (26236 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande