| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
K: Rolig bil, max 20k
|
4033 besök totalt |
|
K: Rolig bil, max 20k
Är ute efter nån rolig kärra. Kanske någon Kadett 16v eller 318 is. Lite skavanker gör inget, men vill inte ha några "turboprojekt" eller upprostade högar.. Pris som sagt max 20 000:- //Tomas _________________ Tomas Frick Mazda Miata '91 |
||
|
Re:
Ursäkta att jag lånar tråden. Men har du någon projekttråd om denna bilen? E mycket nyfiken nu måste jag säga
/Påsen _________________ PÅSEN RACING Robert Johnsson, Älmhult |
||
|
Har en Nissan 180zx turbo, med större turbo, intercooler, 2.5" avgassystem hela vägen, sänkfjädrar runt om och röda konis bak!. Bilen ligger som ett strykjärn på vägen och går som en type-r i acc. Det sitter en bakaxel som är svetsad på (har kört drifting). men följer med en orginal bakaxel. karossen och hela bilen är i ett sjukt bra skick. färgen är röd. sitter en sparco sprint stol som förrarstol. Låter det intressant?. Maila mig juckes@hotmail.com
Kommer lägga upp blocket annons med foton om någon dag. //Mvh joakim.J _________________ Joakim.J ------------------- Nissan 350Z GT Kompressor "Banprojekt" Såld: Nissan 180zx TURBO -88 "Driftprojekt" |
||
|
Perfekt busbil...
Hittade den här Fiaten på Garagets annonssida, verkar helfräckt... http://www.garaget.org/annonser/?vie |
||
|
Re:
...kan så vara men går säkert som en gokart och dom är ju helgalet roliga att köra... |
||
|
Har en Golf GTI Special, besiktigad med bur och sportstol.
Körde den på bana för några veckor sedan och den går riktigt bra och har fantastisk väghållning. Finns lite rost och en del skavanker, men på det hela taget är den fin och har som du ser en hel del bra grejer för väghållning etc. Du får den för 20 000:- https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Ronny _________________ Ronny Steisjö ____________________________ Porsche 996 -00 |
||
|
Lämnar min rexx på verkstad idag, Förhoppnignsvis körbar nästa vecka o därmed dags för besiktning som jag hoppas/tror ska gå bra!
Sen ska den säljas |
||
|
Re: K: Rolig bil, max 20k
Jag har tyvärr inte tid med min gatbil då jag åker rally. Tänkte besiktiga den och begära en del mer än 20 men tar du den som den står så kan du få den för 20. Det är en mkt fin Kadett GSi -89 Info: http://www.garaget.org/?car=9664 |
||
|
Re:
Naeh, men den går så inihelvete!!
Sitter ett extractor på med raka rör efter... Ska besiktiga den. Sen är det strävorna på bågen som ska fixas till sen så är den väl hyfsat redo för lite action |
||
|
Re:
Den är allmänt skabbig i lack. Grillen lite mosig efter närkontakt med hararnas hulk i vintras... Men skall gå rakt igenom bilprovningen. Tändingslåset är bytt mot ett från Clas ohlson efter ett stöldförsök. Det går inte att låsa förardörren eftersom samma pundare förstörde låset vid stöldförsöket. Alltså ingen bil för utställning, det gör liksom inget om man bucklar till den. Inredningen är rensad, lagat en massa rost på den - endast rost som påverkar bilens säkerhet. Det finns mer om man vill. Buren är INTE korrekt installerad ännu. Bakåtsträvorna måste ordnas till. I övrigt är den okay. Reläet till bränslepumpen bör fixas. Klassiskt Hondafel är att kretskortet spricker vid värme och om man då stänger bilen om den är varm så går den inte att starta förrän kortet svalnat. Inträffar mest på vinter då man har värme på eftersom kortet sitter under instrumentbrädan. Det är ett enkelt lödjobb. Hastighetsmätaren fungerar inte alltid korrekt eftersom en tidigare ägare förstört mätaren genom att vrida tillbaka mätaren meddelst en borrmaskin kopplad till wiren och sen fullt fräs baklänges i ett dygn eller nåt... Den har gått 31,000 mil!!
Det följer med en komplett bussningssats från Summit Racing. Nya vinterdäck och nästan nya sommardäck följer med. 13 resp 15 tum på alufälg. Jag ska starta den, besiktiga den, och sen ska jag lägga ner mer energi på den om ingen köper den. Den är så fantastiskt rolig så egentligen vet jag inte om jag vill sälja den. Man kan ju inte få för många rejsbilar....
Men eftersom jag är sugen på att satsa mer på Forden min och jag fortfarande inte riktigt nått miljonärsstatus så kan jag tänka mig att avyttra Rexen! EDIT: Glömde; den är inne på verkstad eftersom tanken var kass och jag nu har en ny som ska skruvas dit, plus att jag köpt ett nytt nav till ena bakhjulet eftersom det gamla var riktigt kasst!! |
||
|
Strunta i den där ruttna gamla CRX:en
- Köp Berit i stället: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=42462
_________________ -- |
||
![]() |
SÄLJES
K: Rolig bil, max 20k
|
4033 besök totalt |
