Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
K: Rolig bil, max 20k
1, 2   >>
4033 besök totalt
Onk
Västervik
Här sen Mar 2005
Inlägg: 83


Trådstartare
K: Rolig bil, max 20k

Är ute efter nån rolig kärra.

Kanske någon Kadett 16v eller 318 is.
Lite skavanker gör inget, men vill inte ha några "turboprojekt" eller upprostade högar..

Pris som sagt max 20 000:-

//Tomas

_________________
Tomas Frick


Mazda Miata '91
Citera
M3-Patte
KLIPPAN
Här sen Jul 2008
Inlägg: 2

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Rolig bil ??

Jag har en rolig bil en Opel KADETT GSI 16V med mittmonterad motor och bakhjulsdrift det finns det ingen annan av tror jag .. Intresserad ?

_________________
Patrik Ädel
Citera
påsen
Älmhult
Här sen Mar 2006
Inlägg: 238



Re:

M3-Patte skrev:
Rolig bil ??

Jag har en rolig bil en Opel KADETT GSI 16V med mittmonterad motor och bakhjulsdrift det finns det ingen annan av tror jag .. Intresserad ?


Ursäkta att jag lånar tråden.
Men har du någon projekttråd om denna bilen? E mycket nyfiken nu måste jag säga

/Påsen

_________________
PÅSEN RACING

Robert Johnsson, Älmhult
Citera
M3-Patte
KLIPPAN
Här sen Jul 2008
Inlägg: 2

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Nej ingen projekt tråd sorry men kän dig fri och skicka pm .. kom gärna och titta på den om du vill veta mer

_________________
Patrik Ädel
Citera
Onk
Västervik
Här sen Mar 2005
Inlägg: 83


Trådstartare
Hmm.. Är väl meningen att den ska funka att åka med på gata så den får gärna vara bes och så.

_________________
Tomas Frick


Mazda Miata '91
Citera
jocke-j
STHLM
Här sen Sep 2004
Inlägg: 21



Har en Nissan 180zx turbo, med större turbo, intercooler, 2.5" avgassystem hela vägen, sänkfjädrar runt om och röda konis bak!. Bilen ligger som ett strykjärn på vägen och går som en type-r i acc. Det sitter en bakaxel som är svetsad på (har kört drifting). men följer med en orginal bakaxel. karossen och hela bilen är i ett sjukt bra skick. färgen är röd. sitter en sparco sprint stol som förrarstol. Låter det intressant?. Maila mig juckes@hotmail.com

Kommer lägga upp blocket annons med foton om någon dag.

//Mvh joakim.J

_________________
Joakim.J
-------------------
Nissan 350Z GT Kompressor "Banprojekt"
Såld: Nissan 180zx TURBO -88 "Driftprojekt"
Citera
eastmotorsport
Östersund
Här sen Jan 2007
Inlägg: 281



Perfekt busbil...

Hittade den här Fiaten på Garagets annonssida, verkar helfräckt...
http://www.garaget.org/annonser/?view=125624

_________________
Urban Sundin
BMW Z3 https://www.garaget.org/?car=404188
Citera
Onk
Västervik
Här sen Mar 2005
Inlägg: 83


Trådstartare
Italienskt känns lagom tillförlitligt...

_________________
Tomas Frick


Mazda Miata '91
Citera
eastmotorsport
Östersund
Här sen Jan 2007
Inlägg: 281



Re:

onk skrev:
Italienskt känns lagom tillförlitligt...


...kan så vara men går säkert som en gokart och dom är ju helgalet roliga att köra...

_________________
Urban Sundin
BMW Z3 https://www.garaget.org/?car=404188
Citera
Ronster
Uppsala
Här sen Apr 2005
Inlägg: 135



Har en Golf GTI Special, besiktigad med bur och sportstol.

Körde den på bana för några veckor sedan och den går riktigt bra och har fantastisk väghållning.

Finns lite rost och en del skavanker, men på det hela taget är den fin och har som du ser en hel del bra grejer för väghållning etc.

Du får den för 20 000:-

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=41300

Ronny

_________________
Ronny Steisjö
____________________________
Porsche 996 -00
Citera
Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004
Inlägg: 5714



Lämnar min rexx på verkstad idag, Förhoppnignsvis körbar nästa vecka o därmed dags för besiktning som jag hoppas/tror ska gå bra!
Sen ska den säljas

_________________
Sand&Salt Mexican Leather

MexBeetle -90 1600cc
Citera
Onk
Västervik
Här sen Mar 2005
Inlägg: 83


Trådstartare
Gammal vw har jag redan och vill inte ha en till, men tack ändå..

Rex kan vara intressant om den är i skapligt skick.

_________________
Tomas Frick


Mazda Miata '91
Citera
Dulliman
Götene
Här sen Feb 2003
Inlägg: 233



Nyare VW då?
Golf 16V Gti 2.0 95a

_________________
Johan Börjesson
Citera
Onk
Västervik
Här sen Mar 2005
Inlägg: 83


Trådstartare
Kanske det..

Släng upp lite info och gärna någon bild

_________________
Tomas Frick


Mazda Miata '91
Citera
PeL
götene
Här sen Feb 2006
Inlägg: 118



bil

Denna kanske?


_________________
Peter lundgren
Citera
Onk
Västervik
Här sen Mar 2005
Inlägg: 83


Trådstartare
Volvo är inte alls min kopp off te s.a.s..

_________________
Tomas Frick


Mazda Miata '91
Citera
MartinSkarin
Värnamo
Här sen Sep 2005
Inlägg: 68



Re: K: Rolig bil, max 20k

onk skrev:
Är ute efter nån rolig kärra.

Kanske någon Kadett 16v eller 318 is.
Lite skavanker gör inget, men vill inte ha några "turboprojekt" eller upprostade högar..

Pris som sagt max 20 000:-

//Tomas


Jag har tyvärr inte tid med min gatbil då jag åker rally. Tänkte besiktiga den och begära en del mer än 20 men tar du den som den står så kan du få den för 20. Det är en mkt fin Kadett GSi -89

Info: http://www.garaget.org/?car=9664

_________________
Martin Skärin
Mitsubishi Galant Rally
http://www.martinskarin.com
Citera
Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004
Inlägg: 5714



Re:

onk skrev:
Gammal vw har jag redan och vill inte ha en till, men tack ändå..

Rex kan vara intressant om den är i skapligt skick.


Naeh, men den går så inihelvete!!
Sitter ett extractor på med raka rör efter...
Ska besiktiga den. Sen är det strävorna på bågen som ska fixas till sen så är den väl hyfsat redo för lite action

_________________
Sand&Salt Mexican Leather

MexBeetle -90 1600cc
Citera
Onk
Västervik
Här sen Mar 2005
Inlägg: 83


Trådstartare
Kadetten var fin. Vad behövs göras innan bes?
Tar gärna några nyare bilder oxå.

ok, men hur pass rutten är rexen då?
Vad snackar vi för pris och varför är den inne på verkstad??

_________________
Tomas Frick


Mazda Miata '91
Citera
Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004
Inlägg: 5714



Re:

onk skrev:
Kadetten var fin. Vad behövs göras innan bes?
Tar gärna några nyare bilder oxå.

ok, men hur pass rutten är rexen då?
Vad snackar vi för pris och varför är den inne på verkstad??


Den är allmänt skabbig i lack. Grillen lite mosig efter närkontakt med hararnas hulk i vintras... Men skall gå rakt igenom bilprovningen.
Tändingslåset är bytt mot ett från Clas ohlson efter ett stöldförsök. Det går inte att låsa förardörren eftersom samma pundare förstörde låset vid stöldförsöket.
Alltså ingen bil för utställning, det gör liksom inget om man bucklar till den.
Inredningen är rensad, lagat en massa rost på den - endast rost som påverkar bilens säkerhet. Det finns mer om man vill.
Buren är INTE korrekt installerad ännu. Bakåtsträvorna måste ordnas till.
I övrigt är den okay. Reläet till bränslepumpen bör fixas. Klassiskt Hondafel är att kretskortet spricker vid värme och om man då stänger bilen om den är varm så går den inte att starta förrän kortet svalnat. Inträffar mest på vinter då man har värme på eftersom kortet sitter under instrumentbrädan.
Det är ett enkelt lödjobb.
Hastighetsmätaren fungerar inte alltid korrekt eftersom en tidigare ägare förstört mätaren genom att vrida tillbaka mätaren meddelst en borrmaskin kopplad till wiren och sen fullt fräs baklänges i ett dygn eller nåt... Den har gått 31,000 mil!!
Det följer med en komplett bussningssats från Summit Racing.
Nya vinterdäck och nästan nya sommardäck följer med. 13 resp 15 tum på alufälg.

Jag ska starta den, besiktiga den, och sen ska jag lägga ner mer energi på den om ingen köper den. Den är så fantastiskt rolig så egentligen vet jag inte om jag vill sälja den. Man kan ju inte få för många rejsbilar....
Men eftersom jag är sugen på att satsa mer på Forden min och jag fortfarande inte riktigt nått miljonärsstatus så kan jag tänka mig att avyttra Rexen!

EDIT: Glömde; den är inne på verkstad eftersom tanken var kass och jag nu har en ny som ska skruvas dit, plus att jag köpt ett nytt nav till ena bakhjulet eftersom det gamla var riktigt kasst!!

_________________
Sand&Salt Mexican Leather

MexBeetle -90 1600cc
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2640



Strunta i den där ruttna gamla CRX:en - Köp Berit i stället: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=42462

_________________
--
Citera
SÄLJES
K: Rolig bil, max 20k
1, 2   >>
4033 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande