Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 21567 besök totalt |
Hämtade en diffbromsklump ute vid Arlanda idag, kul att träffas Rille
![]() Nu ska jag hitta packboxar till den innan monteringsarbetet tar vid, hoppas på värme till fyllborg, Falk har lovat att hjälpa till med mekandet på onsdag kväll, hedersknyffel är vad han är ![]() ![]() _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||||
Re:
Inga problem! ![]() ![]() ![]() |
||||||
Nu har jag nog hittat problemet med att den inte vill starta, olja i 1'ans och 2'ans "tändstiftsbrunnar", är det o-ringarna i ventilkåpan som kan ha spruckit
![]() _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||||
Re:
Mycket troligt. Det tar varken lång tid eller kostar många pengar att byta packningarna till kåpan. ![]() _________________ /Anton Lillsund |
||||||
Re:
Inte vill starta?! ![]() Får väl erkänna att jag vid slarvigt oljebyte fått ner olja i nämnda brunnar men aldrig haft problem med gången... Fast när det började ryka som f*n torkade jag bort all olja, jag såg den inte först. Så det kan ju vara så att det har sipprat ner lite när bilen stått still... Har du tur kan jag ha en ny sådan packning i mina gömmor...ska leta lite. Du har tankat va? ![]() |
||||||
Re:
Ehhhh, mätardjäveln står på fullt, givarfel ![]() ![]() ![]() ![]() Ska rota fram jeepdunken och hämta sås, 95 eller 98 (vad lite man kan utan att ha läst instruktionsboken) ![]() _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||||
Re:
Det går bra med 95. _________________ Abdol Oskowi. BMW Club Schweden. |
||||||
Re:
Jag skulel lita blint på lampan...och inte nålen i det fallet... Det är inte direkt ovanligt att mätarna lever sitt egna liv och det kan komma och gå. Lampan verkar dock gå på en egen krets? När jag körde sista gången höll sig nålen på sin, låga, plats iaf. Ska väl hjälpas av med ngt byte av kretskort i instrumenthuset eller så...har aldrig grottat ner mig i det riktigt. |
||||||
Aha, det är därför det inte luktade bensin om stiften
![]() ![]() Den står ju inte på hjulen heller så det har ju inte prio ett iallafall ![]() TODo till veckan, skruva fast den snyggt riktade skärmen, slipa bort lite av det röda och på med färg. Besiktning kommer att ske innan det blir montering av roliga grejer. ![]() _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||||
Nu har den startats, tändstiftsbyte var modellen
![]() ![]() ![]() De gamla var "sotiga" och väl slitna. Skärmen är på plats. Bilder kommer i morgon. _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||||
|
||||||
Re:
OK. ![]() ![]() |
||||||
Bytt slangar till vevhusventilationen och tomgångsmotorn, genast en lugn och fin gång, dock lite hög tomgång ca 1000 rpm. Bör väl ligga på ca 800 rpm.
I veckan blir det kopplingsmekande och sen ska den nog kunna rulla lite. Ska kolla med SBP om det går att besiktiga en avställd bil. _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||||
Lossa låsmuttern på justerskruven vid spjället, skruva på justerskruven tills det känns algom, lås låsmuttern.
Glad Steffe. *hur j***a svårt kan det vara liksom...man får tom säga åt karln att tanka då bilen inte ville gå* ![]() ![]() ![]() Du ska inte ha ett knippe topplagringar, dämpare, delrinsbussningar + ett set extra hjul? |
||||||
Re:
Man kan ju tro att man köpte bilen i småland, hade du hävert och slangade ur bensinen innan försäljningen ![]() ![]() Topplagringar och hjul kan plockas i samband med japmeet på Mantorp, ska köra Volvo på banan då. ![]() ![]() Fjäderben fram är av intresse dessutom. Köpte konstiga saker av Headline för ett par veckor sen. Btw, bälteslåset är bara försvunnet, det som ska sitta på högerstolen ![]() ![]() ![]() _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||||
Kalas...
...det medför dock att du tar allt "godis" jag har i paket. Och då ingår det en hel bil...man kan ju aldrig få för många. Demontera får du göra själv om du vill lämna ngt kvar. ![]() ![]() |
||||||
Re:
Förmodligen så har jag plats på bilen på returen ![]() _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||||
Re:
Kan PM:a spec så får du skambjuda... ![]() ![]() |
||||||
Re:
Inga problem (http://www.vv.se/templates/page3____620.aspx), det gör jag varje år. Ringer bara försäkringsbolaget och talar om att jag skall köra till och från besiktning den aktuella dagen. _________________ Gunnar Östlund "Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut" |
||||||
Re:
Kalas, då är det bara att lasta och testa sen. ![]() ![]()
_________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 21567 besök totalt |