| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
K: Anslutningar saaboljekyl - Snart panik
|
889 besök totalt |
|
hej söker en anslutning till denna saab oljekylare
Har ni en som ligger så hör av er på mail eller PM _________________ Fredrik Östman E34 M54 Turbo E39 528i Turbo SFRO |
|
tror gängan heter m22x1,5 iaf (eventuellt var det m20 men det tror jag inte, går ju mäta) om de hjälper dig. Dvs det sitter ingen tumgänga på dessa och ingen tätning heller så du måste ha en stolpe som sitter fast i muttern, dvs den får inte vara vridbar.
_________________ /Andreas Karlsson Camaro V8TC |
|
hydroscand kan inte lösa något som är bra. De har bara koppling med lös mutter och vridbar stolpe som tätar med oring och det funkar eventuellt men den tätar inte på rätt sätt så det kan läcka. Bästa är att ringa ex. www.kmbildemontering.se och skaffa stolparna.
_________________ /Andreas Karlsson Camaro V8TC |
|
Jag har haft samma bekymmer med att få tag på anslutningar som du. Problemet ligger i att gängan är M20, medan konan har samma dimensioner som en M18-koppling har. Hiflex försökte hjälpa mig med det här utan något större resultat. Till slut ringde han sin kompis i en annan hiflexbutik som rekommenderade att köra på M20-kopplingen, trots att inte konan såg ut att passa. Jag har nu kört två säsonger med de kopplingarna, och det har inte läckt en droppe olja.
|
|
Tack för alla svar, har hört runt med några bildemonteringar nu som skulle kolla om de kunde hitta något.
Har även varit på en hydralikfirma dock inte hydroscand men han som försökte hjälpa mig blev mest bara förvirrad, hans tips var att byta anslutningar. Men om jag går dit och säger att jag vill ha en M20s anslutning så hoppas jag att det löser sig. _________________ Fredrik Östman E34 M54 Turbo E39 528i Turbo SFRO |
![]() |
SÄLJES
|
889 besök totalt |