Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S:Volvo motorer B23 SÅLDA
1 besök senaste veckan (2543 totalt)
Rolf.osbeck
Trollhättan
Här sen Mar 2006
Inlägg: 291


Trådstartare
S:Volvo motorer B23 SÅLDA

Volvo B23 från -86 med 5växlad vxlåda 1000:-SÅLD
Volvo B23 från -79 GLT med insprutn. K-jettronic, 4växlad vxlåda med elektrisk övervävel 1000:-SÅLD

Volvo 142 komplett framvagn SÅLD
volvo 142 komplett bakaxel 4,1:1 SÅLD
Trimkam B23 typ K20 SÅLD för 500:
, 500:-/st delarna finns i Trollhättan. Motorerna har lagrats i varmförråd i 13 år efter demontering ur bil.

Rolf osbeck tel. 0520-425090

_________________
Rolf osbeck
Citera
Rolf.osbeck
Trollhättan
Här sen Mar 2006
Inlägg: 291


Trådstartare
VOLVo

Uppdaterat med att Webrar och B23 insug är sålda

_________________
Rolf osbeck
Citera
Rolf.osbeck
Trollhättan
Här sen Mar 2006
Inlägg: 291


Trådstartare
volvo

Uppdaterad och aktuell

_________________
Rolf osbeck
Citera
steffe
Stockholm N
Här sen Feb 2003
Inlägg: 11810

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Citat:
Trimkam B23 snäll gatversion


Fördelarspår

_________________
/mvh Stefan Björklund
Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit!
F1-bärgare
Citera
Rolf.osbeck
Trollhättan
Här sen Mar 2006
Inlägg: 291


Trådstartare
volvo

Hej Steffe Ursäkta min okunnighet men menar du strömfördelare? B23 har överliggande kam? om det finns någon variant med strömfördelare i bakkant på kammen så har jag kollat på axeln idag och det finns en fläns med ett spår tvärsöver.

_________________
Rolf osbeck
Citera
Rolf.osbeck
Trollhättan
Här sen Mar 2006
Inlägg: 291


Trådstartare
volvo

Ingen som behöver fungerande väl lagrade gamla volvo spisar

_________________
Rolf osbeck
Citera
steffe
Stockholm N
Här sen Feb 2003
Inlägg: 11810

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Re: volvo

Rolf.osbeck skrev:
Hej Steffe Ursäkta min okunnighet men menar du strömfördelare? B23 har överliggande kam? om det finns någon variant med strömfördelare i bakkant på kammen så har jag kollat på axeln idag och det finns en fläns med ett spår tvärsöver.


Då kan det vara rätt, det fanns motorer med fördelaren i framkant på blocket tidigare, kammen var då utan spåret.
Vet inte om jag behöver kammen egentligen men det kan ju vara kul att testa nångång när man får tid

_________________
/mvh Stefan Björklund
Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit!
F1-bärgare
Citera
Rolf.osbeck
Trollhättan
Här sen Mar 2006
Inlägg: 291


Trådstartare
Kammen

Hej Steffe Fördelare i framkant?? Var satt kamremsdrevet då?

MVH Rolf

_________________
Rolf osbeck
Citera
steffe
Stockholm N
Här sen Feb 2003
Inlägg: 11810

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Re: Kammen

Rolf.osbeck skrev:
Hej Steffe Fördelare i framkant?? Var satt kamremsdrevet då?

MVH Rolf


Framkant på blocket, ej toppen.

(Satt på hjälpaxeln till oljepumpsdriften, om du kollar i framkant på blocket (ej toppen) insugssidan, vid 1:ans cylinder så ser du en "frysplugg" som sitter vågrätt, där satt fördelaren på B21-B23 för 240karossen (trångt mot torpedväggen))

_________________
/mvh Stefan Björklund
Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit!
F1-bärgare
Citera
Rolf.osbeck
Trollhättan
Här sen Mar 2006
Inlägg: 291


Trådstartare
Fördelare

Jo nu ser jag det är ju solklart.

MVH Rolf

_________________
Rolf osbeck
Citera
Rolf.osbeck
Trollhättan
Här sen Mar 2006
Inlägg: 291


Trådstartare
volvo

Kan man få 500:- per position innan det går till skrot a 1:-/kg

_________________
Rolf osbeck
Citera
JE Jr
Göteborg
Här sen Apr 2006
Inlägg: 154



Står det nåt inristat på kammen?

_________________
Johan Eriksson
Citera
Rolf.osbeck
Trollhättan
Här sen Mar 2006
Inlägg: 291


Trådstartare
Kammen

Hej Johan

Det står K20 i ändan och därunder N14

Hälsn. Rolf

_________________
Rolf osbeck
Citera
JE Jr
Göteborg
Här sen Apr 2006
Inlägg: 154



ok, är det Enems K20 så är den tyvärr för vass för mitt behov

_________________
Johan Eriksson
Citera
Rolf.osbeck
Trollhättan
Här sen Mar 2006
Inlägg: 291


Trådstartare
Tack för den informationen det kan locka andra köpare/ Rolf

_________________
Rolf osbeck
Citera
UlfG
Vimmerby
Här sen Mar 2008
Inlägg: 208



Re: S:Volvo motorer, bakaxlar mm

Rolf.osbeck skrev:
Volvo B23 från -79 GLT med insprutn. K-jettronic, 4växlad vxlåda med elektrisk övervävel

Vilket topplock är det på den? (De sista tre siffrorna ovanför grenröret är intressanta, exempelvis 1000405.) om du kan kolla vilken kam det är vore också bra, det står längst bak på den. (ventilkåpan måste lyftas.)

_________________
Ulf Gunnarsson
Citera
Rolf.osbeck
Trollhättan
Här sen Mar 2006
Inlägg: 291


Trådstartare
topp

Hej Ulf

Toppen är inte den typ som tydligen är populär nummret slutar på 160 eller möjligen 180

_________________
Rolf osbeck
Citera
Rolf.osbeck
Trollhättan
Här sen Mar 2006
Inlägg: 291


Trådstartare
volvo

Framvagn och båda bakaxlarna är sålda

_________________
Rolf osbeck
Citera
Rolf.osbeck
Trollhättan
Här sen Mar 2006
Inlägg: 291


Trådstartare
motorer

Ja nu är resten sålt

_________________
Rolf osbeck
Citera
SÄLJES
S:Volvo motorer B23 SÅLDA
1 besök senaste veckan (2543 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande