Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Tyskland och E85
1304 besök totalt
Andreas_S
Göteborg
Här sen Aug 2003

Trådstartare
Tyskland och E85

Har lite funderingar kring att konvertera bilen till E85 framgent. Ngn som har koll på om det finns E85 att tanka på vägen ner och intill Nürburgring? Jag tänkte inte på att kolla efter detta nu när jag åkte ner förra helgen. Vet rejsafolket?

BTG 07:42
Citera
Jovani
Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003

Re: Tyskland och E85

E85 är ruskigt ovanligt på tappar i tyskland. De slutade t.o.m. att blanda ut soppan med etanol.

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92
VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA
Citera
Joan
Stockholm
Här sen Sep 2004

Re: Tyskland och E85

Andreas Sjöström skrev:
Har lite funderingar kring att konvertera bilen till E85 framgent. Ngn som har koll på om det finns E85 att tanka på vägen ner och intill Nürburgring? Jag tänkte inte på att kolla efter detta nu när jag åkte ner förra helgen. Vet rejsafolket?

Då får du nog leta! Under mina ca 200 mil i Tyskland i slutet av juli så hittade jag inte E85 någonstans. Tror man förespråkar global warming!

Adressen är Norra Skåne, men mentalt i Moseltrakterna
Här sen Mar 2006

Rätta mig om jag har fel, men jag har för mig att det är Sverige och Storbrittanien som har E85 i Europa, resten har det nog inte.

Smörvik
Här sen Dec 2004

om vi säger så här istället: Hur mycket etanol får man frakta med sig ner? Kan man ta med dunkar för en hel resa på båten utan att bli avslängd tex?

SS 1.23.50 M3 E36 www.attitudemotorclub.com
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Re:

kardanaxel skrev:
om vi säger så här istället: Hur mycket etanol får man frakta med sig ner? Kan man ta med dunkar för en hel resa på båten utan att bli avslängd tex?
Maskera dunkarna som ölflak så är det ingen som reagerar (förutom att du åker "åt fel håll")

Men många dunkar blir det...

steffe
Stockholm N
Här sen Feb 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Re:

Niklas Falk skrev:
kardanaxel skrev:
Maskera dunkarna som ölflak så är det ingen som reagerar (förutom att du åker "åt fel håll")

Men många dunkar blir det...

Sprit finns väl på bordershop iofs vattenutspädd men en kraftig uppstyrd turbomaskin ska väl ha vatteninsprutning också

Men det finns ju ett par manicker på etanol.nu som gör att man lätt kan välja vad man ska köra på.
De ändrar tiden som spridarna jobbar på. thumbs up

Citera
Nürburgring
Tyskland och E85
1304 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande