Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
K: Junior behöver en motor..
1, 2   >>
3344 besök totalt
hpmk1
Ängelholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1356


Trådstartare
K: Junior behöver en motor..

Är det någon som har en (helst luftkyld) motor till Jonathans kart?



Tyvärr visade sig att den motorn som jag byggde på var skräp.
Så ni som snubblat och svurit över motorn som ligger i verkstaden, skriv vad ni har och pris, så kanske junior kan gasa i sommar..
ALLT av intresse. 50-500cc. Moppe, cross, kart, gräsklippare etc etc..

Mvh
Senior

_________________
Håkan Persson
Citera
Flesh
Nyköping
Här sen Mar 2004
Inlägg: 1046




_________________
Marcus Stålheim
Vinnare BMW CUP klass special 2013
Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special
Citera
hpmk1
Ängelholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1356


Trådstartare
He he! Nja, 1300 Hayabusa är liiite stor..

thumbs up

_________________
Håkan Persson
Citera
Roxan.
ÄNGELHoLM
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1068



Jag vet en 1700 x flow som satt i en gräsklippare på Knutstorp förra veckan

_________________
Johan Roxlin
Caterham Super 7
Phantom P91

MSCC
Citera
Franzén
Rävlanda
Här sen Feb 2006
Inlägg: 1890



Vad tror du om en Husqvarna 2-taktsmotor från en av deras monsterkapar?
96cc eller 125cc?

Det finns i parti och minut...

Rappa som fan och bra med klös.



(Smaskiga cambervinklar på carten btw)

thumbs up

_________________
Anders Franzén

320i Coupé -80 Hennarot
Citera
hpmk1
Ängelholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1356


Trådstartare
Re:

Franzén skrev:
Vad tror du om en Husqvarna 2-taktsmotor från en av deras monsterkapar?
96cc eller 125cc?

Det finns i parti och minut...

Rappa som fan och bra med klös.



(Smaskiga cambervinklar på carten btw)

thumbs up


Hmm.. Låter fint! Är det något du har, Franzén?
Pris?

Jag har en centrifugalkoppling med 19 mm hål.
Utväxling på dreven är 5:1

_________________
Håkan Persson
Citera
Franzén
Rävlanda
Här sen Feb 2006
Inlägg: 1890



Hallå Håkan..

om jag har sådana motorer?
Jag jobbar på Husqvarna där man utvecklar dessa maskinerna.

När det gäller axlar osv så har jag inte så bra koll på diamterar och utväxlingar.
Jag jobbar nämligen med något helt annat än just dessa motorernas utveckling.

Jag skall se vad jag kan göra, inget är omöjligt.


_________________
Anders Franzén

320i Coupé -80 Hennarot
Citera
hpmk1
Ängelholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1356


Trådstartare
Re:

Franzén skrev:
Hallå Håkan..

om jag har sådana motorer?
Jag jobbar på Husqvarna där man utvecklar dessa maskinerna.

När det gäller axlar osv så har jag inte så bra koll på diamterar och utväxlingar.
Jag jobbar nämligen med något helt annat än just dessa motorernas utveckling.

Jag skall se vad jag kan göra, inget är omöjligt.



thumbs up thumbs up thumbs up

_________________
Håkan Persson
Citera
Franzén
Rävlanda
Här sen Feb 2006
Inlägg: 1890



Jahapp...

Då har jag ordnat en motor till herrn.
Det är en 2-taktare på 96 kubik.
Den varvar nåt hemskt och är rapp som fasen.

Den har en inbyggd centrifugalkoppling och på den kan man smälla på en remskiva om man nu skall driva med en sådan.

Jag skall dra igång den på jobbet på Måndag och kolla att allt är fräscht och att den går precis som den skall.
Kan ju alltid smälla på lite fräscha filter och stift och sånt som man ändå vill ha nytt.


_________________
Anders Franzén

320i Coupé -80 Hennarot
Citera
steffe
Stockholm N
Här sen Feb 2003
Inlägg: 11810

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Sätt dit nån radiostyrd "död mans grepp" så att du kan hejda framfarten på distans.
Små kids kan ju dagdrömma nåt oerhört........ (sett det hända) thumbs down

_________________
/mvh Stefan Björklund
Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit!
F1-bärgare
Citera
hpmk1
Ängelholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1356


Trådstartare
Franzén, du har mail...

_________________
Håkan Persson
Citera
max
Kristianstad
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1168



Re:

steffe skrev:
Sätt dit nån radiostyrd "död mans grepp" så att du kan hejda framfarten på distans.
Små kids kan ju dagdrömma nåt oerhört........ (sett det hända) thumbs down

Uuuuh, låter obehagligt. Det lät som en smart lösning.

_________________
Max Carlsson

Lotus Europa S2 -68
BTG: 8.26 (Porsche 944 S2)
Citera
Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004
Inlägg: 5714



Re:

Max skrev:
steffe skrev:
Sätt dit nån radiostyrd "död mans grepp" så att du kan hejda framfarten på distans.
Små kids kan ju dagdrömma nåt oerhört........ (sett det hända) thumbs down

Uuuuh, låter obehagligt. Det lät som en smart lösning.


Liiiite väl överbeskyddande kanske.
Smäller han en gång så kommer han ju ihåg det sen...
För jag hoppas verkligen inte att någon förälder skulle låta kiden åka omkring i villaförorten med den. (Där är det ju redan upptaget på gatorna med fotbollsmatcher och landhockey... thumbs down )

_________________
Sand&Salt Mexican Leather

MexBeetle -90 1600cc
Citera
Cyberdennis
Trollhättan
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1264



Re:

steffe skrev:
Sätt dit nån radiostyrd "död mans grepp" så att du kan hejda framfarten på distans.
Små kids kan ju dagdrömma nåt oerhört........ (sett det hända) thumbs down

The thing från The Addams Family

_________________
Dennis Johansen PCS 3413
Porsche 911 SC -83

Saab 9-3 -07
Citera
hpmk1
Ängelholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1356


Trådstartare
Får se hur fort den går. Han har kört en del på grannens 4 hjuling, och verkar ha bra koll iaf.
Bromsar upp den i bredställ, och asgarvar.. undrar var han fått de generna ifrån

_________________
Håkan Persson
Citera
Franzén
Rävlanda
Här sen Feb 2006
Inlägg: 1890



Det är inte så stor tank på den här motorn, men den tanken som sitter på kan du riva bort.
Jag har en annan tank som mest troligt är till för gocarts som är helt ny, och den skall jag inte ha till något.
Den skickar jag med så kanske man kan köra en liten stund extra och tankning, montage och placering kan bli något enklare.


_________________
Anders Franzén

320i Coupé -80 Hennarot
Citera
Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004
Inlägg: 5714



och så hoppas jag att du håller dig borta från hans kart!
Du har dina leksaker!!

_________________
Sand&Salt Mexican Leather

MexBeetle -90 1600cc
Citera
Franzén
Rävlanda
Här sen Feb 2006
Inlägg: 1890



Haha!!

Jag sponsrar bara Håkan rakt ner i fördärvet!


_________________
Anders Franzén

320i Coupé -80 Hennarot
Citera
Franzén
Rävlanda
Här sen Feb 2006
Inlägg: 1890



Då skall vi se...
Många tummar uppkörda i arslet och alldeles för lite tid att hinna dra ur dom.
Mina kollegor har precis byggt en minibike på just en sådan här motor, och dra åt hel....e så rapp den är.


Lite bilder på motorn och tillbehören...








_________________
Anders Franzén

320i Coupé -80 Hennarot
Citera
hpmk1
Ängelholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1356


Trådstartare
Perfekt Anders!
Ser fram emot lite kart-mek på semestern.

Du fick väl min adress?

Mvh
Håkan

_________________
Håkan Persson
Citera
slaup
finland (edsevö)
Här sen Aug 2005
Inlägg: 45



http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=25002

här skulle det ju ha funnits en perfekt motor!

_________________
tomas blomstrom
Citera
SÄLJES
K: Junior behöver en motor..
1, 2   >>
3344 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande