Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 13953 besök totalt |
Re:
Tack för tipsen. Får kolla upp JE kolvarna. Har enligt Köhler en 2,5l DTM vev. Får se hur det ser ut när jag tar isär maskinen. Vet ej vad en ny vev kostar men jag har inte lust att lägga 30k på en vev för att gå upp till 2,7l. Får varva liter mer med 2,5l istället ![]() Lägger mig nog på 12,5:1 så jag kan köra macksoppa. Har inte tillgång till fräs så det blir lite svårt att lätta svängjhulet själv. Men om det är nån som gör det till bra pris kan det naturligtvis vara intressant. Svängjulet från turnermotorsport väger bara 3.65 kg. Hur lätt kan man få ett orginal svänghjul? 5kg? Kommer till Knutstorp 2-3 augusti med båda BMW bilarna så då ses vi säkert ![]() _________________ Tommy Schmidt M3 -87 2,4L Köhler |
||||
vad är det för fel på motornords stakar? Påminner om de som sten parner sålt massvis av, där var vissa problem med ovanlitet i de första satserna men bara de kontrollmäts så är det lungt. Är väl kanske vikten som är bättre med en dyrare stake.
_________________ /Andreas Karlsson Camaro V8TC |
||||
Re:
Jo det tycker jag också ![]() Har blivit lägenhetsköp och renovering av den, så det har inte funnits varken tid eller pengar för att fixa bilen. Har bara köpt kolfiberinsug och beställt ett Haltec. Motorrenoveringen får vänta. _________________ Tommy Schmidt M3 -87 2,4L Köhler |
||||
Re:
Nu skall du inte vara så blygsam, du har ju iaf börjat överväga att gå rätt väg med bygget... Överladda! ![]() _________________ Martin Viding Alfa 75 3,0 12v EVO Semirace Alfa 75 3.0 24v Racebil (under konstruktion) Alfa 156 2,5 v6 Sportwagon -00 BMW 116d -11 |
||||
Håller på att instalera mitt Haltech E11 och har funderingar över vilken givare det är på bilden?
Jag har alla prylarna men min givare ser inte likadan ut. Det sticker ut en bit på min givare så den tar imot magneten. Min impulsgivare har artikel nr 12141317957. ![]() _________________ Tommy Schmidt M3 -87 2,4L Köhler |
||||
Jag skall montera givaren på kamaxeln för att kunna köra sprutet sekventiellt.
Bestälde då hem alla prylarna från en E34 M5 3,8l motor. Fick som sagt givaren som skall sitta på avgaskammen på M5 motorn. Givaren på bilden är någon annan givare som köhler skickat med till JonasS motor. Enligt köhler är det några BMW motorsport delar så jag misstänker att JonasS inte fick artikel nr på sin givare. Vore trevligt med artikel nr på givaren på bilden så jag kan beställa hem den istället. _________________ Tommy Schmidt M3 -87 2,4L Köhler |
||||
Re:
Vet ej vart den givaren sitter, men det är inga motorsport grejer utan original BMW, det bara låter så för att det skall gå fortare ![]() Kör med "12 14 1 317 957, Impulsgivare M5 3.8 E34" och använd de saker du har. Min magnet tog också emot, men den andra typen kan också ta emot beroende på vilket kamdrev du har. Det finns nämligen flera olika varianter på kamdrev som bygger olika mycket vilket i sin tur gör så att "11 31 1 318 191 Drivfläns" bygger olika mycket mot locket. Det finns lite olika sätt, du kan schimsa givaren, svarva av kamdrevet, svarva av rotorn eller fila av lite på magneten på givaren. Då måste ändå mäta upp så det blir 2-3 tiondelar mellan rotor & givare. Hoppas Haltech funkar bättre med den givaren än DTA gör. I vissa fall så får man byta ut BMW original givare mot en vanlig induktiv givare och modifiera locket. Lycka till ![]() _________________ Patrik Skoog |
||||
Re:
Jag har lock, givare trigger från en 3,8 som kan bli ditt för en summa. /otto _________________ Magnus Ottosson Peoples Choice BOS 2015 ![]() Masterstarter 2011 ![]() Kulbil: BMW 2800 -71 Kulbil glidare: 735ia -84 Bruksbil: BMW 323ti -00 |
||||
Re:
Tack för hjälpen. Då shimasar jag nog bara ut givaren. Känns lurigt att svarva av rotorn. Är rädd att de kan lossna delar sen och ramla ner bland kamkedjan. Får hoppas att det inte blir strul med mitt sprut. Har även funderingar på om det går att använda en orginal vevaxelgivare eller om det måste dit en ny givare och skiva som givaren kan läsa av. _________________ Tommy Schmidt M3 -87 2,4L Köhler |
||||
Re:
Har inte planerat in några körningar ännu. Så fort motorn är mappad är jag självklart sugen på att testa den ordentligt ![]() Hoppas det blir i slutet på maj. _________________ Tommy Schmidt M3 -87 2,4L Köhler |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 13953 besök totalt |