|
Rolf.osbeck
Trollhättan
Här sen Mar 2006
Inlägg: 291
Trådstartare

08 Jul 2008 09:40
Senast ändrad av Rolf.osbeck, 07 Nov 2008 16:39, ändrad totalt 8 gånger
S:Volvo motorer B23 SÅLDA
Volvo B23 från -86 med 5växlad vxlåda 1000:-SÅLD
Volvo B23 från -79 GLT med insprutn. K-jettronic, 4växlad vxlåda med elektrisk övervävel 1000:-SÅLD
Volvo 142 komplett framvagn SÅLD
volvo 142 komplett bakaxel 4,1:1 SÅLD
Trimkam B23 typ K20 SÅLD för 500:
, 500:-/st delarna finns i Trollhättan. Motorerna har lagrats i varmförråd i 13 år efter demontering ur bil.
Rolf osbeck tel. 0520-425090
_________________ Rolf osbeck
|
Rolf.osbeck
Trollhättan
Här sen Mar 2006
Inlägg: 291
Trådstartare

15 Jul 2008 07:37
VOLVo
Uppdaterat med att Webrar och B23 insug är sålda
_________________ Rolf osbeck
|
Rolf.osbeck
Trollhättan
Här sen Mar 2006
Inlägg: 291
Trådstartare

23 Jul 2008 08:57
volvo
Uppdaterad och aktuell
_________________ Rolf osbeck
|
steffe
Stockholm N
Här sen Feb 2003
Inlägg: 11810
Moderator

23 Jul 2008 09:15
| Citat: | | Trimkam B23 snäll gatversion |
Fördelarspår
_________________ /mvh Stefan Björklund
Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit!
F1-bärgare
|
Rolf.osbeck
Trollhättan
Här sen Mar 2006
Inlägg: 291
Trådstartare

23 Jul 2008 10:10
volvo
Hej Steffe Ursäkta min okunnighet men menar du strömfördelare? B23 har överliggande kam? om det finns någon variant med strömfördelare i bakkant på kammen så har jag kollat på axeln idag och det finns en fläns med ett spår tvärsöver.
_________________ Rolf osbeck
|
Rolf.osbeck
Trollhättan
Här sen Mar 2006
Inlägg: 291
Trådstartare

30 Jul 2008 11:34
volvo
Ingen som behöver fungerande väl lagrade gamla volvo spisar
_________________ Rolf osbeck
|
steffe
Stockholm N
Här sen Feb 2003
Inlägg: 11810
Moderator

30 Jul 2008 11:55
Re: volvo
| Rolf.osbeck skrev: | | Hej Steffe Ursäkta min okunnighet men menar du strömfördelare? B23 har överliggande kam? om det finns någon variant med strömfördelare i bakkant på kammen så har jag kollat på axeln idag och det finns en fläns med ett spår tvärsöver. |
Då kan det vara rätt, det fanns motorer med fördelaren i framkant på blocket tidigare, kammen var då utan spåret.
Vet inte om jag behöver kammen egentligen men det kan ju vara kul att testa nångång när man får tid
_________________ /mvh Stefan Björklund
Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit!
F1-bärgare
|
Rolf.osbeck
Trollhättan
Här sen Mar 2006
Inlägg: 291
Trådstartare

30 Jul 2008 12:41
Kammen
Hej Steffe Fördelare i framkant?? Var satt kamremsdrevet då?
MVH Rolf
_________________ Rolf osbeck
|
steffe
Stockholm N
Här sen Feb 2003
Inlägg: 11810
Moderator

30 Jul 2008 12:48
Re: Kammen
| Rolf.osbeck skrev: | Hej Steffe Fördelare i framkant?? Var satt kamremsdrevet då?
MVH Rolf |
Framkant på blocket, ej toppen.
(Satt på hjälpaxeln till oljepumpsdriften, om du kollar i framkant på blocket (ej toppen) insugssidan, vid 1:ans cylinder så ser du en "frysplugg" som sitter vågrätt, där satt fördelaren på B21-B23 för 240karossen (trångt mot torpedväggen))
_________________ /mvh Stefan Björklund
Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit!
F1-bärgare
|
Rolf.osbeck
Trollhättan
Här sen Mar 2006
Inlägg: 291
Trådstartare

30 Jul 2008 13:14
Fördelare
Jo nu ser jag det är ju solklart.
MVH Rolf
_________________ Rolf osbeck
|
Rolf.osbeck
Trollhättan
Här sen Mar 2006
Inlägg: 291
Trådstartare

18 Okt 2008 18:28
volvo
Kan man få 500:- per position innan det går till skrot a 1:-/kg
_________________ Rolf osbeck
|
JE Jr
Göteborg
Här sen Apr 2006
Inlägg: 154

19 Okt 2008 10:41
Står det nåt inristat på kammen?
_________________ Johan Eriksson
|
Rolf.osbeck
Trollhättan
Här sen Mar 2006
Inlägg: 291
Trådstartare

19 Okt 2008 11:09
Kammen
Hej Johan
Det står K20 i ändan och därunder N14
Hälsn. Rolf
_________________ Rolf osbeck
|
JE Jr
Göteborg
Här sen Apr 2006
Inlägg: 154

19 Okt 2008 17:03
ok, är det Enems K20 så är den tyvärr för vass för mitt behov
_________________ Johan Eriksson
|
Rolf.osbeck
Trollhättan
Här sen Mar 2006
Inlägg: 291
Trådstartare

19 Okt 2008 20:14
Tack för den informationen det kan locka andra köpare/ Rolf
_________________ Rolf osbeck
|
UlfG
Vimmerby
Här sen Mar 2008
Inlägg: 208

20 Okt 2008 10:20
Re: S:Volvo motorer, bakaxlar mm
| Rolf.osbeck skrev: | | Volvo B23 från -79 GLT med insprutn. K-jettronic, 4växlad vxlåda med elektrisk övervävel |
Vilket topplock är det på den? (De sista tre siffrorna ovanför grenröret är intressanta, exempelvis 1000405.) om du kan kolla vilken kam det är vore också bra, det står längst bak på den. (ventilkåpan måste lyftas.)
_________________ Ulf Gunnarsson
|
Rolf.osbeck
Trollhättan
Här sen Mar 2006
Inlägg: 291
Trådstartare

20 Okt 2008 15:47
topp
Hej Ulf
Toppen är inte den typ som tydligen är populär nummret slutar på 160 eller möjligen 180
_________________ Rolf osbeck
|
Rolf.osbeck
Trollhättan
Här sen Mar 2006
Inlägg: 291
Trådstartare

05 Nov 2008 20:26
volvo
Framvagn och båda bakaxlarna är sålda
_________________ Rolf osbeck
|
Rolf.osbeck
Trollhättan
Här sen Mar 2006
Inlägg: 291
Trådstartare

07 Nov 2008 16:38
motorer
Ja nu är resten sålt
_________________ Rolf osbeck
|
|