Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 2 besök senaste veckan (31021 totalt) |
Här kommer en snabb uppdatering:
![]() ![]() Svetsat igen ett hål vid fönstret: ![]() Plockat ur motor och väcellåda: ![]() Städat lite: ![]() Svetsat igen listhål och börjat slipa skärmar: ![]() Börjat slipa rent i främre hjulhusen: ![]() Dålig del av skärmen: ![]() Ny del av samma skärm: ![]() Gjorde om pedalerna lite, ett exempel: ![]() Allt för mig den här gången. Mvh Daniel _________________ ![]() |
||
Jag tror att det var 1992 som insungningsröret tillverkades som då användes på en sport 64 |
||
Jadå! Lugger inne i lumpen men jobbar så mycket jag kan med bilen. Bilen ute och luftar efter en vinter i garaget ![]() Svetsat igen ett hål i vänster hjulhus, rostfri plåt. ![]() Hål i golvet ![]() Blästrat trösklar ![]() ![]() En stund senare ![]() Instrumentpanel borta, kommer bild på nya ![]() ![]() Hittade en uppsättning fina ronalfälgar ![]() Motorn i princip klar ![]() Mvh Daniel _________________ ![]() |
||
Uppdatering
Gjort rent och målat vänster hjulhus med stålplast. ![]() Slipat lite mer och svetsat dit fästen för den nya batterihyllan. Löstagbar för att det ska bli enklare att göra motorbyten ![]() ![]() Börjat mecka isär dörrarna ![]() Ser bra ut i underkant, inte mycket rost alls ![]() ![]() Den högra var dock lite värre.. Här blir det till att svetsa. ![]() Hål =/ ![]() Plockat av dom gamla bromsköldarna från bakaxeln. Ska ta dom till jobbet och blästra av dom tillsammans med några luftburkar och pedalstället. ![]() Bromssköldarna ska sedan sitta på den här nya axeln. (dålig bild) ![]() Satt dit en ny generator och en ny remskiva ![]() Bromskivor från Audi, lite bättre bett än gamla trummor ![]() ![]() Här ser ni hur man får ihop dom. ![]() Allt för den här helgen. / Daniel _________________ ![]() |
||
Tackar Ja, får väl bocka till en plåt och försöka. Kan inte bli sämre iaf ![]() Det är dom röda oken i bakrunden. Audi 100.. Passar inte riktigt, men det ska gå.. Får ev. göra en spacer och lägga mellan skivan och navet. Jag har hört att man kan få slipa av lite på oket för att fälgen ska gå fri också. Får bli ett senare problem ![]() Är det någon som vet hur en bur ska monteras i saaben? Blir inte klok på den jag har. Passar typ inte någonstans ![]() / Daniel _________________ ![]() |
||
Re:
Jag var iväg på FN-mission i libanon, så det blev en liten paus i bygget. Men nu är jag hemma och kan fortsätta! ![]() Eftersom alla gamla bilder försvunnit från domänet så blir det en kort resumé. Innan.. Nylackad huv och extraljus monterade.. Annars STD ![]() Motorn lyft, riktigt mysigt ![]() ![]() Efter lite avfettning: ![]() Skrapa rostskyddsmassa är nog det tråkigaste som finns.... ![]() Stoora rosthål i innerskärmarna på båda sidor: ![]() Uppäten fönsterkarm: Fd. uppäten fönsterkarm Skrapa mera rostskyddsmassa och bullermattor: ![]() Blästrat av balkarna: ![]() Rosthål från insidan vid förarens fötter: ![]() Bagaget före: ![]() Bagaget efter: ![]() Svetsat igen listhål: Slipa slipa slipa.. Söt grundfärg =) Det rymliga garaget Början till nya motorn: Tada! ![]() och det som hände medans jag var borta, pappa som hjälpt till. Iväg på lack ![]() ![]() Nån vecka senare ![]() ![]() Småpyssel med bromsar ![]() ![]() Insidan, många hål :/ ![]() Här har min pappa varit snäll och gjort nya shims till dom övre bärarmarna, så man kan ställa camber. El-zinkade.. ![]() ![]() ![]() Sen tappade den bakaxeln. ![]() Har slipat och målat fästena där bakaxeln sitter på bilen. Nästa gång kan jag montera den. ![]() Har köpt nya tröskplåtar, dom gammla va inte så fräsha ![]() ![]() Gammla batterihyllan va det inte heller så mycket kvar av, en ny i rosfti blir smutt. Återigen pappa som hjälpt till medans jag varit borta. ![]() ![]() Sen kunde jag inte låtabli att provmontera gälarna på huven. Kommer bli riktigt snyggt ![]() Piffad pedalställ ![]() / Daniel _________________ ![]() |
||
Dags att uppdatera den här tråden efter vintervilan.
Det som sitter på bilen nu: Soppatank, bränslerör, framvagn, bakaxel. Pedalställ, huvudbromscylinder, bromsrör. Ska ägna större delen av semestern med att försöka få den rullande.. Här är några bilder, fler kommer. Lite småpyssel. ![]() Nu är motorn helt klar för att hivas i bilen. ![]() Fick hem fälgarna efter en vända hos pulverlackarn. ![]() / Daniel _________________ ![]() |
||
Liten uppdatering:
kupéfläkten och vindrutetorkarmotorn monterad ![]() ![]() Varför finns det inte beskrivet i VHB om hur friskluftsluckan fungerar? Finns en liten liten bild i min bok. Inte mycket till hjälp. Efter mycket om och men så fick vi dit den. Allt småpyssel som tar ohyggligt lång tid ![]() ![]() Inne i kupén. Börjar bli dags att härja med elsystemet nu. Och snart kan man torrköra lite ![]() ![]() Instrumentbrädan, omklädd och borrat hål och monterar avgastempmätaren ![]() Har målat sidorna av gallret för att sen kunna polera utsidan. ![]() Lek&Bus fälgarna, lite slipning sen är dom också klara för pulverlack. ![]() _________________ ![]() |
||
Jädrar va läckert det blir Daniel!
![]() ![]() När det gäller dina bilder (eller snarare dina ![]() ![]() ![]() Den hittar du här --> https://rejsa.nu/forum/_upload.php _________________ Peter Karlsson |
||
Re:
Tackar ![]() ![]() Fler uppdateringar. Blästrade sarger och lackat med 2-komp och svart färg. Reflextorn kommer från en Fiat, passar perfekt efter man kapat bort några fästflikar. ![]() ![]() och såhär blev resultatet med grill och lampor ![]() ![]() Så nu har jag 2 fräsha huvar med olika stuk. Perfekt att kunna växla lite ![]() ![]() Tapparna för huven och listerna vid luftintagen va perfekta för att gänga till M4, Känns säkrare än clipsen, och det blir mycket enklare att få grill och lister tight mot huven. ![]() / Daniel _________________ ![]() |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 2 besök senaste veckan (31021 totalt) |