Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 3 besök senaste veckan (26236 totalt) |
|
Det går framåt!
Rutor, lister mm börjar hamna där de hör hemma och det mesta av saknade delar är beställda eller hemkomna. ![]() ![]() Målet är att ha bilen besiktigad och gatlegal samt ha carporten hemma färdigbyggd under maj! ![]() _________________ Rikard Ahlin |
_________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
Grr.. Som vanligt tar vardagen upp en för stor del av fritiden..
![]() Pga tidsbrist funderar jag därfär att sälja bilen.. ![]() Bil med motor i + ny motor (utan sprut) som det står nu (kom och titta) går på 40 000 eller bästa bud utan krimskrams runtikring. Det betalar iaf vad jag lagt ner i motorn.. Finns en hel del extra godis att hänga på men då kostar det mer. Vagnbok finns på bilen och den är gatreggad med bur och "ändrad motor, effekt enl uppgift" ![]() Tråden är långt ifrån uppdaterad så intresserade kan höra av sig via PM i första hand för mer exakt info. Kolla även www.02racing.net för mer info, ej heller denna är helt uppdaterad.. _________________ Rikard Ahlin |
Men NEJ!
![]() ![]() ![]() Hoppas den hamnar i rätta händer! ![]() |
Hallå där!
Rikard! Ta en seriös funderare, och därefter en till, innan du gör något som du kommer att ångra för lång tid framöver... Se på mig, jag ångrade mig i tre år och hade tur att få köpa tillbaka min älskade lilla bil. Det är inte säkert du kommer att ha sån tur... _________________ Erik Berg "BMW 2002 är BILEN! FATTA vad bra den måste ha varit för 40 år sedan!" https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=41911&highlight= |
Jodå, ni kan tro att det svider men det är bara att inse, jag hinner inte.
![]() Bilen är till salu, nya motorn är redan såld. https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ Rikard Ahlin |
Ajdå det var riktigt tråkigt. Du har ju trots allt varit en av dom få som drivit 02racingen framåt med moderna ideer å prylar samt testat ideerna ibland
Behöver du inte pengar akut så behåll bilen. Det är nog drygt å börja om ifall man får för sej det. Om inte annat för å hjälpa oss andra med racing supportfrågor som du varit bra på ![]() _________________ Christer Hellquist BMW 2002 -73 iT MSx |
Ny ägare.... Araben skall ha olja!
Nå bilen har ny ägare och skall agera plattform till lite ideér hur 02:or kan komma snabbare och snabbare runt krysset - inga ambitioner nu i starten med 200 hkr utan att få bilen ihop och få den att reagera med en nya förare - det kommer både vara damer o herrar bakom ratten. Abstinensen blev för mkt, har varit borta allt för länge och passerat en massa sk sportbilar men nu e man tillbaka i träsket - tack alla ni som stöttat mig i mina svåra stunder...... Målet är att få Araben körbar och besiktigad till Knutstorp och BMW träffen - sen hur man skall smyga sig in där vet jag inte.... Tacksam för tips, ideer och hur man får fatt på lite M10 delar omgående - hör av er! _________________ Jonas Bostrand |
Ny framvagn....
vad är det de säger? 2 steg fram och 1 bak? men nu var det mer 2 bak o ett fram......... Blir till att justera lite i framvagnen - bort med kuggstång o tillbaka med originalsnäcka - delade allt och det behövdes bytas lite grejor men inte så farligt ialla fall - helicoils inköp o lite bättre bultar så inte grejorna trillar av... sen blir det att sätta ihop bak o framvagn - bak har vi ett litet frågetecken då vinklarna på fjädern är inte bra..... men vi har lite teorier på hur det skall se ut. I övrigt så blir det väl att kika på en ny smälla så småningom o även växellåda - är det nån som har nåt i gömmorna så gör som de andra - kom ut ur garderoben..... söker även kontakt med topp/kam/oliteannat som har å bli av med...... _________________ Jonas Bostrand |
Hur göra trådkap....
nå, mer har avverkats, allt utom Murphy har spottat i drinken... Inget Knutan denna gång, allt för tight tyvärr..... Men det är inte långt kvar till vi drar igång och besiktigar samt kör lite.... Kommer sannolikt till Sturup och Knutstorps kvällsträningar om allt går bra nu.... _________________ Jonas Bostrand |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 3 besök senaste veckan (26236 totalt) |