Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 1 besök senaste veckan (17206 totalt) |
jobbet är redan beställt. Bara några få haverier pga detta, men det är näst intill gratis så det känns lite dumt att inte göra det.
_________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||||
- Jag fortsätter med tackandet. Riktigt kul att få åka med och bli guidad runt Sturup RW.
Vilken skön bil ![]() ![]() ![]() Full gas runt banan och sen sätter man på stereon och kör hem med bibehållen comfort. -Vad säger man! Världsklass ![]() _________________ Niklas Kjellsson Porsche 964 C4 Såld BMW 1602 Trackday Porsche 944 Turbo "Ali ll" Såld Porsche 997 4S |
||||
Re:
Jag får också tacka för den lärorika åkturen ![]() ![]() Mats erbjöd att sätta igång stereon och leka lite "The Stig" ![]() ![]() _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||
|
||||
Re:
Tack själv, alltid roligt att guida. Kollat lite på sista passet, gick ju riktigt bra trots helt kassa däck som man kasade runt med. 1.19 1.17 1.19 1.22 1.20 1.18 1.17 1.18 1.17 Har videofilmer på killar, ![]() ![]() Körde t o r Klippan efter sista passet. Fylla på bränsle bara. _________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||||
Bettan IV luftades på Knutstorp för första gången. Fint väder och lagom varmt,
mmm kanske vi skulle kunna se tider nedåt 1.17 iallafall. Pass 1: Lite ovant att köra med 996:an, men hängde med rätt bra i tempot. Inte så många som körde och det är perfekt. Efter ett par uppmjukningsvarv höjde jag tempot lite. 1.22,1 1.20,6 1.20,3 1.20,7 1.20,7 1.17,9 1.17,3 1.17,2 Satte på loggningen Pass 2: Ändrade lite spår här och där och framförallt tryckte lite hårdare på gasen. 1.17,6 1.18,5 1.16,6 1.17,0 1.15,9 1.15,6 1.14,8 1.15,5 1.17,1 Blev väldigt glad ![]() En bild som jag verkligen gillar! Tack Dan ![]() ![]() Pass 3: Korrigerade spåret innan hårnålen, körde på vanliga sättet i partiet efter hårnålen. 1.17,4 1.15,7 1.15,5 1.15,5 1.17,7 1.15,8 1.15,9 1.15,0 1.16,0 1.15,6 1.15,9 ![]() Pass 4: Testade lite att gå ner i tvåan i RP. Blev nästan lite rädd ur snabbt det gick uppför mot ambulansutfarten. Annars samma spår som innan. 1.16,2 1.17,3 1.16,1 1.15,5 1.16,4 1.15,7 1.15,4 1.16,8 1.18,3 1.15,8 Pass 5: Går tillbaks helt till det gamla sättet, ungefär som med Bettan II fast lite vidare efter ambulansutfarten. 1.18,6 1.16,3 1.17,2 1.15,9 1.16,8 1.20,2 1.16,2 1.15,6 1.16,2 1.16,0 Pass 6: Justerar däckstrycket, sätter fötterna stenhårt på gasen redan på utvarvet. Nu jäklar skall vi ner en sekund till. Kör i tvåan RP, fullt järn över krönet, gamla spåret efter hårnålen. Bra fart på slutet av rakan, enligt loggningssystemet har jag 195 km som snabbast. 1.16,0 1.15,4 1.15,4 1.15,0 1,14,6 1.14,5 1.14,7 1.14,9 1.14,3 1.14,0 1.14,2 1.14,0 som bästa officella tid någonsin på Knutstorp, med helt vanliga gatdäck. ![]() _________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||||
Hiii! Sitter i sedan löpare tiden. Lite mindre sexigt då.
http://www.youtube.com/watch?v=_P5-3 _________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||||
Jämrarns va bra kört Mats
![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||
Tackar Edvin, att köra en dubbel 1.10 hade varit mumma. 1.10 med tävlingsbilen och 1.10 med brukshinken.
![]() _________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||||
Kul med bra tider. Man ser direkt på ombordfilmen att du kör med mer attack och attityd i Bettan 4 än i räserbilen.
Några frågor: 1) Vad har du för maximala g-krafter på DL-1:an. acc,broms och i kurvorna? 2) Hur har du fixat in den tjusiga grafiken i nedre hörnet? 3) Hur går det med Bettan 2? Nån framgång? _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||||
Re:
Inget nytt på östfronten precis. Kör på samma sätt som i höstas med BettanII. Speciell programvara som matchar ihop data från bilen med videobilden. Skall kolla de andra sakerna. _________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||||
_________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||||
Re:
Ja ungefär. Annars om du har siffror på vad du ligger på för g-krafter vid kurvor/broms. Kunde bara av intresse att jämföra var skillnaderna ligger. Vi skulle kunna ha mailutbyte med varsitt pass så kan man se skillnader mellan sin egen körning. Vilken programvara är det du använder för överförandet av data till videon och var hittar jag den/vad kostar den ungefär? _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||||
_________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||||
De tog bara en befintlig profil, hade det varit BettanII så hade jag varit nere på runt 1.10 . Nu fick jag ju dras med brukshinken.
_________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||||
Re:
Dessutom så är nummer 105 eller 8105 numera mitt nummer ![]() _________________ MVH Lars Gustafsson. PCS Racing & GT3 Cup Challenge En vit Porsche med lång växelspak och utan bekvämligheter. |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 1 besök senaste veckan (17206 totalt) |