| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: M42-motor (BMW 318is, lämplig för race.)
|
4146 besök totalt |
|
BMW M42-motor lämplig för vass gatbil eller bil för BMW Cup Modifierad. Topplock portat av http://www.topptrim.se/. (Flödessiffror finns) Trimkammar (284/276 grader, 10,7 mm lyft) Sepparata spjäll med trattar. Avstämt 4-1 grenrör. Lättat svänghjul. (3,8kg) omsvarvade M52-kolvar för 11,5:1 i komp. Mekaniska tryckare. Vev, svänghjul och remhjul är balanserade. Kolvar och stakar viktade. Motorn är inte ihopskruvad så ev köpare kan besiktiga allt och veta vad han/hon köper. Komplett packningssats och lager medföljer. Komplettera med ett sprut (Kontakt för rätt ställe att vända sig till finns.) för lite drygt 200hk vid ca 7000rpm. Har även en del andra M42-delar som kan följa med. (Bla en halv motor, en lös vevaxel och en massa smådelar som kan vara bra att ha.) För den som vill kontrollera potentialen letar efter systermotorn till denna och Marcus Stålheims resultat i BMW Cup Modifierad under 2007. http://www.bmwsc.com/website1/1.0.1.0/11/1/index.php Bilder kommer om så önskas. Pris: Rimliga bud beaktas och bästa pris blir såklart på hela paketet. För den racesugne köper man hela konceptet genom att komplettera med denna: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=47276&highlight= |
||||
|
|
||||
|
Re: S: M42-motor (BMW 318is, lämplig för race.)
Glömm ej heller resultaten denna säsong -08
För detta bör man väl nästan få lite provision vid försäljning Andreas
_________________ Rolf Stålheim Facebook/Stålheim Motorsport BMW 700 Sport Coupé - 60 M3 E36 Modsport I #57, BMW cup #7 |
||||
|
Re: S: M42-motor (BMW 318is, lämplig för race.)
ABSOLUT!
rejsa ville inte fungera så bra för mig igår när jag skulle fråga om lov att använda er som draghjälp...så provis i form av ngn ingår såklart.
|
||||
|
Re:
Lägg ett skambud så får vi se om du får ngt svar...
Delarna var för sig kostar en slant och vissa av dom är det väl inte en särskillt stor tillgång till på marknaden. Men jag är inte naiv och tror att jag kan sluta pensionspara om jag säljer den heller. Så det går bra att PM:a vad man anser att priset bör ligga ungefär...inget är ju ristat i sten föräns man är överens. Dock känns förfrågningar på under 10 000 lite väl lågt.
För den som tar bilen och motorn i paket kan dock få en än bättre deal. |
||||
|
Re:
Noterat! Ursäkta om svar dröjer då jag är ute på vift de närmaate dagarna. Återkommer dock så snart jag kan till er jag så lovat.
|
||||
|
|
||||
oj och ursäkta! Till samtliga er som har fått svar och särskillt till er som jag "glömt bort" så får jag medela att motorn finns kvar i garaget. Prio ett har dock hela tiden varit att bli av med den bilen motorn "hör till" vilket nu verkar ske. Jag har fått ett par seriösa bud på delarna som ligger rimligt. Nu börjar jag dock mer och emr inse att det är mer affektionsvärde i dom än vad jag först trodde. Många timmars jobb har lagts ner för att hitta delar som ibland är lite svårfunna. Så just idag står allt bra där det gör...men då det är stora förändringar på gång med allt vad bilhobbyn heter så kan det snart ändra sig. Jag ska ta mig en seriös funderare.
Hoppas ingen känner sig illa behandlad och de som sagt sig vara sugna och blivit lovade "förtur" behåller sin "plats i kön". Så jag lovar inget just idag mer än att jag ska fundera allvarligt nu när bilen verkligen försvinner. Man kan få rätt mkt tapeter för lite trimdelar...
|
||||
![]() |
SÄLJES
|
4146 besök totalt |