Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S: M42-motor (BMW 318is, lämplig för race.)
4146 besök totalt
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281


Trådstartare
S: M42-motor (BMW 318is, lämplig för race.)

BMW M42-motor lämplig för vass gatbil eller bil för BMW Cup Modifierad.

Topplock portat av http://www.topptrim.se/. (Flödessiffror finns)
Trimkammar (284/276 grader, 10,7 mm lyft)
Sepparata spjäll med trattar.
Avstämt 4-1 grenrör.
Lättat svänghjul. (3,8kg)
omsvarvade M52-kolvar för 11,5:1 i komp.
Mekaniska tryckare.

Vev, svänghjul och remhjul är balanserade.
Kolvar och stakar viktade.

Motorn är inte ihopskruvad så ev köpare kan besiktiga allt och veta vad han/hon köper.

Komplett packningssats och lager medföljer.

Komplettera med ett sprut (Kontakt för rätt ställe att vända sig till finns.) för lite drygt 200hk vid ca 7000rpm.

Har även en del andra M42-delar som kan följa med. (Bla en halv motor, en lös vevaxel och en massa smådelar som kan vara bra att ha.)

För den som vill kontrollera potentialen letar efter systermotorn till denna och Marcus Stålheims resultat i BMW Cup Modifierad under 2007.
http://www.bmwsc.com/website1/1.0.1.0/11/1/index.php

Bilder kommer om så önskas.

Pris: Rimliga bud beaktas och bästa pris blir såklart på hela paketet.

För den racesugne köper man hela konceptet genom att komplettera med denna:
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=47276&highlight=

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
PIato
Göteborg
Här sen Nov 2006
Inlägg: 838



riktpris?

_________________
R°bin P|ato
www.Verkstadskungen.se
Återförsäljare av Twin-Busch i Sverige
Citera
Rolfson
Nyköping
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1333



Re: S: M42-motor (BMW 318is, lämplig för race.)

Andreas Lidström skrev:


För den som vill kontrollera potentialen letar efter systermotorn till denna och Marcus Stålheims resultat i BMW Cup Modifierad under 2007.
http://www.bmwsc.com/website1/1.0.1.0/11/1/index.php



Glömm ej heller resultaten denna säsong -08


För detta bör man väl nästan få lite provision vid försäljning Andreas

_________________
Rolf Stålheim

Facebook/Stålheim Motorsport
BMW 700 Sport Coupé - 60
M3 E36 Modsport I #57, BMW cup #7
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281


Trådstartare
Re: S: M42-motor (BMW 318is, lämplig för race.)

Rolfson skrev:
Andreas Lidström skrev:


För den som vill kontrollera potentialen letar efter systermotorn till denna och Marcus Stålheims resultat i BMW Cup Modifierad under 2007.
http://www.bmwsc.com/website1/1.0.1.0/11/1/index.php



Glömm ej heller resultaten denna säsong -08


För detta bör man väl nästan få lite provision vid försäljning Andreas


ABSOLUT!

rejsa ville inte fungera så bra för mig igår när jag skulle fråga om lov att använda er som draghjälp...så provis i form av ngn ingår såklart.

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281


Trådstartare
Re:

plato skrev:
riktpris?


Lägg ett skambud så får vi se om du får ngt svar...

Delarna var för sig kostar en slant och vissa av dom är det väl inte en särskillt stor tillgång till på marknaden. Men jag är inte naiv och tror att jag kan sluta pensionspara om jag säljer den heller.

Så det går bra att PM:a vad man anser att priset bör ligga ungefär...inget är ju ristat i sten föräns man är överens.
Dock känns förfrågningar på under 10 000 lite väl lågt.

För den som tar bilen och motorn i paket kan dock få en än bättre deal. thumbs up

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Falco
Göteborg
Här sen Jan 2008
Inlägg: 156



Hej Andreas

Skickade dig ett PM men är osäker på om det kom iväg korrekt

Finns motorn kvar?

Mvh Peter

_________________
Peter Havlicek
Citera
bullen!
Skåne
Här sen Jul 2007
Inlägg: 1083



du har pm angående både bil och motor

_________________
Sammy Lundin
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281


Trådstartare
Re:

bullen! skrev:
du har pm angående både bil och motor


Noterat!

Ursäkta om svar dröjer då jag är ute på vift de närmaate dagarna.
Återkommer dock så snart jag kan till er jag så lovat.


_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Mia
Bredared
Här sen Jun 2005
Inlägg: 373



Finns den kvar?

_________________
Mia Andersson
www.snowdragon.se
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281


Trådstartare


oj och ursäkta!

Till samtliga er som har fått svar och särskillt till er som jag "glömt bort" så får jag medela att motorn finns kvar i garaget.

Prio ett har dock hela tiden varit att bli av med den bilen motorn "hör till" vilket nu verkar ske. thumbs up

Jag har fått ett par seriösa bud på delarna som ligger rimligt.
Nu börjar jag dock mer och emr inse att det är mer affektionsvärde i dom än vad jag först trodde.
Många timmars jobb har lagts ner för att hitta delar som ibland är lite svårfunna.

Så just idag står allt bra där det gör...men då det är stora förändringar på gång med allt vad bilhobbyn heter så kan det snart ändra sig. Jag ska ta mig en seriös funderare.

Hoppas ingen känner sig illa behandlad och de som sagt sig vara sugna och blivit lovade "förtur" behåller sin "plats i kön".

Så jag lovar inget just idag mer än att jag ska fundera allvarligt nu när bilen verkligen försvinner.

Man kan få rätt mkt tapeter för lite trimdelar...

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
M|cke F@.gner
Jönköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2544



Re:

Andreas Lidström skrev:

Man kan få rätt mkt tapeter för lite trimdelar...


Å hur kul är tapeter på 8000 rpm

_________________
/Mvh M|cke F@.gner
Citera
SÄLJES
S: M42-motor (BMW 318is, lämplig för race.)
4146 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande