| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
K: Junior behöver en motor..
|
3344 besök totalt |
|
K: Junior behöver en motor..
Är det någon som har en (helst luftkyld) motor till Jonathans kart?
Tyvärr visade sig att den motorn som jag byggde på var skräp. Så ni som snubblat och svurit över motorn som ligger i verkstaden, skriv vad ni har och pris, så kanske junior kan gasa i sommar.. ALLT av intresse. 50-500cc. Moppe, cross, kart, gräsklippare etc etc.. Mvh Senior _________________ Håkan Persson |
||||
|
_________________ Marcus Stålheim Vinnare BMW CUP klass special 2013 Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special |
||||
|
Vad tror du om en Husqvarna 2-taktsmotor från en av deras monsterkapar?
96cc eller 125cc? Det finns i parti och minut... Rappa som fan och bra med klös.
(Smaskiga cambervinklar på carten btw) _________________ Anders Franzén 320i Coupé -80 Hennarot |
||||
|
Re:
Hmm.. Låter fint! Är det något du har, Franzén? Pris? Jag har en centrifugalkoppling med 19 mm hål. Utväxling på dreven är 5:1 _________________ Håkan Persson |
||||
|
Hallå Håkan..
om jag har sådana motorer? Jag jobbar på Husqvarna där man utvecklar dessa maskinerna. När det gäller axlar osv så har jag inte så bra koll på diamterar och utväxlingar. Jag jobbar nämligen med något helt annat än just dessa motorernas utveckling. Jag skall se vad jag kan göra, inget är omöjligt.
_________________ Anders Franzén 320i Coupé -80 Hennarot |
||||
|
Re:
_________________ Håkan Persson |
||||
|
Jahapp...
Då har jag ordnat en motor till herrn.
Det är en 2-taktare på 96 kubik.
Den varvar nåt hemskt och är rapp som fasen.
Den har en inbyggd centrifugalkoppling och på den kan man smälla på en remskiva om man nu skall driva med en sådan. Jag skall dra igång den på jobbet på Måndag och kolla att allt är fräscht och att den går precis som den skall.
Kan ju alltid smälla på lite fräscha filter och stift och sånt som man ändå vill ha nytt.
_________________ Anders Franzén 320i Coupé -80 Hennarot |
||||
|
Sätt dit nån radiostyrd "död mans grepp" så att du kan hejda framfarten på distans.
Små kids kan ju dagdrömma nåt oerhört........ (sett det hända) _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||
|
Re:
Uuuuh, låter obehagligt. Det lät som en smart lösning.
_________________ Max Carlsson Lotus Europa S2 -68 BTG: 8.26 (Porsche 944 S2) |
||||
|
Re:
Liiiite väl överbeskyddande kanske. Smäller han en gång så kommer han ju ihåg det sen...
För jag hoppas verkligen inte att någon förälder skulle låta kiden åka omkring i villaförorten med den. (Där är det ju redan upptaget på gatorna med fotbollsmatcher och landhockey... )
|
||||
|
Re:
The thing från The Addams Family
_________________ Dennis Johansen PCS 3413 Porsche 911 SC -83 Saab 9-3 -07 |
||||
|
Det är inte så stor tank på den här motorn, men den tanken som sitter på kan du riva bort.
Jag har en annan tank som mest troligt är till för gocarts som är helt ny, och den skall jag inte ha till något. Den skickar jag med så kanske man kan köra en liten stund extra och tankning, montage och placering kan bli något enklare.
_________________ Anders Franzén 320i Coupé -80 Hennarot |
||||
|
|
||||
|
Då skall vi se...
Många tummar uppkörda i arslet och alldeles för lite tid att hinna dra ur dom. Mina kollegor har precis byggt en minibike på just en sådan här motor, och dra åt hel....e så rapp den är. Lite bilder på motorn och tillbehören...
_________________ Anders Franzén 320i Coupé -80 Hennarot |
||||
|
_________________ tomas blomstrom |
||||
![]() |
SÄLJES
K: Junior behöver en motor..
|
3344 besök totalt |

