Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2 >> 3695 besök totalt |
Corvette ZR1 7,26min varv nu på film!
http://www.gmnext.com/Details/Videos 288km/h ner Tiergarten. 273,6 som högst inför SX. 263,9 som högst inför Rävgrytet. 251,1 som högst upp Kesselchen. Jag antar att det är GPS hastigheter och inte mätarfart ![]() Ser ut att gå fort igenom Hupe Rechts, närmare bestämt 188,3km ![]() _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||
Re: Corvette ZR1 7,26min varv nu på film!
Det känner jag igen! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||
Re:
Känns som om det borde kunna gå ännu snabbare med så många hk... Horst körde ju 293 med den (över) 100 hk svagare 997 GT2 (och 308 med RT12). T o m med min gamla kälke (som är ca 250 hk svagare ![]() Jag gissar också att Horst är en långsammare chaffis än Jim Mero (man brukar ju vara det med andras bilar...). |
||||
_________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||
Det där gick faktiskt helt galet snabbt. Rätt stor skillnad på stabiliteten på detta varv och det i princip lika snabba varvet med Nissan GTR. Jag kan inte vänta tills vi får se vad GTR V-spec kommer kunna prestera. men ljudet.. suck ljudet. Den låter ju bara helt underbart den där kärran.
|
||||
Jag tycker det är intressant att studera olika körstilar. Kanske jag som fått för mig något, men flyttar han inte händerna väldigt mycket på ratten, att han typ byter grepp när det börjar svänga. Inte att jag på något sätt vill kritisera hans körstil, tycker bara det ser lite märkligt ut.
|
||||
Coolt!
Är det någon som vet mer om vad dom körde på för däck? Har hört att det var "vanliga" gat däck och inte ens R-däck, kan det verkligen stämma? otroligt isåfall. Skicklig förare och vad kommer den prestera med "timeattack setup"? |
||||
Re:
"The tires were production Michelin Pilot Sport 2s." http://blog.gmnext.com/?p=194 ![]() |
||||
Re:
Tack! Läste just att däcken hade TW= 220 ![]() |
||||
Jag tycker inte det är så konstigt att dom åker så fort på Michelin PS 2 , Carrera GT åkte också snabt på PS 2 . Jag tycker själv att jag ibland kör lika fort på PS 2 som på Pilot Cup . Problemet med PS 2 är att dom blir för varma och tappar grepp efter ett varv,eller redan efter halva varvet när det är varmt i asfalten.
_________________ Daffy Wallerius ____ ___ |
||||
Re:
Jag tycker precis likadant, ogillar det faktiskt rejält. Horst gör det också en del men inte alls lika.. konstigt? som här. Förövrigt en sjukt snabb bil! _________________ ///Mart1n Pa1m Volvo V60 Polestar MY18 - Bursting Blue |
||||
Jim Mero är anställd av GM som "teknisk utvecklings ingenjör" undrar om det är lika med testchaffis,annars är det ju ruskigt bra kört för en "ingenjör".
Går ju så fort så man bara får adrenalinkick av att se..... mvh Mats _________________ Mats Ahlgren C6 Corvette Callaway SC606 -2010 Cybergrey NS: 16 |
||||
Håller med, gillar det inte heller dessa konstiga grepp runt ratten. Men lite egenheter får man väl tåla på ett i övrigt snabbt varv. I övrigt hör man ju däcken riktigt plågas så nog är den helt orginal gatinställd oxå, inte mycket camber här inte.
Rent allmänt vad gäller gatdäck osv på CGT samt ZR1 mm, så har det ju till stor del att göra med spårvidd, låg tyngdpunkt samt väldigt, väldigt breda gatdäck och därav är det ju inte alls konstigt att det ändå gennererar grepp med gatdäck på dessa bilar och därav går fort. Jag menar som dessa bilar är byggda funkar det ju väldigt ok med gatdäck på bana ändå, jämfört andra bilar med väldigt mycket mindre spårvidd, väldigt mycket smalare gatdäck, vikten på fel ställen,osv Min CSL gör sig inte särskilt bra med gatdäck om man jämför mot r-däck, en vanlig M3 torde vara ännu sämre. _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||
Re:
Ingenjörer har fritidsintressen med... ![]() _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||
oavsett om man flyttar händerna på ratten, gestikulerar vid släpp, eller om det teoretiskt skulle gå fortare tack vare motoreffekten, så är han JÄVULSKT snabb!
om det skulle kunna gå att pressa ur lite till? Det går säkert, men det lär inte vara effekten som är problemet. Det var någon som hade skrivit som kommentar på GM-sajten att de skulle låta någon annan GM-förare köra och då skulle det minsann gå fortare - som att inte det redan har hänt. Det lär ju vara fler än en som rattar när man hyr Ringen. Att sätta ett sånt varv tror jag inte har att göra med hur bra tävlingsförare man är, och de lär ju ha låtit snubben fullgasa av en anledning och inte f*n är det för att han kallas för ingenjör. Undrar hur många varv han har gjort innan för att sätta ett sånt här. Jim Mero är numera på min favoritlista över galna piloter! _________________ Sven Wesley (aka Duva) |
||||
ZR1 vs GTR at the 'Ring - med egen tidtagning.
![]() http://www.youtube.com/watch?v=OZ-CN _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
Re:
Hm, ![]() |
||||
Re:
Intelektuella kommentarer på den sidan... ![]() |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2 >> 3695 besök totalt |