Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 996 Carrera 4 -01 aka Bettan IV - såld
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
1 besök senaste veckan (17206 totalt)
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383


Trådstartare
jobbet är redan beställt. Bara några få haverier pga detta, men det är näst intill gratis så det känns lite dumt att inte göra det.

_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
Pehr Johnsson
YSTAD
Här sen Sep 2007
Inlägg: 449



Tack för åkturen på Sturup Mats!!

_________________
Pehr Johnsson

Porsche 964 C2 -93
Porsche 944 S2 -89 Såld.
Citera
Kjell 944
Malmö
Här sen Jan 2006
Inlägg: 1483



- Jag fortsätter med tackandet. Riktigt kul att få åka med och bli guidad runt Sturup RW.
Vilken skön bil Inga här inte

Full gas runt banan och sen sätter man på stereon och kör hem med bibehållen comfort.
-Vad säger man! Världsklass

_________________
Niklas Kjellsson

Porsche 964 C4 Såld
BMW 1602 Trackday
Porsche 944 Turbo "Ali ll" Såld
Porsche 997 4S
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3129



Re:

Kjell 944 skrev:
- Jag fortsätter med tackandet. Riktigt kul att få åka med och bli guidad runt Sturup RW.
Vilken skön bil Inga här inte

Full gas runt banan och sen sätter man på stereon och kör hem med bibehållen comfort.
-Vad säger man! Värdsklass


Jag får också tacka för den lärorika åkturen

Mats erbjöd att sätta igång stereon och leka lite "The Stig" , men jag avböjde (önödigt att slita på slita på stereon ).

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004
Inlägg: 5714



Hmm, fixar den inte R-däck som den är?

_________________
Sand&Salt Mexican Leather

MexBeetle -90 1600cc
Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383


Trådstartare
Re:

Eddie Varvstopp skrev:
Kjell 944 skrev:
- Jag fortsätter med tackandet. Riktigt kul att få åka med och bli guidad runt Sturup RW.
Vilken skön bil Inga här inte

Full gas runt banan och sen sätter man på stereon och kör hem med bibehållen comfort.
-Vad säger man! Värdsklass


Jag får också tacka för den lärorika åkturen

Mats erbjöd att sätta igång stereon och leka lite "The Stig" , men jag avböjde (önödigt att slita på slita på stereon ).


Tack själv, alltid roligt att guida.

Kollat lite på sista passet, gick ju riktigt bra trots helt kassa däck som man kasade runt med.

1.19
1.17
1.19
1.22
1.20
1.18
1.17
1.18
1.17

Har videofilmer på killar,

Körde t o r Klippan efter sista passet. Fylla på bränsle bara.

_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383


Trådstartare
Bettan IV luftades på Knutstorp för första gången. Fint väder och lagom varmt,
mmm kanske vi skulle kunna se tider nedåt 1.17 iallafall.

Pass 1: Lite ovant att köra med 996:an, men hängde med rätt bra i tempot. Inte så många
som körde och det är perfekt. Efter ett par uppmjukningsvarv höjde jag tempot lite.
1.22,1
1.20,6
1.20,3
1.20,7
1.20,7
1.17,9
1.17,3
1.17,2

Satte på loggningen

Pass 2: Ändrade lite spår här och där och framförallt tryckte lite hårdare på gasen.

1.17,6
1.18,5
1.16,6
1.17,0
1.15,9
1.15,6
1.14,8
1.15,5
1.17,1

Blev väldigt glad när jag såg 1.14-tiden, visserligen en hög men ändå en 1.14-tiden. Snabbaste tiden jag har satt någonsin på Knutstorp (officiellt). Pratade lite med Fredrik Å och diskuterade lite. Fredrik tvivlade starkt på att jag skulle kunna komma längre ner med mina standarddäck. Tog ut ytterligare lite luft ur däcken.

En bild som jag verkligen gillar! Tack Dan




Pass 3: Korrigerade spåret innan hårnålen, körde på vanliga sättet i partiet efter hårnålen.

1.17,4
1.15,7
1.15,5
1.15,5
1.17,7
1.15,8
1.15,9
1.15,0
1.16,0
1.15,6
1.15,9



Pass 4: Testade lite att gå ner i tvåan i RP. Blev nästan lite rädd ur snabbt det gick uppför mot ambulansutfarten. Annars samma spår som innan.

1.16,2
1.17,3
1.16,1
1.15,5
1.16,4
1.15,7
1.15,4
1.16,8
1.18,3
1.15,8

Pass 5: Går tillbaks helt till det gamla sättet, ungefär som med Bettan II fast lite vidare efter ambulansutfarten.

1.18,6
1.16,3
1.17,2
1.15,9
1.16,8
1.20,2
1.16,2
1.15,6
1.16,2
1.16,0

Pass 6: Justerar däckstrycket, sätter fötterna stenhårt på gasen redan på utvarvet. Nu jäklar skall vi ner en sekund till. Kör i tvåan RP, fullt järn över krönet, gamla spåret efter hårnålen. Bra fart på slutet av rakan, enligt loggningssystemet har jag 195 km som snabbast.

1.16,0
1.15,4
1.15,4
1.15,0
1,14,6
1.14,5
1.14,7
1.14,9
1.14,3
1.14,0
1.14,2

1.14,0 som bästa officella tid någonsin på Knutstorp, med helt vanliga gatdäck. Skulle vilja köra iallafall nedåt 1.11 innan vi stänger säsongen (m Bettan IV).

_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10570



"Bekännelser av en varvtidsknarkare."

- En framtida roman.

_________________
Anders Hansson
Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383


Trådstartare
Hiii! Sitter i sedan löpare tiden. Lite mindre sexigt då.

http://www.youtube.com/watch?v=_P5-3Wzuauw

_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3129



Jämrarns va bra kört Mats thumbs up . Det kommer gå fuktigt fort när du väl kommer ut med den uppdaterade "tvåan" .

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383


Trådstartare
Tackar Edvin, att köra en dubbel 1.10 hade varit mumma. 1.10 med tävlingsbilen och 1.10 med brukshinken.

från Lomma

_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1015



Kul med bra tider. Man ser direkt på ombordfilmen att du kör med mer attack och attityd i Bettan 4 än i räserbilen.

Några frågor:

1) Vad har du för maximala g-krafter på DL-1:an. acc,broms och i kurvorna?

2) Hur har du fixat in den tjusiga grafiken i nedre hörnet?

3) Hur går det med Bettan 2? Nån framgång?

_________________
/Fredrik Stjernlöf (Svensson)
Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383


Trådstartare
Re:

FSN skrev:
Kul med bra tider. Man ser direkt på ombordfilmen att du kör med mer attack och attityd i Bettan 4 än i räserbilen.

Några frågor:

1) Vad har du för maximala g-krafter på DL-1:an. acc,broms och i kurvorna?

2) Hur har du fixat in den tjusiga grafiken i nedre hörnet?

3) Hur går det med Bettan 2? Nån framgång?



Inget nytt på östfronten precis. Kör på samma sätt som i höstas med BettanII. Speciell programvara som matchar ihop data från bilen med videobilden.

Skall kolla de andra sakerna.

_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
ninja
Eeeisleeuöööv!
Här sen Okt 2004
Inlägg: 4851



Hördu Mats, är det inte dags att komma förbi Race office på Anderstorp och registrera dig snart?

_________________
Andreas Östrin
Sportbilslös men inte rådlös
Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383


Trådstartare
Fredrik, kan det vara detta du är intresserad av:


_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1015



Re:

easec skrev:
Fredrik, kan det vara detta du är intresserad av:



Ja ungefär. Annars om du har siffror på vad du ligger på för g-krafter vid kurvor/broms. Kunde bara av intresse att jämföra var skillnaderna ligger. Vi skulle kunna ha mailutbyte med varsitt pass så kan man se skillnader mellan sin egen körning.

Vilken programvara är det du använder för överförandet av data till videon och var hittar jag den/vad kostar den ungefär?

_________________
/Fredrik Stjernlöf (Svensson)
Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383


Trådstartare
Då var det officiellt!


_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
Pehr Johnsson
YSTAD
Här sen Sep 2007
Inlägg: 449



Nu blir i alla fall jag lite förvirrad. Du skriver detta i Bettan IV:a tråden med du har kört med bil nr. 105 som väl är Bettan II?? Enlighten me please

_________________
Pehr Johnsson

Porsche 964 C2 -93
Porsche 944 S2 -89 Såld.
Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383


Trådstartare
De tog bara en befintlig profil, hade det varit BettanII så hade jag varit nere på runt 1.10 . Nu fick jag ju dras med brukshinken.

_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
ninja
Eeeisleeuöööv!
Här sen Okt 2004
Inlägg: 4851



Re:

easec skrev:
De tog bara en befintlig profil, hade det varit BettanII så hade jag varit nere på runt 1.10 . Nu fick jag ju dras med brukshinken.


ja stackars dig

_________________
Andreas Östrin
Sportbilslös men inte rådlös
Citera
Lars Gustafsson
Kumla
Här sen Maj 2007
Inlägg: 723



Re:

Pehr Johnsson skrev:
Nu blir i alla fall jag lite förvirrad. Du skriver detta i Bettan IV:a tråden med du har kört med bil nr. 105 som väl är Bettan II?? Enlighten me please


Dessutom så är nummer 105 eller 8105 numera mitt nummer

_________________
MVH Lars Gustafsson.
PCS Racing & GT3 Cup Challenge

En vit Porsche med lång växelspak och utan bekvämligheter.
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 996 Carrera 4 -01 aka Bettan IV - såld
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
1 besök senaste veckan (17206 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande