|
BMW346
Stockholm
Här sen Mar 2008
Inlägg: 44
Trådstartare

22 Jun 2008 23:28
K: Bakvagn till en Z3M eller 2,8
Har du en bakvagn komplett eller i delar till en Z3M eller 2,8
Tele:070-783 14 03
_________________ Douglas Ebbersten
|
Franzén
Rävlanda
Här sen Feb 2006
Inlägg: 1890

23 Jun 2008 00:26
Det är ju samma som E30...
Kanske inte transmissionerna, men det andra delar de nog.
Naven är ju dock fyrbultade till E30:n.
_________________ Anders Franzén
320i Coupé -80 Hennarot
|
Mia
Bredared
Här sen Jun 2005
Inlägg: 373

23 Jun 2008 06:12
Z3 har mer camber bak än E30 bakvagnen.
|
Franzén
Rävlanda
Här sen Feb 2006
Inlägg: 1890

23 Jun 2008 07:10
Åhå...
Kunde jag väl ha räknat ut innan jag skrev det där...
_________________ Anders Franzén
320i Coupé -80 Hennarot
|
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8579

23 Jun 2008 07:54
Möjlighet till 5 bult, större lager,större skivor & större utbud av fälgar brukar finnas med i bilden.
_________________ Michael Bäck
BMW 328is -84 BmwCup #50
|
BMW346
Stockholm
Här sen Mar 2008
Inlägg: 44
Trådstartare

23 Jun 2008 18:31
Re:
| Michael Bäck skrev: | | Möjlighet till 5 bult, större lager,större skivor & större utbud av fälgar brukar finnas med i bilden. |
och en något bättre bakvagn till min Compis
_________________ Douglas Ebbersten
|
Hellas
Stockholm
Här sen Nov 2003
Inlägg: 441

24 Jun 2008 11:58
Re: K: Bakvagn till en Z3M eller 2,8
| BMW346 skrev: | | Har du en bakvagn komplett eller i delar till en Z3M eller 2,8 |
Hej,
Jag har en justerbar Z3M bakvagn med uniballs. Byggd av Magnum Racing.
Utan Diff och drivaxlar.
/Pär
|
Karlsson
Vaggeryd
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1848

24 Jun 2008 13:23
z3m balken har väl annan svepvinkel än e30n med, dock trodde jag att 2,8an hade samma som e30.
_________________ /Andreas Karlsson
Camaro V8TC
|
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281

24 Jun 2008 13:43
Re:
| Karlsson skrev: | | z3m balken har väl annan svepvinkel än e30n med, dock trodde jag att 2,8an hade samma som e30. |
Detdär stämmer så gott jag vet.
12 respektive 15 grader...där 15 är standard. 12° används på M coupe...och M3 E30 Grp.A/DTM.
|
BMW346
Stockholm
Här sen Mar 2008
Inlägg: 44
Trådstartare

25 Jun 2008 18:55
Re: K: Bakvagn till en Z3M eller 2,8
| Hellas skrev: | | BMW346 skrev: | | Har du en bakvagn komplett eller i delar till en Z3M eller 2,8 |
Hej,
Jag har en justerbar Z3M bakvagn med uniballs. Byggd av Magnum Racing.
Utan Diff och drivaxlar.
/Pär |
Jag drog iväg ett PM till dig
_________________ Douglas Ebbersten
|
BMW346
Stockholm
Här sen Mar 2008
Inlägg: 44
Trådstartare

14 Jul 2008 14:09
Ingen?
_________________ Douglas Ebbersten
|
Zanzibar
råby
Här sen Dec 2008
Inlägg: 61

20 Jan 2009 00:07
Finns den kvar?
_________________ Olle Magnusson
|
Johan E
Säter
Här sen Apr 2007
Inlägg: 505

20 Jan 2009 00:46
Vet inte om ni sett detta men jag klipper in en länk angående Z3M-bakvagn på E30. Z3M-bakvagn
_________________ ///BMW - Was sonst!
 Johan Eriksson
|
tyskstuk
Malmö
Här sen Jan 2008
Inlägg: 392

20 Jan 2009 18:17
Re:
| Johan E skrev: | | Vet inte om ni sett detta men jag klipper in en länk angående Z3M-bakvagn på E30. Z3M-bakvagn |
Ja, så illa är det. Övriga Z3 bakvagnar breddar ca 2cm per sida på en e30. Vill minnas att de inte breddar något på ti-compacterna. Balken är samma på dem, men bärarmarna skiljer sig som sagt. Då är det nog lättare att du köper ett justeringskit om det bara är cambern som skiljer.
_________________ Peter Pileryd
BMW e30 Alpina V8 (M3 Leichtbau) www.acm-ab.se
|
|