Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Kebab/Sushiresa Nürburgring 1-3:e Augusti 2008 -reserapport!
1, 2, 3, 4   >>
10672 besök totalt
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002

Trådstartare

Jag ska ner till ringen helgen 1-3:e Augusti och jag fick såklart på min lott att kolla upp boende.. Jag märker att vi är aldeles för sent ute så jag behöver tips på vart jag kan söka rum! Det känns som jag kollat alla hotell i Nürburg redan.. Finns det kanske något hotell som inte brukar bli fullbokat?

Det känns som vi tyvärr blir tvungna att bo en bit ifrån ringen dock (=knepigt att ta bitte ein bit på pistenklause ) någon som har tips på sådant boende?

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Peppe Fröjd
Motala
Här sen Jan 2003

Söker man sig någon/några mil utanför så brukar det inte vara några problem att hitta boende.

Jag ska oxå ner den helgen. Trodde nästan jag var ensam om det härifrån Rejsa när man kikade i kalendern

Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Jag trodde också jag var relativt ensam! Nu är kalendern uppdaterad

Vad kommer du köra för bil så man kan gå fram och hälsa om man stöter på den?

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Peppe Fröjd
Motala
Här sen Jan 2003

Lustigt att inte fler ska ner då. Det är ju bra öppettider. Iofs är det Recaro Days samtidigt men ska nog inte vara nån nackdel..

Vi har inte bokat nåt boende ännu. Har inte gjort det de sista åren vi varit nere heller. Vi brukar bo på ett hotell som ligger ut med väg B 257 ungefär vid Ahrbrück. Det är iofs en bit till Ringen men det har aldrig varit fullbokat då vi varit där. God frukost med..

Vi åker en Golf -01 (ingen racerbil dock )

Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Min gamla hemsa som ligger i dvala i stort sett, dock uppdaterades det du efterfrågar i höstas.

Längre ner på sidan har du adresser till ställen jag själv bott på och brukar bo på och kan rek.

http://www.bimmer.se/nurburgring/index.htm

ha det underbart där nere!

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005

http://www.hotel-nuerburgring.eu/

http://www.hausmarvin.de/gaestehaus/zimmer.php

http://www.bergfrieden-pension.de/index2.html

Här finns en hel del

http://www.nuerburg.de/

Lycka till!!

Då för du ju äntligen komma till Döner-Kebabens förlovade land!

Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Ah prima! Tack för alla tips! Där jag bott tidigare och andra "standardställen" är fullbokade men ni tipsade ändå om ett par ställen jag inte mailat till ännu.. hoppet lever vidare!!

Edit: Pensionatdelen på http://www.nuerburg.de/ hade gått mig helt förbi.. Nu har jag än fler ställen att maila till =)

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Fasen http://www.recarodays.com/ som är samma helg ser ju faktiskt helt ok ut? (= det fanns bilder på lättklädda damer) Härligt att nordslingan är öppen normalt iaf! thumbs up

Jag tänkte prova på pistenklause för första gången den här resan - brukar man behöva boka bord där eller hur funkar det?

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005

Boka bord ÄR att rekommendera!

Poppis ställe

Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Dock brukar det som oftast funka ändå, i värsta fall får du ett par gånger medan dom fixar bord till dig.

Personligen tycker jag Lindenhofs mat funkar helt ok (om än inget för Michelinguiden) och frugan är en dam med skinn på näsan som är riktigkt trevlig. Lindehof är om inte annat perfekt att fortsätta på efter Pisten..

Det som är SÅ härligt med Pistenklause är atmosfären i luften, på väggarna ja överallt..

Vill dit NUUUU!

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005

Re:

johan sjöström skrev:

Det som är SÅ härligt med Pistenklause är atmosfären i luften, på väggarna ja överallt..

Vill dit NUUUU!

JAG MED!!!!

Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Woho nu är boendet fixat på http://www.bergfrieden-pension.de/ - tack för det tipset Fredrik! Dom var snabbast på att svara på mina mail Får se hur man ska göra med packningen under körningen på söndagen eftersom man ska checka ut rätt tidigt..

Jag får se om jag lyckas få min kompis riskokareåkaren att boka något bord på pistenklause, annars lät det som en bra idé att lite Bitburger i väntan på ledigt bord

Tips på andra ställen man "bör" äta på? Blaue Ecke? Jobbigt att ta sig fram och tillbaks från Adenau dock.. Att åka dit går väl an, men tillbaks blir svårare

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator

Re:

djungel-Jim skrev:
Tips på andra ställen man "bör" äta på? Blaue Ecke? Jobbigt att ta sig fram och tillbaks från Adenau dock.. Att åka dit går väl an, men tillbaks blir svårare

Denna gillar jag: http://www.pinocchio-adenau.de/

Team Swedish Racing Mates
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Re:

Niklas Maravic skrev:
djungel-Jim skrev:

Denna gillar jag: http://www.pinocchio-adenau.de/

Tjena Niklas! Där åt jag faktiskt senast jag var där! Riskokeåkaren jag ska åka ner med tyckte att pizzorna var degiga där då, så dit lär jag inte få gå o äta igen Lagomt seriös hemsida har dom iaf!

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Schnitzelhaus i Nürburg stoltserar med Schnitzel från A till Ö dera mest udda är en schnitsel, bara den värd ett besök! Ligger precis vid ingången till Borgen som så klart bör besökas bara för att ha varit där och sen för den grymma utsikten.

Sen anser jag Pinicchios Pizzor/Schnitzel är SÅ grymma och missar inte det vid besök på ringen men smaken är som baken såklart.

Enda negativa är att det är väl mycket mat och man är kanske inte SÅ sugen på körning efteråt mer åt

Tyvärr har ju inte Sabine kvar sin krog men hennes Lasagne går till historien

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006

Re: Kebab och sushiresa 1-3:e Augusti

djungel-Jim skrev:
Jag ska ner till ringen helgen 1-3:e Augusti och jag fick såklart på min lott att kolla upp boende.. Jag märker att vi är aldeles för sent ute så jag behöver tips på vart jag kan söka rum! Det känns som jag kollat alla hotell i Nürburg redan.. Finns det kanske något hotell som inte brukar bli fullbokat?

Det känns som vi tyvärr blir tvungna att bo en bit ifrån ringen dock (=knepigt att ta bitte ein bit på pistenklause ) någon som har tips på sådant boende?

Själv har alltid bott i Adenau, eftersom jag tycker det är väldigt trevligt där
Tycker inte det finns nan anledning att bo pa ett hotell, mycket trevligare med privata värdar dessutom billigare och betydligt bättre service thumbs up Jag brukar ringa till Adenaus turistbyra nagra dagar innan jag ska aka ner sa fixar de det hela för 50 euro per natt vill du ha nummer eller direkta rekommendationer sa kan jag fixa det men inte just nu för nu är jag i Hamburg Hursomhelst behöver man aldrig oroa sig för boende pa ringen finns hur mkt som helst.... thumbs up

Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Re: Kebab och sushiresa 1-3:e Augusti

bmw130 skrev:
djungel-Jim skrev:

Själv har alltid bott i Adenau, eftersom jag tycker det är väldigt trevligt där
Tycker inte det finns nan anledning att bo pa ett hotell, mycket trevligare med privata värdar dessutom billigare och betydligt bättre service thumbs up Jag brukar ringa till Adenaus turistbyra nagra dagar innan jag ska aka ner sa fixar de det hela för 50 euro per natt vill du ha nummer eller direkta rekommendationer sa kan jag fixa det men inte just nu för nu är jag i Hamburg Hursomhelst behöver man aldrig oroa sig för boende pa ringen finns hur mkt som helst.... thumbs up

Håller med till fullo, trevligare med privat boende på flera sätt och vis.

Håller även med om att boende i stort sett alltid går att fixa, hittar man inget ledigt zimmer frie eller motsvarande brukar det alltid finnas en granne eller vän som har ledigt någonstans.

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Nu löste det sig som tur är med Bergfrieden pensionatet - vi får se hur det håller! Det enda jag har emot pensionat är att man inte vet hur det står till med engelskan på sådana ställen. Och engelskkunnig personal är rätt viktigt eftersom min Deutsch nicht besonderes gut sein

Jag har bara vart nere en gång tidigare och då bodde jag vid adenau.. Nu får jag se om det blir mycket roligare att bo i rullavstånd från pistenklause

Jag ska också jobba på att övertala medresenären som klagade på pizzorna att ge pinocchio en till chans

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Peppe Fröjd
Motala
Här sen Jan 2003

Jim : Vad åker ni för bil mer än m3:an?

Vi kommer ge oss av på torsdagskvällen och åker ner på natten. Åker ni tors. eller fredag?

Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Re:

Peppe Fröjd skrev:
Jim : Vad åker ni för bil mer än m3:an?

Vi kommer ge oss av på torsdagskvällen och åker ner på natten. Åker ni tors. eller fredag?

Den här Subarun hänger med också:
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=48108

om inget går fel kommer m3:an ha en vinge av kebabstorlek under den helgen så det borde bli hyffsat enkelt att urskilja den!

Jag försöker övertala en annan kompis att hänga med i sin BMW M535, men det verkar tyvärr luta åt att han blir beifahrer i m3:an istället.

Det är inte helt 100 klart än, men som det ser ut nu börjar vi köra på torsdagsmorgon för att sova någonstans i danmark/tyskland och sen fortsätta så vi är framme på fredag, hinner checka in och köra lite (lugn?) kvällsåkning..

Hur känner man igen er golf och när åker ni ner?

Edit: Såg att du ju skrev att ni åker på torsdagkvällen Åker ni nonstop hela natten?

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Peppe Fröjd
Motala
Här sen Jan 2003

Japp, vi kör nonstop ner på natten. Sen blir det väl lagom att vila lite på fredagseftermiddan för att sen åka några "turistvarv" på fredagskvällen.

En helt vanlig Golf Vi hade inte tänkt att åka så mycket utan mest njuta av miljön

Citera
Nürburgring
1, 2, 3, 4   >>
10672 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande