Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
K: 17-tums R-däck. Brådskande!
1 besök senaste veckan (1276 totalt)
znorc
Örebro
Här sen Maj 2004
Inlägg: 18


Trådstartare
K: 17-tums R-däck. Brådskande!

Körde slut på mina r-däck på Kinnekulle igår och måste absolut ha "nya" till onsdag då det är trackday på Gelleråsen.

Kan tänka mig allt i trakterna kring 205/50 och 225/45, helst 225.

PM'a eller ring mig på 0707-144479

Mvh
Fredrik

_________________
Fredrik Åberg
Kör Saab 9-3 Aero M04 Cab!
Citera
Dude
huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 9907

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Har nya Toyo R888 1790:-/st Avon ZZR 1700:-/st samt Dunlop SSR 1700:-/st hemma.

_________________
Opel Speedster Race -03
Diverse Hemibilar

Anders Bisting
Citera
znorc
Örebro
Här sen Maj 2004
Inlägg: 18


Trådstartare
Hade i första hand tänkt mig beg däck. Sitter och lurar på att byta upp mig till 18-tummare istället, men det hinner jag inte fixa till onsdag.

Men i värsta fall, kan man komma och hämta ett par i morgon em? Är det den gamla sanningen att dyrast är bäst, eller vilka rekommenderar du?

_________________
Fredrik Åberg
Kör Saab 9-3 Aero M04 Cab!
Citera
Dude
huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 9907

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Re:

znorc skrev:
Hade i första hand tänkt mig beg däck. Sitter och lurar på att byta upp mig till 18-tummare istället, men det hinner jag inte fixa till onsdag.

Men i värsta fall, kan man komma och hämta ett par i morgon em? Är det den gamla sanningen att dyrast är bäst, eller vilka rekommenderar du?


Det går bra att komma och hämta alt kan jag lösa monteringen åt dig också.

Rena R-däck, så rekommenderar jag Avon eller Toyo av dessa.
Dunlop är mer gatorienterat för sämre väderlekar (läs regn typ)

_________________
Opel Speedster Race -03
Diverse Hemibilar

Anders Bisting
Citera
jorgen
Viggetorp ( Storfors,Värmland )
Här sen Aug 2004
Inlägg: 461



Re:

Dude skrev:
Har nya Toyo R888 1790:-/st Avon ZZR 1700:-/st samt Dunlop SSR 1700:-/st hemma.


du råkar inte 2st r888 235/40/17?

_________________
/// Jörgen Andersson
070-400 00 80
Citera
znorc
Örebro
Här sen Maj 2004
Inlägg: 18


Trådstartare
Re:

Dude skrev:
znorc skrev:
Hade i första hand tänkt mig beg däck. Sitter och lurar på att byta upp mig till 18-tummare istället, men det hinner jag inte fixa till onsdag.

Men i värsta fall, kan man komma och hämta ett par i morgon em? Är det den gamla sanningen att dyrast är bäst, eller vilka rekommenderar du?


Det går bra att komma och hämta alt kan jag lösa monteringen åt dig också.

Rena R-däck, så rekommenderar jag Avon eller Toyo av dessa.
Dunlop är mer gatorienterat för sämre väderlekar (läs regn typ)


Det låter ju kanon det. Har du ett mobilnr jag kan nå dig på under dagen i morgon ifall det blir aktuellt?

_________________
Fredrik Åberg
Kör Saab 9-3 Aero M04 Cab!
Citera
Dude
huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 9907

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Re:

znorc skrev:
Dude skrev:
znorc skrev:
Hade i första hand tänkt mig beg däck. Sitter och lurar på att byta upp mig till 18-tummare istället, men det hinner jag inte fixa till onsdag.

Men i värsta fall, kan man komma och hämta ett par i morgon em? Är det den gamla sanningen att dyrast är bäst, eller vilka rekommenderar du?


Det går bra att komma och hämta alt kan jag lösa monteringen åt dig också.

Rena R-däck, så rekommenderar jag Avon eller Toyo av dessa.
Dunlop är mer gatorienterat för sämre väderlekar (läs regn typ)


Det låter ju kanon det. Har du ett mobilnr jag kan nå dig på under dagen i morgon ifall det blir aktuellt?


070-5280288

_________________
Opel Speedster Race -03
Diverse Hemibilar

Anders Bisting
Citera
Dude
huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 9907

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Re:

jorgen skrev:
Dude skrev:
Har nya Toyo R888 1790:-/st Avon ZZR 1700:-/st samt Dunlop SSR 1700:-/st hemma.


du råkar inte 2st r888 235/40/17?


Toyo R888 går att ta hem. 1900:-/st

_________________
Opel Speedster Race -03
Diverse Hemibilar

Anders Bisting
Citera
Istvan
Borås
Här sen Apr 2005
Inlägg: 263



Kan verkligen rekomendera AVON daäcken, har kört båda, och är det grepp man är ute efter
så är det sjukt mkt bättre grepp i ZZR när de kommer upp i temp än Toyo.
och fastän det är sjuk treadwear på 20, så slits de inte alls fort, jag har kört 2hårda bankörningar, samt ca
300gatmil, det är fortfarande 4-5mm mönster kvar!

MVH

_________________
István Csiszár
Citera
znorc
Örebro
Här sen Maj 2004
Inlägg: 18


Trådstartare
Tack alla som svarat, men det löste sig med min vanliga däckskojare. Han kunde ta hem R888 till i morgon till förmånligt pris

_________________
Fredrik Åberg
Kör Saab 9-3 Aero M04 Cab!
Citera
SÄLJES
K: 17-tums R-däck. Brådskande!
1 besök senaste veckan (1276 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande