| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
K: Gatreggad ATV
|
1556 besök totalt |
|
Re: K: Gatreggad ATV
Jag har en sån fast den är inte till salu.... skatten ligger på 200-300kr, försäkringen på min halvförsäkring på mig 27 år 1200kr året. Jag har en smc 250. _________________ Robert Gustafsson www.attitudemotorclub.com Subaru impreza gt-98 golf GTI 16v-87 austin mini 1275GT-74 mm |
||||
|
Re: K: Gatreggad ATV
Tack för infon, för det är ju helt nytt för mig detta. Finns det någon sida man kan hitta information på? _________________ Joakim Karlsson |
||||
|
Har en fin SMC 300 -07:a som bara gått på landsvägen.
Utrustad med landsvägsdäck och uppväxlad för lugnare gång. Funkar bra att tuffa på i runt 90 knyck. Länkar till en liknande som ser ut ungefär som min: http://www.blocket.se/vi/16494828.ht Vill ha strax under 30.000:- _________________ Björn Borring M3 e30 Sport EVO |
||||
|
|
||||
|
Re: K: Gatreggad ATV
Tack för infon, för det är ju helt nytt för mig detta. Finns det någon sida man kan hitta information på?[/quote] http://www.atvcenter.se/index.php Här kan du finna lite mer info. /Lars _________________ Lars Gustavsson |
||||
|
Re:
Man får inte ha mer än 20hk i en gatreggad ATV. Du hänger på de flesta bilar upp till runt 80km/h. Men det räcker till för att det ska vara kul att köra, men du kan givetvis inte jämföra det med tex en sporthoj. Annars finns det större maskiner med mer pulver, men det blir ganska dyrt man vill ha en kvalitetshoj. _________________ Björn Borring M3 e30 Sport EVO |
||||
|
Då hittar du ingen ATV värd namnet om du bara tänker lägga 10k.
Blir knappt något beggat Kinaskräp för de pengarna. 20hk är gränsen, ja. Men det finns inte många som kör med strypningen i. Risken att åka dit är försvinnande liten. /J |
||||
|
Finns det mc-reggade? Har sett en riktigt elak Polarismaskin med Ktm-motor med MYCKET effekt... :-P
|
||||
|
Re:
Du tänker på Polaris outlaw (KTM 525 motor): http://www.polarisindustries.com/en- Har inte sett just de MC-reggade men de flesta finns att få. Dock får du inte tävla med ovanstående maskin då det måste vara stel bakaxel, om det nu har någon betydelse. /J |
||||
|
Re:
Tävling var inte i mina tankar. Mest buskörning...
Men klarar såna här bestar att framföras i höga hastigheter? Jag vet att de är fina i knappa hundra, men sen då? Eller de går kanske inte fortare...? |
||||
|
Re:
original går de inte jättefort. De värre maskinerna, som denna, gör från 130-150 och inte mer. Men det är inte för toppfarten man åker quad, det är ingen höjdare att mala motorväg. Det blåser, spårar och far... 130+ är riktigt "spännande".... Ju halare desto bättre. Det går att åka grymt brett med kontroll tack vare att bakaxeln är som på en GOKart. Finns några exempel här (vissa mindre rumsrena än andra): http://youtube.com/boiveracing /Jocke |
||||
|
Re:
Jag lekte lite med mina sysslingars "arbetquads" i vintras. Det var skitball!! Snacka om att man kan göra evighetslånga powerslides på en åker....
Sluta skriva, jag blir för lockad!!!
|
||||
![]() |
SÄLJES
K: Gatreggad ATV
|
1556 besök totalt |

