|
Robban1
knutstorp
Här sen Jan 2008
Inlägg: 1160
Trådstartare

25 Jul 2008 21:09
K:bakaxel escort
Hej
Jag önska att köpa en bakaxel till en äldre escort mk1 eller mk2.
skika ett PM om ni har en.
_________________ R Malmström
MSCC
|
Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004
Inlägg: 5714

25 Jul 2008 23:32
Vilken typ önskas?
English, Atlas eller Tyska?
|
executive
Svalöv
Här sen Nov 2007
Inlägg: 3
Ny på att skriva inlägg i forumet

26 Jul 2008 10:37
Ha ha, det har jag ju ingen aning om. ska ha det till en sjua!
_________________ Robert Malmström
|
Roxan.
ÄNGELHoLM
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1068

26 Jul 2008 10:44
Engelsk axel är att föredra till en seven.
_________________ Johan Roxlin
Caterham Super 7
Phantom P91
MSCC
|
Robban1
knutstorp
Här sen Jan 2008
Inlägg: 1160
Trådstartare

26 Jul 2008 14:57
vad är skillnaden på engelsk, tysk, atlas???
_________________ R Malmström
MSCC
|
Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004
Inlägg: 5714

26 Jul 2008 16:45
Tysk är skräp, de andra är bra. Olika längd o styrka. Atlas är tuffast har jag för mig.
|
Roxan.
ÄNGELHoLM
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1068

26 Jul 2008 17:36
Atlas e för tung och klumpig för en Seven.
En seven är så lätt så man behöver aldrig så grovt.
_________________ Johan Roxlin
Caterham Super 7
Phantom P91
MSCC
|
Robban1
knutstorp
Här sen Jan 2008
Inlägg: 1160
Trådstartare

26 Jul 2008 18:00
ok, men vart finner man en sån då???
_________________ R Malmström
MSCC
|
Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004
Inlägg: 5714

26 Jul 2008 18:23
Hittar du flera är jag intresserad
|
Roxan.
ÄNGELHoLM
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1068

26 Jul 2008 18:47
Jag vet eventuellt en som har, jag ska kolla i helgen.
I så fall kommer den ner den 15e Augusti om det räcker.
Vi bor ju ganska nära varandra
_________________ Johan Roxlin
Caterham Super 7
Phantom P91
MSCC
|
Robban1
knutstorp
Här sen Jan 2008
Inlägg: 1160
Trådstartare

26 Jul 2008 19:08
ok, ja det räcker, jag hade faktiskt tänkt att fråga om man kan göra ett garage besök hos dig
_________________ R Malmström
MSCC
|
Peter Karlsson
Gränna/Huskvarna
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1530

26 Jul 2008 22:11
Hmm, på BruxFåårrden som snart inte är min längre sitter det en engelsk axel. Hade tänk byta den mot den tyska jag har liggande..
_________________ Peter Karlsson >>>Lätt Escortskadad<<<
--VVTS--
|
Peter Karlsson
Gränna/Huskvarna
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1530

26 Jul 2008 22:11
Senast ändrad av Peter Karlsson, 27 Jul 2008 09:11, ändrad totalt 1 gång
Slettet
_________________ Peter Karlsson >>>Lätt Escortskadad<<<
--VVTS--
|
Robban1
knutstorp
Här sen Jan 2008
Inlägg: 1160
Trådstartare

26 Jul 2008 22:12
är det samma axel du skickade på pm innan som du menar?
//Robban
_________________ R Malmström
MSCC
|
Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004
Inlägg: 5714

27 Jul 2008 00:26
Re:
| Peter Karlsson skrev: | Hmm, på BruxFåårrden som snart inte är min längre sitter det en engelsk axel. Hade tänk byta den mot den tyska jag har liggande..  |
Apapap...
|
yoghurt
Västervik
Här sen Maj 2007
Inlägg: 73

27 Jul 2008 08:08
Jag har en Engelsk som ligger om någon är intreserad!!
MVH Robert
070-2035806
_________________ Robert Dahl
|
Roxan.
ÄNGELHoLM
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1068

27 Jul 2008 08:53
Yes, det var det.
Du är hjärtligt välkommen på garage besök, men just nu har jag inga bilar här bara delar.
Ska snart flytta upp till Ängelholm för att slippa pendla så jäkla långt.
Hur långt har du kommit på ditt bygge?
_________________ Johan Roxlin
Caterham Super 7
Phantom P91
MSCC
|
Peter Karlsson
Gränna/Huskvarna
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1530

27 Jul 2008 09:12
Re:
| Robban1 skrev: | är det samma axel du skickade på pm innan som du menar?
//Robban |
Japp
_________________ Peter Karlsson >>>Lätt Escortskadad<<<
--VVTS--
|
Micaelaman
Vallentuna
Här sen Feb 2004
Inlägg: 161

27 Jul 2008 09:20
Den tyska axeln (Escort MKII i sverige) funkar bra om man inte skall ut på banan och piska. Den är lite lättare att hitta samt vanligen mycket billigare.
Dock är det nog en god ide att satsa på en engelsk om man vill köra bana och ha diffbroms.
Sen börjar drivaxlarna till dom engelska axlarna bli sällsynta(tydligen håller dom inte i rallysvängen). Det finns givetvis Quife-axlar att köpa, men dom är inte billiga.
_________________ Micael Åman
Petrolhead and all around nice guy
|
Robban1
knutstorp
Här sen Jan 2008
Inlägg: 1160
Trådstartare

27 Jul 2008 09:39
Re:
| Peter Karlsson skrev: | | Robban1 skrev: | är det samma axel du skickade på pm innan som du menar?
//Robban |
Japp |
Jag har kommit så långt att jag ska hänga i motorn nu , känns så skönt att det går åt rätt håll!!
_________________ R Malmström
MSCC
|
|