Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
K: Bakvagn till en Z3M eller 2,8
1629 besök totalt
BMW346
Stockholm
Här sen Mar 2008
Inlägg: 44


Trådstartare
K: Bakvagn till en Z3M eller 2,8

Har du en bakvagn komplett eller i delar till en Z3M eller 2,8

Tele:070-783 14 03

_________________
Douglas Ebbersten
Citera
Franzén
Rävlanda
Här sen Feb 2006
Inlägg: 1890



Det är ju samma som E30...
Kanske inte transmissionerna, men det andra delar de nog.
Naven är ju dock fyrbultade till E30:n.


_________________
Anders Franzén

320i Coupé -80 Hennarot
Citera
Mia
Bredared
Här sen Jun 2005
Inlägg: 373



Z3 har mer camber bak än E30 bakvagnen.

_________________
Mia Andersson
www.snowdragon.se
Citera
Franzén
Rävlanda
Här sen Feb 2006
Inlägg: 1890



Åhå...

Kunde jag väl ha räknat ut innan jag skrev det där...


_________________
Anders Franzén

320i Coupé -80 Hennarot
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8579



Möjlighet till 5 bult, större lager,större skivor & större utbud av fälgar brukar finnas med i bilden.

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
BMW346
Stockholm
Här sen Mar 2008
Inlägg: 44


Trådstartare
Re:

Michael Bäck skrev:
Möjlighet till 5 bult, större lager,större skivor & större utbud av fälgar brukar finnas med i bilden.


och en något bättre bakvagn till min Compis

_________________
Douglas Ebbersten
Citera
Hellas
Stockholm
Här sen Nov 2003
Inlägg: 441



Re: K: Bakvagn till en Z3M eller 2,8

BMW346 skrev:
Har du en bakvagn komplett eller i delar till en Z3M eller 2,8


Hej,
Jag har en justerbar Z3M bakvagn med uniballs. Byggd av Magnum Racing.
Utan Diff och drivaxlar.

/Pär
Citera
Karlsson
Vaggeryd
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1848



z3m balken har väl annan svepvinkel än e30n med, dock trodde jag att 2,8an hade samma som e30.

_________________
/Andreas Karlsson
Camaro V8TC
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Re:

Karlsson skrev:
z3m balken har väl annan svepvinkel än e30n med, dock trodde jag att 2,8an hade samma som e30.


Detdär stämmer så gott jag vet.

12 respektive 15 grader...där 15 är standard. 12° används på M coupe...och M3 E30 Grp.A/DTM.

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
BMW346
Stockholm
Här sen Mar 2008
Inlägg: 44


Trådstartare
Re: K: Bakvagn till en Z3M eller 2,8

Hellas skrev:
BMW346 skrev:
Har du en bakvagn komplett eller i delar till en Z3M eller 2,8


Hej,
Jag har en justerbar Z3M bakvagn med uniballs. Byggd av Magnum Racing.
Utan Diff och drivaxlar.

/Pär


Jag drog iväg ett PM till dig

_________________
Douglas Ebbersten
Citera
BMW346
Stockholm
Här sen Mar 2008
Inlägg: 44


Trådstartare
Ingen?

_________________
Douglas Ebbersten
Citera
Zanzibar
råby
Här sen Dec 2008
Inlägg: 61



Finns den kvar?

_________________
Olle Magnusson
Citera
Johan E
Säter
Här sen Apr 2007
Inlägg: 505



Vet inte om ni sett detta men jag klipper in en länk angående Z3M-bakvagn på E30. Z3M-bakvagn

_________________
///BMW - Was sonst!

Johan Eriksson
Citera
tyskstuk
Malmö
Här sen Jan 2008
Inlägg: 392



Re:

Johan E skrev:
Vet inte om ni sett detta men jag klipper in en länk angående Z3M-bakvagn på E30. Z3M-bakvagn


Ja, så illa är det. Övriga Z3 bakvagnar breddar ca 2cm per sida på en e30. Vill minnas att de inte breddar något på ti-compacterna. Balken är samma på dem, men bärarmarna skiljer sig som sagt. Då är det nog lättare att du köper ett justeringskit om det bara är cambern som skiljer.

_________________
Peter Pileryd

BMW e30 Alpina V8 (M3 Leichtbau) www.acm-ab.se
Citera
SÄLJES
K: Bakvagn till en Z3M eller 2,8
1629 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande