Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
K:bakaxel escort
2083 besök totalt
Robban1
knutstorp
Här sen Jan 2008
Inlägg: 1160


Trådstartare
K:bakaxel escort

Hej

Jag önska att köpa en bakaxel till en äldre escort mk1 eller mk2.
skika ett PM om ni har en.

_________________
R Malmström
MSCC
Citera
Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004
Inlägg: 5714



Vilken typ önskas?
English, Atlas eller Tyska?

_________________
Sand&Salt Mexican Leather

MexBeetle -90 1600cc
Citera
executive
Svalöv
Här sen Nov 2007
Inlägg: 3

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Ha ha, det har jag ju ingen aning om. ska ha det till en sjua!

_________________
Robert Malmström
Citera
Roxan.
ÄNGELHoLM
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1068



Engelsk axel är att föredra till en seven.

_________________
Johan Roxlin
Caterham Super 7
Phantom P91

MSCC
Citera
Robban1
knutstorp
Här sen Jan 2008
Inlägg: 1160


Trådstartare
vad är skillnaden på engelsk, tysk, atlas???

_________________
R Malmström
MSCC
Citera
Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004
Inlägg: 5714



Tysk är skräp, de andra är bra. Olika längd o styrka. Atlas är tuffast har jag för mig.

_________________
Sand&Salt Mexican Leather

MexBeetle -90 1600cc
Citera
Roxan.
ÄNGELHoLM
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1068



Atlas e för tung och klumpig för en Seven.
En seven är så lätt så man behöver aldrig så grovt.

_________________
Johan Roxlin
Caterham Super 7
Phantom P91

MSCC
Citera
Robban1
knutstorp
Här sen Jan 2008
Inlägg: 1160


Trådstartare
ok, men vart finner man en sån då???

_________________
R Malmström
MSCC
Citera
Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004
Inlägg: 5714



Hittar du flera är jag intresserad

_________________
Sand&Salt Mexican Leather

MexBeetle -90 1600cc
Citera
Roxan.
ÄNGELHoLM
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1068



Jag vet eventuellt en som har, jag ska kolla i helgen.
I så fall kommer den ner den 15e Augusti om det räcker.
Vi bor ju ganska nära varandra

_________________
Johan Roxlin
Caterham Super 7
Phantom P91

MSCC
Citera
Robban1
knutstorp
Här sen Jan 2008
Inlägg: 1160


Trådstartare
ok, ja det räcker, jag hade faktiskt tänkt att fråga om man kan göra ett garage besök hos dig

_________________
R Malmström
MSCC
Citera
Peter Karlsson
Gränna/Huskvarna
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1530



Hmm, på BruxFåårrden som snart inte är min längre sitter det en engelsk axel. Hade tänk byta den mot den tyska jag har liggande..

_________________
Peter Karlsson >>>Lätt Escortskadad<<<
--VVTS--
Citera
Peter Karlsson
Gränna/Huskvarna
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1530



Slettet

_________________
Peter Karlsson >>>Lätt Escortskadad<<<
--VVTS--
Citera
Robban1
knutstorp
Här sen Jan 2008
Inlägg: 1160


Trådstartare
är det samma axel du skickade på pm innan som du menar?

//Robban

_________________
R Malmström
MSCC
Citera
Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004
Inlägg: 5714



Re:

Peter Karlsson skrev:
Hmm, på BruxFåårrden som snart inte är min längre sitter det en engelsk axel. Hade tänk byta den mot den tyska jag har liggande..


Apapap...

_________________
Sand&Salt Mexican Leather

MexBeetle -90 1600cc
Citera
yoghurt
Västervik
Här sen Maj 2007
Inlägg: 73



Jag har en Engelsk som ligger om någon är intreserad!!

MVH Robert

070-2035806

_________________
Robert Dahl
Citera
Roxan.
ÄNGELHoLM
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1068



Yes, det var det.
Du är hjärtligt välkommen på garage besök, men just nu har jag inga bilar här bara delar.
Ska snart flytta upp till Ängelholm för att slippa pendla så jäkla långt.
Hur långt har du kommit på ditt bygge?

_________________
Johan Roxlin
Caterham Super 7
Phantom P91

MSCC
Citera
Peter Karlsson
Gränna/Huskvarna
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1530



Re:

Robban1 skrev:
är det samma axel du skickade på pm innan som du menar?

//Robban


Japp

_________________
Peter Karlsson >>>Lätt Escortskadad<<<
--VVTS--
Citera
Micaelaman
Vallentuna
Här sen Feb 2004
Inlägg: 161



Den tyska axeln (Escort MKII i sverige) funkar bra om man inte skall ut på banan och piska. Den är lite lättare att hitta samt vanligen mycket billigare.

Dock är det nog en god ide att satsa på en engelsk om man vill köra bana och ha diffbroms.
Sen börjar drivaxlarna till dom engelska axlarna bli sällsynta(tydligen håller dom inte i rallysvängen). Det finns givetvis Quife-axlar att köpa, men dom är inte billiga.

_________________
Micael Åman

Petrolhead and all around nice guy
Citera
Robban1
knutstorp
Här sen Jan 2008
Inlägg: 1160


Trådstartare
Re:

Peter Karlsson skrev:
Robban1 skrev:
är det samma axel du skickade på pm innan som du menar?

//Robban


Japp


Jag har kommit så långt att jag ska hänga i motorn nu , känns så skönt att det går åt rätt håll!!

_________________
R Malmström
MSCC
Citera
SÄLJES
K:bakaxel escort
2083 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande