Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S: lås!
2171 besök totalt
Anden
Jönköping
Här sen Nov 2006
Inlägg: 312


Trådstartare
S: lås!

Kan låsas!

_________________
Andreas Magnusson

Kör: Golf IV bsr
Mekar: Escort Mk2 Tic
Citera
Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004
Inlägg: 5714



Re: S: MkII Kaross, 1031 axel

Anden skrev:
Har en MkII Kaross över nu efter mitt nya köp.
Har påbörjat rostlagning bakom skärmarna. Fjäderbenstorn klara.

Mycket fin ram inget allvarligt rostangrepp.

Reg nr: JTJ734
orginal framvagn medföljer.

Bakaxel har jag en volvo 1031 med aga diff och lite stag på.

Hade tänkt mig 6000:- för allt

Bilder kommer upp om någon säger hur man gör!


Rakt nedanför denna ruta när du gör ett nytt inlägg står det "Ladda upp bilder" - testa att trycka på den texten...



Edit:

_________________
Sand&Salt Mexican Leather

MexBeetle -90 1600cc
Citera
Anden
Jönköping
Här sen Nov 2006
Inlägg: 312


Trådstartare
heheh det va för tydligt för mig

_________________
Andreas Magnusson

Kör: Golf IV bsr
Mekar: Escort Mk2 Tic
Citera
Anden
Jönköping
Här sen Nov 2006
Inlägg: 312


Trådstartare
Ingen som är intresserad av en bra kaross att bygga på?

Kom med bud.. Bilen och delarna står bara ivägen..

Har även en motor till escorten liggandes. 1.6 orginal motor

_________________
Andreas Magnusson

Kör: Golf IV bsr
Mekar: Escort Mk2 Tic
Citera
Anden
Jönköping
Här sen Nov 2006
Inlägg: 312


Trådstartare
uppsi thumbs up

_________________
Andreas Magnusson

Kör: Golf IV bsr
Mekar: Escort Mk2 Tic
Citera
Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004
Inlägg: 5714



AGA-diffad axel är sabbad för alltid eller? Eller man kan kanske köra med det?
Inte så lång bil och den är ju lätt bak...
Behöver kanske en axel till min bil sen. Efter vad jag förstått är det lite för häftig effekt i min bil för originalaxeln.

_________________
Sand&Salt Mexican Leather

MexBeetle -90 1600cc
Citera
Anden
Jönköping
Här sen Nov 2006
Inlägg: 312


Trådstartare
Jag har inte öppnat och kollat i den..
Det är den bakaxel som satt på den nya escorten jag köpte nyligen




Det är ju garanterat inga problem att ha den på en lätt escort.

_________________
Andreas Magnusson

Kör: Golf IV bsr
Mekar: Escort Mk2 Tic
Citera
Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004
Inlägg: 5714



Re:

Anden skrev:
Jag har inte öppnat och kollat i den..
Det är den bakaxel som satt på den nya escorten jag köpte nyligen




Det är ju garanterat inga problem att ha den på en lätt escort.


Hmmm, så den har varit monterad på en Escort?
Hurdå? Svår att klämma dit på min?
Men bulthålen är Volvo då eller?

EDIT: oups, såg precis att det sitter en fyrlänk på den bilen

_________________
Sand&Salt Mexican Leather

MexBeetle -90 1600cc
Citera
Anden
Jönköping
Här sen Nov 2006
Inlägg: 312


Trådstartare
Ja det sitter en special 4-link på axeln.
Har själv aldrig sett den innan.

I övrigt är det en helt orginal 1031 axel.

_________________
Andreas Magnusson

Kör: Golf IV bsr
Mekar: Escort Mk2 Tic
Citera
Anden
Jönköping
Här sen Nov 2006
Inlägg: 312


Trådstartare
Ingen som behöver en extra kaross med tillbehör eller en kraftig bakaxel?
Säljer även motorn löst om så önskas!

_________________
Andreas Magnusson

Kör: Golf IV bsr
Mekar: Escort Mk2 Tic
Citera
Anden
Jönköping
Här sen Nov 2006
Inlägg: 312


Trådstartare
Ge mig bud på karossen och motorn.. har även två block till liggandes som medföljer vid intresse

Måste bli av med bilen pga platsbrist

_________________
Andreas Magnusson

Kör: Golf IV bsr
Mekar: Escort Mk2 Tic
Citera
Daniel Steiner
Sjöbo
Här sen Apr 2003
Inlägg: 4265

Hjälpmoderator

Re:

Riktpris?

_________________
Daniel Steiner
Citera
Anden
Jönköping
Här sen Nov 2006
Inlägg: 312


Trådstartare
2000:- för allt.
truck finns för att lasta på kärra.

_________________
Andreas Magnusson

Kör: Golf IV bsr
Mekar: Escort Mk2 Tic
Citera
SÄLJES
S: lås!
2171 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande