Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
K: Gatreggad ATV
1556 besök totalt
morbidio
Skåne
Här sen Sep 2006
Inlägg: 365


Trådstartare
K: Gatreggad ATV

Undrar om det är någon som sitter på en eller som kan tipsa om någon billig? Hur är skatten osv. vidare på de här maskinerna?

_________________
Joakim Karlsson
Citera
morbidio
Skåne
Här sen Sep 2006
Inlägg: 365


Trådstartare
Någon?

_________________
Joakim Karlsson
Citera
Robert G
Habo
Här sen Nov 2003
Inlägg: 103



Re: K: Gatreggad ATV

Morbidio skrev:
Undrar om det är någon som sitter på en eller som kan tipsa om någon billig? Hur är skatten osv. vidare på de här maskinerna?



Jag har en sån fast den är inte till salu.... skatten ligger på 200-300kr, försäkringen på min halvförsäkring på mig 27 år 1200kr året. Jag har en smc 250.

_________________
Robert Gustafsson
www.attitudemotorclub.com
Subaru impreza gt-98
golf GTI 16v-87
austin mini 1275GT-74
mm
Citera
morbidio
Skåne
Här sen Sep 2006
Inlägg: 365


Trådstartare
Re: K: Gatreggad ATV

Robert G skrev:
Jag har en sån fast den är inte till salu.... skatten ligger på 200-300kr, försäkringen på min halvförsäkring på mig 27 år 1200kr året. Jag har en smc 250.


Tack för infon, för det är ju helt nytt för mig detta. Finns det någon sida man kan hitta information på?

_________________
Joakim Karlsson
Citera
BjörnB
Linköping
Här sen Okt 2005
Inlägg: 32



Har en fin SMC 300 -07:a som bara gått på landsvägen.

Utrustad med landsvägsdäck och uppväxlad för lugnare gång. Funkar bra att tuffa på i runt 90 knyck.

Länkar till en liknande som ser ut ungefär som min: http://www.blocket.se/vi/16494828.htm?ca=14_s

Vill ha strax under 30.000:-

_________________
Björn Borring
M3 e30 Sport EVO
Citera
Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004
Inlägg: 5714



Är där en spärr på 20 hästar eller?
Lite segt med den effekten?

_________________
Sand&Salt Mexican Leather

MexBeetle -90 1600cc
Citera
Modj
Grästorp
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1302



Re: K: Gatreggad ATV

Tack för infon, för det är ju helt nytt för mig detta. Finns det någon sida man kan hitta information på?[/quote]

http://www.atvcenter.se/index.php

Här kan du finna lite mer info.

/Lars

_________________
Lars Gustavsson
Citera
BjörnB
Linköping
Här sen Okt 2005
Inlägg: 32



Re:

Roger Gustafsson skrev:
Är där en spärr på 20 hästar eller?
Lite segt med den effekten?


Man får inte ha mer än 20hk i en gatreggad ATV.

Du hänger på de flesta bilar upp till runt 80km/h. Men det räcker till för att det ska vara kul att köra, men du kan givetvis inte jämföra det med tex en sporthoj.

Annars finns det större maskiner med mer pulver, men det blir ganska dyrt man vill ha en kvalitetshoj.

_________________
Björn Borring
M3 e30 Sport EVO
Citera
morbidio
Skåne
Här sen Sep 2006
Inlägg: 365


Trådstartare
oj, jag hade verkligen inte tänkt lägga 30 lök på en sånhär, absolut max 10k och då ska den vara riktigt fräsig.

_________________
Joakim Karlsson
Citera
Jocke72
Åkersberga
Här sen Okt 2004
Inlägg: 185



Då hittar du ingen ATV värd namnet om du bara tänker lägga 10k.

Blir knappt något beggat Kinaskräp för de pengarna.


20hk är gränsen, ja. Men det finns inte många som kör med strypningen i. Risken att åka dit är försvinnande liten.


/J

_________________
#33 - Joacim Boive - www.boive.se
Citera
Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004
Inlägg: 5714



Finns det mc-reggade? Har sett en riktigt elak Polarismaskin med Ktm-motor med MYCKET effekt... :-P

_________________
Sand&Salt Mexican Leather

MexBeetle -90 1600cc
Citera
Jocke72
Åkersberga
Här sen Okt 2004
Inlägg: 185



Re:

Roger Gustafsson skrev:
Finns det mc-reggade? Har sett en riktigt elak Polarismaskin med Ktm-motor med MYCKET effekt... :-P


Du tänker på Polaris outlaw (KTM 525 motor):
http://www.polarisindustries.com/en-us/ATV/2007Models/HighPerformance/ . . . .

Har inte sett just de MC-reggade men de flesta finns att få. Dock får du inte tävla med ovanstående maskin då det måste vara stel bakaxel, om det nu har någon betydelse.


/J

_________________
#33 - Joacim Boive - www.boive.se
Citera
Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004
Inlägg: 5714



Re:

Jocke72 skrev:
Roger Gustafsson skrev:
Finns det mc-reggade? Har sett en riktigt elak Polarismaskin med Ktm-motor med MYCKET effekt... :-P


Du tänker på Polaris outlaw (KTM 525 motor):
http://www.polarisindustries.com/en-us/ATV/2007Models/HighPerformance/ . . . .

Har inte sett just de MC-reggade men de flesta finns att få. Dock får du inte tävla med ovanstående maskin då det måste vara stel bakaxel, om det nu har någon betydelse.


/J

Tävling var inte i mina tankar. Mest buskörning...
Men klarar såna här bestar att framföras i höga hastigheter?
Jag vet att de är fina i knappa hundra, men sen då? Eller de går kanske inte fortare...?

_________________
Sand&Salt Mexican Leather

MexBeetle -90 1600cc
Citera
Jocke72
Åkersberga
Här sen Okt 2004
Inlägg: 185



Re:

Roger Gustafsson skrev:

Tävling var inte i mina tankar. Mest buskörning...
Men klarar såna här bestar att framföras i höga hastigheter?
Jag vet att de är fina i knappa hundra, men sen då? Eller de går kanske inte fortare...?


original går de inte jättefort. De värre maskinerna, som denna, gör från 130-150 och inte mer. Men det är inte för toppfarten man åker quad, det är ingen höjdare att mala motorväg. Det blåser, spårar och far... 130+ är riktigt "spännande"....

Ju halare desto bättre. Det går att åka grymt brett med kontroll tack vare att bakaxeln är som på en GOKart.

Finns några exempel här (vissa mindre rumsrena än andra):
http://youtube.com/boiveracing


/Jocke

_________________
#33 - Joacim Boive - www.boive.se
Citera
Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004
Inlägg: 5714



Re:

Jocke72 skrev:
Roger Gustafsson skrev:

Tävling var inte i mina tankar. Mest buskörning...
Men klarar såna här bestar att framföras i höga hastigheter?
Jag vet att de är fina i knappa hundra, men sen då? Eller de går kanske inte fortare...?


original går de inte jättefort. De värre maskinerna, som denna, gör från 130-150 och inte mer. Men det är inte för toppfarten man åker quad, det är ingen höjdare att mala motorväg. Det blåser, spårar och far... 130+ är riktigt "spännande"....

Ju halare desto bättre. Det går att åka grymt brett med kontroll tack vare att bakaxeln är som på en GOKart.

Finns några exempel här (vissa mindre rumsrena än andra):
http://youtube.com/boiveracing


/Jocke


Jag lekte lite med mina sysslingars "arbetquads" i vintras. Det var skitball!! Snacka om att man kan göra evighetslånga powerslides på en åker....
Sluta skriva, jag blir för lockad!!!

_________________
Sand&Salt Mexican Leather

MexBeetle -90 1600cc
Citera
SÄLJES
K: Gatreggad ATV
1556 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande