Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S: Honda Civic Type-R MKT påkostad!!
1 besök senaste veckan (2448 totalt)
Istvan
Borås
Här sen Apr 2005
Inlägg: 263


Trådstartare
S: Honda Civic Type-R MKT påkostad!!

Hej på er alla.

Suget efter en annan bil har blivit stort, jag har faktiskt aldrig ägt en bil lika länge som denna, så det börjar bli dags.
Prövar sätta ut den bara här på HPC & rejsa före jag lägger ut den på blocket.

Bilen är i MKT fint skick, jag är endast den 2:a ägaren, vi båda har servat och skött om bilen som om det vore vårat barn.
Den har i dagsläget rullat ca 6100mil, och den har nog i stort sett all godis som man, iaf som jag, kan önska sig, sjukt bra väghållning och pigg som attan. (en av sveriges finaste & snabbaste CTR:er!)

Jag orkar inte skriva allting, då det är för mkt, ni kan få kort info om bilen på garaget. http://www.garaget.org/?car=37814







Här är inte de nya framlamporna monterade.


Alltså allt medföljer, ny låda som gått 1200mil, Spoon 1,5-vägs diffbroms som gott 100mil, ny Exedy steg 1 koppling samt Exedy Race svänghjul.
Dessa saker är inte monterade ännu, då jag väntar på ett litet drev från usa till hastighetsmätargivaren. (Borde anlända vilken dag som helst)
Diffen är montarad i lådan, den är ihopsatt, behöver bara sättas på bilen med nya kopplingen & svänghjulet. Ni får med ny v-låds olja m.m.
(Men original växellådan sitter naturligtvis på bilen nu så den är fullt körbar)

Den är faceliftad med både 04:ans fram & baklampor. Xenonkitt osv.

Ny bes. U.A. nyskattad också.
Mappad nyligen av Autotech på deras bänk, fick ut 227 hästar på hjulen, på rototest.
Nya fälgar, R-däcken däcken är som nya, nyservad med alla oljor bytta, ventiljustering m.m.
Som sagt, för mkt info att skriva, ring eller PM:a ifall det är något ni undrar.

Påkostad långt över 100tusen extra, närmare sagt om jag räknar efter ca 130-140 tusen kr lagt på bilen.
Säkert många som undrar över prestandan på bilen, 100-200km/h på runt 28s, Bilsport SS 2007 med 205/50-15 däck, sämre bromsar ingen diffbroms,
så körde jag den på 1.26.19. I år med diffbromsen, dessa däck & bromsar, så tror jag 1.24.xx är möjligt.

Bara kört 2 banor i år än, men Mantorp gick på 1.36tider, A-torp gick på 1.56. (då passar denna bilen mkt bättre på mindre banor)
Med diffbromsen på, så går det kapa minst 1s på de tiderna! Kinnekulle har jag inte kört ännu, men med diffen i så ska 1.02 tider inte va några större svårigheter. Så vet ni på Rejsa iaf att det är en potent bil på banan

Pris: runt 180.000:-

Ni når mig på 0735-936760
Mail, istvan.c@hotmail.com
Eller så skickar ni ett PM.

_________________
István Csiszár
Citera
Asse
Karlstad
Här sen Jun 2004
Inlägg: 514



"100-200km/h på runt 28s" I en jävligt brant uppförsbacke?
Lycka till med försäljningen (tycker allt det är lite synd att du säljer)

_________________
Erik Lindgren
Honda
Integra Type R K24 -98
Accord -04
Citera
Istvan
Borås
Här sen Apr 2005
Inlägg: 263


Trådstartare
Hahah, jag skre helt fel, 100-200 på ca 12s ska det vara

Tackar Asse!

Jag kan tänka mig byten med, typ E46 M3, S2000, Z3 M Coupé m.m.

MVH
István

_________________
István Csiszár
Citera
Istvan
Borås
Här sen Apr 2005
Inlägg: 263


Trådstartare
Lite fler bilder.











Fälgarnas färg är jätte svår att få till på bild tyvärr.. Så de blev helt misslyckade

MVH
István

_________________
István Csiszár
Citera
Kraniel
Värmdö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 7277

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Citera
Istvan
Borås
Här sen Apr 2005
Inlägg: 263


Trådstartare
Så jag får inte ens lägga in några riktiga bilder på bilen med de nya framlamporna utan att det räknas som uppning

_________________
István Csiszár
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11968



Re:

Istvan skrev:
Så jag får inte ens lägga in några riktiga bilder på bilen med de nya framlamporna utan att det räknas som uppning


Det står ju tydligt i reglerna som herr Kraniel länkar till att du gör det genom att klicka på ändra knappen i ditt första inlägg

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
Erik Petersson
Kalmar
Här sen Jun 2003
Inlägg: 933



Jag kan uppa lite åt dig när gubbligan tjurar..

_________________
/Erik Petersson

Cupra Leon ST VZ Extreme -25
Citera
Istvan
Borås
Här sen Apr 2005
Inlägg: 263


Trådstartare
SÅLD!

_________________
István Csiszár
Citera
SÄLJES
S: Honda Civic Type-R MKT påkostad!!
1 besök senaste veckan (2448 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande