Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Glöm inte Prestanda nu!!!
1 besök senaste veckan (1329 totalt)
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator
Trådstartare

Viper testas!!!

Team Swedish Racing Mates
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003

Är jag konstig som tycker att motorljudet kommer från motorn, och att det från avgassystemet kommer avgasljud?
Citera
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator
Trådstartare
Hahaha....jag håller med dig! Men visst var inte ljudet fel?

Team Swedish Racing Mates
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003

Niklas Maravic skrev:
Hahaha....jag håller med dig! Men visst var inte ljudet fel?

Nej absolut inte, den låter ruskigt fint
Sen att den är designad av en nippon går inte att missa, den har äntligen blivit fin
Dock så tycker jag att hans sladdande och växelförande är.. öh.. ja vad ska man säga, jag finner inga ord...
Citera
Ragnar
Halland
Här sen Maj 2003

Vad jag har hört kommer dock inte coupémodellen än på ett tag... Dröjer kanske tom till nästa modellserie.

mvh/Ragnar

Lidköping
Här sen Jan 2003

Efter att i min frustration skrivit på köp/sälj forumet gör ja ett nytt försök här!

Jag har aldrig sett ett sämre repotage än det om nya vipern..

"Huven är lixom skulpterad.. Speciellt de fina hjälarna... Och luftintagen.."

Varför ägna tiden åt att beskriva utseendet på bilen när TV är så bra på att förmedla just bild.

Mer inkompetent reporter får de nog leta efter.

Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003

Angånde motorcyckeln (den är läcker), när han säger att han tycker att växlarna ligger för långt ifrån varrandra menar han att växlarna fysiskt ligger för långt ifrån varrandra eller syftar han på utväxlingen? Jag gillar starkt hans slutkommentar på lådan: "om man hade haft en sjätte växel hade man löst detta problem och dessutom fått upp maxhastigheten en 20-25km/h"... lol någon?
Citera
Andreas Persson

Här sen Jun 2003

Ständigt detta burnande...

Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003

En sak kan man i alla fall vara säker på efter varje motorprogram på TV - Andrews klagomål.

När det gäller motorcykelkörningen så tycker jag alltid att det ser lite löjligt ut när man hänger ned så långt man kan för att nå ned med knäet till backen samtidigt som det är långt tills nåt tar i på hojen. Ibland kan det hjälpa om däcken inte har så bra grepp vid kraftigt lut, men löjligt ser det ut i alla fall.
Sune har jag sett live och han är verkligen en höjdare. thumbs up Men då var det T-shirt som gällde...
Hans berättelse ifrån stunttävlingen(VM?) i Moskva är också en höjdare. Finns på hans hemsida.

#24, #64, #88
Citera
Andreas Persson

Här sen Jun 2003

AndersY skrev:

Hans berättelse ifrån stunttävlingen(VM?) i Moskva är också en höjdare. Finns på hans hemsida.

Hmm, var inte den historien med i Wheels (Ja, jag läser raggartidningar ibland ) körde han inte med en hyrd eller inlånad hoj som arrangören fixat? Blev väl inte mycket kvar av den efter alla stoppies, burnouter, eldsvådor osv?
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003

AndersY skrev:
En sak kan man i alla fall vara säker på efter varje motorprogram på TV - Andrews klagomål.

När det gäller motorcykelkörningen så tycker jag alltid att det ser lite löjligt ut när man hänger ned så långt man kan för att nå ned med knäet till backen samtidigt som det är långt tills nåt tar i på hojen. Ibland kan det hjälpa om däcken inte har så bra grepp vid kraftigt lut, men löjligt ser det ut i alla fall.
Sune har jag sett live och han är verkligen en höjdare. thumbs up Men då var det T-shirt som gällde...

Men äsch, det var juh inte jag som drog igång tråden
Växelfrågan om motorcycklarna vill jag dock ha svar på, då jag själv inte riktigt förstod vad han menade.
Bara för att påpeka så klagade jag inte så värst mycket över senaste MJ, bara Dilba där som va thumbs down
Citera
JohanR
Jönköping
Här sen Dec 2002

Citat:
Ständigt detta burnande...

Jo, det tenderar att bli tjatigt. Här skulle jag dessutom kunna trötta ut alla med att tjata om att det alltid burnas med bilar med mer än 300 hk och aldrig med några under... Men det gör jag inte idag.

Annars tycker jag att Detroitreportaget var ovanligt lyckat för att komma ur den källan. Betänk att de antagligen fått låna bilen en timme eller två och det gäller att hitta på något som är fräckt i TV. Filma i ett nedgånget Motortown blir då rätt lyckat. Plötsliga snabbspolningar/slowmotion mitt i en scen är däremot INTE fräckt, bara jobbigt.

Det bästa med Prestanda är att de har den intressanta provkörningen först i programmet, sen kan man lämna TV:n på och göra något annat samtidigt som man har lite koll om det skulle komma något intresant. Det gjorde det inte igår...

JohanR

Hjälsta
Här sen Nov 2002

Att det ska grillas däck i motorprogram kommer möjligen av hur populära Tiff Needells provkörningar blev när han dök upp på 90-talet. Jag tycker dock det är viss skillnad på hans breda kontrollerade körningar och vissa andras flaxande med ratten.
Högt fart med rykande däck samtidigt som man håller sig kvar på en bana uppskattar åtminstone jag att se på.

Skänninge
Här sen Maj 2003

Tyckte mig känna igen Björkvik under MC repotaget?

Citera
JohanR
Jönköping
Här sen Dec 2002

Citat:
Att det ska grillas däck i motorprogram kommer möjligen av hur populära Tiff Needells provkörningar blev när han dök upp på 90-talet. Jag tycker dock det är viss skillnad på hans breda kontrollerade körningar och vissa andras flaxande med ratten.
Högt fart med rykande däck samtidigt som man håller sig kvar på en bana uppskattar åtminstone jag att se på.

Du har så rätt.

Jag brukar hänvisa till ett inslag på mitten av 90-talet när Tiff körde 993 Turbo runt den engelska bilindustrins testbana (vad den nu heter). Fort, snygga uppställ och fullständig kontroll. Inget larvande runt-runt på en parkeringsplats, som han ju själv förfallit till senare.

JohanR

Uppsala
Här sen Jan 2003

AndersY skrev:

Men äsch, det var juh inte jag som drog igång tråden
Växelfrågan om motorcycklarna vill jag dock ha svar på, då jag själv inte riktigt förstod vad han menade.
Bara för att påpeka så klagade jag inte så värst mycket över senaste MJ, bara Dilba där som va thumbs down

Han menar nog utväxlignen i lådan... Den hojjen är inte byggd för höga hastigheter utan bus på gatan och då kan jag tänka mig att en sådan utväxling passar bra! har säker något att göra med att dom kör en hd motor så dom kan anväda vridet på bästa sätt.. motor var väl på ca 96hk jänfört med 1000r:s motor på 160hk och den har en helt annan utväxling och toppar kring 300knyck

Gry har ingen känsla för bilar tycker jag... Den enda som passa bra i programmet är han som körde vipern.

Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

Gry har andra kvaliteter som gör att hon gärna får vara i min TV.

Jönköping
Här sen Dec 2002

JohanR skrev:

Det bästa med Prestanda är att de har den intressanta provkörningen först i programmet, sen kan man lämna TV:n på och göra något annat samtidigt som man har lite koll om det skulle komma något intresant. Det gjorde det inte igår...

JohanR

Då var jag alltså inte ensam om att stänga av tv'n efter Viperreportaget igår

Men snälla, byt ut Dackewall mot någon som inger lite mer förtroende
Tycker att det mest är pinsamt att sitta o titta på när han försöker vara häftig o burna lite med nån bil eller leker Colin Mcrae... thumbs down

1 besök senaste veckan (1329 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande