Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1304 besök totalt |
Tyskland och E85
Har lite funderingar kring att konvertera bilen till E85 framgent. Ngn som har koll på om det finns E85 att tanka på vägen ner och intill Nürburgring? Jag tänkte inte på att kolla efter detta nu när jag åkte ner förra helgen. Vet rejsafolket? _________________ Andreas Sjöström BTG 07:42 |
||||
Re: Tyskland och E85
Då får du nog leta! Under mina ca 200 mil i Tyskland i slutet av juli så hittade jag inte E85 någonstans. Tror man förespråkar global warming! ![]() _________________ Joh@n M@hlst3dt |
||||
om vi säger så här istället: Hur mycket etanol får man frakta med sig ner? Kan man ta med dunkar för en hel resa på båten utan att bli avslängd tex?
_________________ Bmw 320d M -07 Bmw 1602 -75 projekt ------------------- SS 1.23.50 M3 E36 www.attitudemotorclub.com |
||||
Re:
![]() Men många dunkar blir det... |
||||
Re:
Sprit finns väl på bordershop iofs vattenutspädd men en kraftig uppstyrd turbomaskin ska väl ha vatteninsprutning också ![]() Men det finns ju ett par manicker på etanol.nu som gör att man lätt kan välja vad man ska köra på. De ändrar tiden som spridarna jobbar på. ![]() _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1304 besök totalt |