Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 16337 besök totalt |
Re:
|
||||
Re:
Man hänger ju inte gärna över Amcon ut genom hålet när bilarna passerar på nån decimeters avstånd. Kanske hockeyplexi ett par meter före och efter fuktionärshålet så synvinkeln blev större? Startnummer bakifrån (och då inte på kofångaren som ändå tappas bort) hade underlättat eftersom alla bedömningar i en sektor sker snett bakifrån (osjysst körning, läckage, motorstopp etc). Startnummer framifrån underlättar blåflaggning etc. Det är ju inte lång tid som en Banfunktionär ser startnumret från sidan och i de lägena endast när den bilen är ensam (stå vid sidan om banan och notera numren på alla fem bilar i en kolonn...). |
||||
Vad sysslar Dahlgren med egenterligen?
![]() Nu kan han iaf inte gnälla på plåtskrap nåt mer den här säsongen efter den hämdsmällen. Visst kan det vara trevligt att återta spåret på banan (för att slippa åka in i Sturups gamla depå) men det behöver ju inte siktas rätt i dörren. ![]() Annars var ju Mattias Andersson behållningen av racet ![]() ![]() Huven blev mer och mer buktig under racet, det var en och annan som fick "hjälp" på rakorna. |
||||
Re:
Dax för Dahlgren att gå över till Tycker mkt.synd om Mattias Andersson. _________________ Patrik Hagel Åker Volvo XC60-D4-2015 Glider Volvo C70 2.4T Cab.2004 Skruvar Golf GTi 1983 |
||||
Re:
Håller med alla, mycket tråkigt för Mattias Andersson som verkar ha en underbar bil att köra! Dock glädjs jag med Johan Stureson som har jobbat i motvind hela säsongen men verkar på gång nu. Redan i Göteborg (trots motgång även där) såg man att Johan och teamet hade gjort stora framsteg och var snabba villket man följde upp på Sturup idag. _________________ Matz [IceDog] Sköld, Göteborg (Partille) Porsche 997.2 Speed Yellow. |
||||
Jag tycker nog att Mattias Andersson har sig lite själv att skylla, han går ju ut för att stänga dörren och Dahlgren har ingenstans att ta vägen.
Vore en annan femma om han drivit ut men det syns ganska tydligt att han bara struntar i att ge plats. |
||||
Re:
Visst blev det trångt, men Dahlgren hade flera alternativ och valde medvetet det absolut sämsta. Riktigt uselt faktiskt. ![]() _________________ -- |
||||
Re:
Det finns en pedal i mitten även i en stcc bil den kallas broms ![]() han var långsammare så han förstörde heller bådas dag istället för att bil 3:a ![]() resonera som Ekblom hellre poäng än inga alls _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||||
Re:
_________________ /Kristian Elisson |
||||
Visst gjorde Dahlgren fel som inte bromsade, men är man inte helt förbi i en omkörning (vilket Mattias uppenbarligen inte var) och försöker stänga dörren får man nog nästan räkna med att det kan bli hopkörning. Mattias hade lätt kunnat behålla ledningen in i nästa böj även om han lämnat plats.
Nej, jag hejar inte på Dahlgren eller Volvo, kollar knappt på stcc |
||||
Re:
Jag antar att du inte såg racet? För det var ren torpedering, inget annat. Kör man på någon från utsidan i dennes bakhjul så har man inte så mycket att skylla på, det var ju inte Mattias som bytte spår utan han låg i sitt spår medans Dahlgren vred om rodret. ![]() _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||
Re:
Min minnesbild (har inget videoklipp) säger mig att Dahlgren kunde missat räcket med liten marginal genom att bara styra upp närmare Mattias, som inte lämnade överdrivet med plats, men det ska räcka med en bilbredd (inom STCC verkar det vara 0,8 bilbredder som är normen). |
||||
Dax för västkustloppet på falkenberg i helgen
Länk till resultaten http://www.stcc.se/451/?no_cache=1&a Resultat efter testerna. 1 1 Fredrik Ekblom Westcoast Racing BMW Dealer Team BMW 320si 44.267 89 149,881 8:02:17.241 2 9 Tommy Rustad Volvo olsbergs Green Racing Volvo C30 44.298 0.031 99 149,777 7:50:50.640 3 2 Robert Dahlgren Volvo olsbergs Green Racing Volvo C30 44.399 0.132 68 149,436 8:00:50.819 4 22 Thomas Schie Chevrolet Motorsport Sweden Chevrolet Lacetti 44.462 0.195 70 149,224 7:57:10.754 5 6 Robin Rudholm Westcoast Racing BMW Dealer Team BMW 320si 44.524 0.257 105 149,016 7:46:49.582 6 3 Richard Göransson Flash Engineering BMW 320si 44.532 0.265 120 148,989 8:10:56.358 7 5 Jan Nilsson Flash Engineering BMW 320si 44.561 0.294 68 148,893 7:12:42.526 8 20 Mattias Andersson MA:GP/Alfa Romeo Alfa Romeo 156 44.671 0.404 46 148,526 7:59:23.637 9 28 Carl Rosenblad Elgh Motorsport BMW 320si 44.892 0.625 87 147,795 7:58:13.778 10 4 Thed Björk Honda Racing Honda Accord Euro R 44.973 0.706 81 147,529 7:59:12.991 11 90 Tobias Johansson Brovallen Motorsport Mercedes C200 44.975 0.708 66 147,522 7:36:01.478 12 21 Johan Stureson IPS Motorsport Peugeot 308 45.129 0.862 63 147,019 7:58:13.738 13 8 Roger Eriksson Nordic Fine Art Seat Leon 45.160 0.893 131 146,918 8:02:04.099 14 93 Dick Sahlen Team Caliber BMW 320i 45.452 1.185 63 145,974 7:30:34.656 15 7 Tomas Engström Honda Racing Honda Accord Euro R 45.644 1.377 46 145,360 7:34:29.798 16 96 Viktor Huggare BMW 320i 45.835 1.568 106 144,754 7:49:45.192 17 15 Alexander Lvov KMS - Kristoffersson Motorsport Audi A4 46.464 2.197 70 142,794 6:51:24.704 18 97 Joakim Ahlberg BMW 320i 48.541 4.274 42 136,684 7:23:01.964 19 94 Mikael Eklund Team Nya Åkeriet Örebro BMW 320i 48.875 4.608 76 135,750 7:44:43.211 _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 16337 besök totalt |