| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Honda Civic Type-R MKT påkostad!!
|
1 besök senaste veckan (2448 totalt) |
|
S: Honda Civic Type-R MKT påkostad!!
Hej på er alla. Suget efter en annan bil har blivit stort, jag har faktiskt aldrig ägt en bil lika länge som denna, så det börjar bli dags. Prövar sätta ut den bara här på HPC & rejsa före jag lägger ut den på blocket. Bilen är i MKT fint skick, jag är endast den 2:a ägaren, vi båda har servat och skött om bilen som om det vore vårat barn. Den har i dagsläget rullat ca 6100mil, och den har nog i stort sett all godis som man, iaf som jag, kan önska sig, sjukt bra väghållning och pigg som attan. (en av sveriges finaste & snabbaste CTR:er!) Jag orkar inte skriva allting, då det är för mkt, ni kan få kort info om bilen på garaget. http://www.garaget.org/?car=37814
Här är inte de nya framlamporna monterade.
Alltså allt medföljer, ny låda som gått 1200mil, Spoon 1,5-vägs diffbroms som gott 100mil, ny Exedy steg 1 koppling samt Exedy Race svänghjul. Dessa saker är inte monterade ännu, då jag väntar på ett litet drev från usa till hastighetsmätargivaren. (Borde anlända vilken dag som helst) Diffen är montarad i lådan, den är ihopsatt, behöver bara sättas på bilen med nya kopplingen & svänghjulet. Ni får med ny v-låds olja m.m. (Men original växellådan sitter naturligtvis på bilen nu så den är fullt körbar) Den är faceliftad med både 04:ans fram & baklampor. Xenonkitt osv. Ny bes. U.A. nyskattad också. Mappad nyligen av Autotech på deras bänk, fick ut 227 hästar på hjulen, på rototest. Nya fälgar, R-däcken däcken är som nya, nyservad med alla oljor bytta, ventiljustering m.m. Som sagt, för mkt info att skriva, ring eller PM:a ifall det är något ni undrar. Påkostad långt över 100tusen extra, närmare sagt om jag räknar efter ca 130-140 tusen kr lagt på bilen. Säkert många som undrar över prestandan på bilen, 100-200km/h på runt 28s, Bilsport SS 2007 med 205/50-15 däck, sämre bromsar ingen diffbroms, så körde jag den på 1.26.19. I år med diffbromsen, dessa däck & bromsar, så tror jag 1.24.xx är möjligt. Bara kört 2 banor i år än, men Mantorp gick på 1.36tider, A-torp gick på 1.56. (då passar denna bilen mkt bättre på mindre banor) Med diffbromsen på, så går det kapa minst 1s på de tiderna! Kinnekulle har jag inte kört ännu, men med diffen i så ska 1.02 tider inte va några större svårigheter. Så vet ni på Rejsa iaf att det är en potent bil på banan
Pris: runt 180.000:- Ni når mig på 0735-936760 Mail, istvan.c@hotmail.com Eller så skickar ni ett PM. _________________ István Csiszár |
||
|
|
||
|
Re:
Det står ju tydligt i reglerna som herr Kraniel länkar till att du gör det genom att klicka på ändra knappen i ditt första inlägg
|
||
![]() |
SÄLJES
S: Honda Civic Type-R MKT påkostad!!
|
1 besök senaste veckan (2448 totalt) |
