Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
K: Anslutningar saaboljekyl - Snart panik
889 besök totalt
Avatar
Boden
Här sen Okt 2005
Inlägg: 226


Trådstartare
K: Anslutningar saaboljekyl - Snart panik

hej söker en anslutning till denna saab oljekylare

Har ni en som ligger så hör av er på mail eller PM

_________________
Fredrik Östman
E34 M54 Turbo
E39 528i Turbo SFRO
Citera
Karlsson
Vaggeryd
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1848



tror gängan heter m22x1,5 iaf (eventuellt var det m20 men det tror jag inte, går ju mäta) om de hjälper dig. Dvs det sitter ingen tumgänga på dessa och ingen tätning heller så du måste ha en stolpe som sitter fast i muttern, dvs den får inte vara vridbar.

_________________
/Andreas Karlsson
Camaro V8TC
Citera
welin
Skogen
Här sen Jan 2007
Inlägg: 80



Närmsta hydralikfirma bör ha detta?!

Där hittade jag slangar o så till min förra saab!

_________________
Alex Welin
Citera
Karlsson
Vaggeryd
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1848



hydroscand kan inte lösa något som är bra. De har bara koppling med lös mutter och vridbar stolpe som tätar med oring och det funkar eventuellt men den tätar inte på rätt sätt så det kan läcka. Bästa är att ringa ex. www.kmbildemontering.se och skaffa stolparna.

_________________
/Andreas Karlsson
Camaro V8TC
Citera
jonka
Linköping
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1458



Jag har haft samma bekymmer med att få tag på anslutningar som du. Problemet ligger i att gängan är M20, medan konan har samma dimensioner som en M18-koppling har. Hiflex försökte hjälpa mig med det här utan något större resultat. Till slut ringde han sin kompis i en annan hiflexbutik som rekommenderade att köra på M20-kopplingen, trots att inte konan såg ut att passa. Jag har nu kört två säsonger med de kopplingarna, och det har inte läckt en droppe olja. thumbs up

_________________
Jonathan Nilsson
SAAB 90 T16
Alfa Romeo 2000 GTV 1973
Citera
Avatar
Boden
Här sen Okt 2005
Inlägg: 226


Trådstartare
Tack för alla svar, har hört runt med några bildemonteringar nu som skulle kolla om de kunde hitta något.
Har även varit på en hydralikfirma dock inte hydroscand men han som försökte hjälpa mig blev mest bara förvirrad, hans tips var att byta anslutningar. Men om jag går dit och säger att jag vill ha en M20s anslutning så hoppas jag att det löser sig.

_________________
Fredrik Östman
E34 M54 Turbo
E39 528i Turbo SFRO
Citera
SÄLJES
K: Anslutningar saaboljekyl - Snart panik
889 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande