Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
2163 besök totalt |
Spana in videon på sidan 6!
![]() http://viewer.zmags.com/showmag.php?mid=grdfp&preview=1&_x=1#/page6/ och fler videos i "tidningen". Då kanske man kan köra med r-däck i Carrerorna. Äntligen, kanske man kan säga? ![]() _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||
Men har de tagit droger där nere i Weissach? Hur i hela friden kan de låta växelväljaren arbeta bakvänt? Enligt artikeln (tack för den f ö) så skulle Water Röhrl vara den drivande kraften bakom beslutet ifråga, vilket förefaller mer än märkligt.
Att låta växelväljarens rörelse vid en uppväxling (2-3-4 osv) följa fysikens lagar, dvs bakåt vid acceleration samt att spaken förs framåt vid inbromsning och medföljande nedväxling (5-4-3 osv) är ju det som känns naturligt (såklart)!!! ![]() ![]() När de nu äntligen har fixat en schysst låda, så ska de göra en sån här korkad pryl! Jämrans korkskallar! |
||
Man kan undra om det är VAG som äger Porsche, eller tvärtom.
![]() Kan bara hålla med, men det ger ju oss trimmare nåt att bygga om ![]() Jag gissar att det kommer sitta paddlar på ratten? ![]() Hoppas höger är upp och vänster ner, eller kanske tvärtom där också? ![]() _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||
Håller med till 110%! Man undrar vad de siffat på för något. Även DSG lådorna i VW bilarna jobbar åt detta hållet o jag fattar inte att inte pressen uppmärksamat detta mer! Här har ni ett stort jobb på Automobil att lobba för att de vänder växelväljaren på alla DSG lådor, även Porsches. I princip så måste det väll bara vara två brytare som ska byta plats...eller? _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21 ![]() |
||
Det tanken har även slagit mig. Blir så sjukt störd när det är felvänt ![]() Känns som att detta borde vara något för eftermarknadsföretagen. Tror att många skulle nappa på att få det fixat. _________________ T i m P a h l b e r g Searching for the holy grail ... |
||
Styod det inte något om att det var vanliga knappar och att båda knapparna har upp och ner-växlingsfunktioner. _________________ Joakim Winkler Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09 |
||
Såg det nu. Katastrof, för till tiptronicen tycker jag inte det är speciellt bra ens på landsväg, de sitter ju där man har tumgreppet. Hur många svordomar det kommer bli för ofrivillga växlingar? _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||
Ruf -paddlarna är ju helt klart att föredra kontra knapparna tycker jag, på Golf Gti sitter de perfekt varpå det blir helt ointressant hur du väljer med spaken, den använder man väl inte om det finns paddlar/knappar!?
_________________ Calle Corradin |
||
om man lyckas pränta in ett H-mönster i reptilhjärnan borde väl upp och ner vara ett mindre problem?
Även om jag håller med i sak så känns det ganska logiskt att Porsche valt att följa samma standard som de haft sedan introduktionen av tiptroniclådorna och som hela branschen följt. En modern 911 är en fantasktisk bil, men så länge den är i någorlunda originalskick är den ganska långt ifrån en räserbil i karaktär. IMHo så klart. ![]() Sedan kan man så klart diskutera om det är på gott och ont. Jag gillar RUF-paddlarna, men om man satt sådana i en originalporsche från fabrik hade säkert Paris Hilton hängt handväskan på den, krashat och stämt Porsche ut ur den nordamerikanska marknaden.. _________________ Anders Hansson |
||
![]() |
Bilder o videos
![]() |
2163 besök totalt |