Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
K: Race vippor bmw
1, 2, 3   >>
6656 besök totalt
Ondketchup
Gnosjö
Här sen Maj 2007
Inlägg: 71


Trådstartare
K: Race vippor bmw

Är ute efter race vippor till min bmw M20!

/Johan

_________________
Johan Magnusson
Citera
Avatar
Boden
Här sen Okt 2005
Inlägg: 226




_________________
Fredrik Östman
E34 M54 Turbo
E39 528i Turbo SFRO
Citera
Ondketchup
Gnosjö
Här sen Maj 2007
Inlägg: 71


Trådstartare
Har inte fått tag i några än
Inget nytt på marknaden?

/Johan

_________________
Johan Magnusson
Citera
elpe300
Ekeby
Här sen Maj 2006
Inlägg: 566



Letar själv... Innan idag hittade jag racevippor till m20 på http://www.motornord.se för 750:-/st.

PPFs racevippor var tydligen ingen höjdare.

Man kan handla från http://store.nexternal.com/shared/StoreFront/default.asp?CS=vacmotors& . . . . Nog det dyraste alternativet.

Ett svenskt alternativ är http://www.psa.se/produkt.htm
Ingen aning om priset.

_________________
L-P Johnsson
Citera
Sten
Vasa, Finland
Här sen Jun 2004
Inlägg: 239



Nån som prövat vippor från VAC Motorsports?

_________________
Sten Isaksson
Citera
Fisåkare
Stockholm-Gotland
Här sen Dec 2005
Inlägg: 106



Re:

Motornord har också haft trubbel med sina racevippor tyvärr.

Jag kan ju klistra in här vad jag precis PM'at till Johan "ondketchup", ju flera vi är som behöver dess bättre.


Hallå!

Sorry att de tagit lite tid med å svara.

Har pratat med några ang. bra vippor till M20 som tål att varvas, och kommit fram till att Peter PSA Rally är den enda som har torrt på fötterna vad gällande tillverkning och EGEN erfarenhet av att bruka dessa.

Det är fjärde säsongen som han kör med sina vippor nu, och det finns inga förslitningar vare sig på slitklacken eller kammen.
Han kör ju sin maskin hårt också, 8500. varv och detta med en kammaxel som lyfter nära 14mm.

Det kan jag säga på rak arm att ingen av oss andra kommer ha en kam med sååå högt lyft. Ingen vanlig eftermarknadskam(mej veterligen iaf.) erbjuder lyft över 12mm, då skall man ha i å tanke att en standard M20 kam lyfter ca 10.2mm, hans lyfter alltså hela 2mm mer en en sk. värstingkam från t.ex. Dr. skräck.

Han skall nu prata med sin kolega och räkna lite på't för att ta fram ca. 100st.
Jag skall ringa och prata med honom om två veckor å höra vad han kommit fram till.

Så jag hör av mej igen när han har räknat klart.

Jag tror på detta, då tillverkare och brukare/testare är samma person som har hård testat vipporna i sin egen rallyräser under lång tid.

Litar inte på dessa andra företag, som bara hävdar att just deras svindyra vippor är bäst, och att det bara är alla andras vippor som sliter ner släpskon och i vissa fall även kammen.

Vi håller tummarna nu för att Peter skall ta sig ann detta. thumbs up

MVH//Tobbe

_________________
Tobbe Pettersson
Citera
Ondketchup
Gnosjö
Här sen Maj 2007
Inlägg: 71


Trådstartare
Ja är lätt på!

/Johan

_________________
Johan Magnusson
Citera
RoDe
Sthlm
Här sen Jun 2007
Inlägg: 553



samma här.

_________________
R.Demir
Citera
elpe300
Ekeby
Här sen Maj 2006
Inlägg: 566



Jag också!
Säg till när, var, hur osv.!

_________________
L-P Johnsson
Citera
airs
Kopparberg
Här sen Sep 2007
Inlägg: 101



oh jädrar anama! Det vore ju inga fel och kunna varva, säg 8k.. ljudet och draget
Jag kör med en Z58 296graders kam som har ett lyft på 12,3mm, men då har jag varvstoppet på orginal än så länge, vore ju en dröm att kunna varva över säg 7500 och inte vara orolig över ventilgröt

_________________
Jens Almerstedt
Citera
elpe300
Ekeby
Här sen Maj 2006
Inlägg: 566



Re:

airs skrev:
oh jädrar anama! Det vore ju inga fel och kunna varva, säg 8k.. ljudet och draget
Jag kör med en Z58 296graders kam som har ett lyft på 12,3mm, men då har jag varvstoppet på orginal än så länge, vore ju en dröm att kunna varva över säg 7500 och inte vara orolig över ventilgröt


Den kammen hade jag tänkt att handla också. Har nyss handlat raceventiler och racefjädrar som ska fixa minst 8500. Gott att kanske kunna bli av med "fjuttvipporna".

_________________
L-P Johnsson
Citera
bullen!
Skåne
Här sen Jul 2007
Inlägg: 1083



jag vill oxå ha sådana vippor! vart ställer man sig i kö?

_________________
Sammy Lundin
Citera
Ondketchup
Gnosjö
Här sen Maj 2007
Inlägg: 71


Trådstartare
Fisåkare tar du o skriver upp vilka som skall ha, så vi har lite koll på de?

/Johan

_________________
Johan Magnusson
Citera
Fisåkare
Stockholm-Gotland
Här sen Dec 2005
Inlägg: 106



Re:

ondketchup skrev:
Fisåkare tar du o skriver upp vilka som skall ha, så vi har lite koll på de?

/Johan

Jupp!

Det är noterat. thumbs up

_________________
Tobbe Pettersson
Citera
Mia
Bredared
Här sen Jun 2005
Inlägg: 373



Jag är också intresserad.

_________________
Mia Andersson
www.snowdragon.se
Citera
ZAK
karlskrona
Här sen Jul 2005
Inlägg: 131



kan vara intressant här med faktiskt

_________________
Magnus Zak Törnqvist
www.zakademus.com

Bmw E30 supercharged. Projekt "Hellsifür"
Citera
bullen!
Skåne
Här sen Jul 2007
Inlägg: 1083



jag mailar psa utan framgång. vill verkligen försäkra mig om en uppsättning för det verkar vara bra grejor.

_________________
Sammy Lundin
Citera
E21 Racing
Gävle
Här sen Jan 2004
Inlägg: 2771



Intresse finns även här

_________________
///M ag nus E manu elson SC#9
BMW 325 E21 Racing
BMW 120i E87 Trackday
BMW 330xd E46 Touring
BMW 525i E61 Touring
BMW 528ia E28 Sommarglidaren
Citera
Karlsson
Vaggeryd
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1848



PSA tar väl 1500:-/st i vanliga fall?

_________________
/Andreas Karlsson
Camaro V8TC
Citera
bullen!
Skåne
Här sen Jul 2007
Inlägg: 1083



Re:

Karlsson skrev:
PSA tar väl 1500:-/st i vanliga fall?


där försvann hälften av intressenterna =)

småskalig tillverkling är dyrt. lika bra vippor till en smallbock cheva hade kostat 2000 för allihopa =)

_________________
Sammy Lundin
Citera
elpe300
Ekeby
Här sen Maj 2006
Inlägg: 566



Re:

Fisåkare skrev:
Motornord har också haft trubbel med sina racevippor tyvärr.

Jag kan ju klistra in här vad jag precis PM'at till Johan "ondketchup", ju flera vi är som behöver dess bättre.


Hallå!

Sorry att de tagit lite tid med å svara.

Har pratat med några ang. bra vippor till M20 som tål att varvas, och kommit fram till att Peter PSA Rally är den enda som har torrt på fötterna vad gällande tillverkning och EGEN erfarenhet av att bruka dessa.

Det är fjärde säsongen som han kör med sina vippor nu, och det finns inga förslitningar vare sig på slitklacken eller kammen.
Han kör ju sin maskin hårt också, 8500. varv och detta med en kammaxel som lyfter nära 14mm.

Det kan jag säga på rak arm att ingen av oss andra kommer ha en kam med sååå högt lyft. Ingen vanlig eftermarknadskam(mej veterligen iaf.) erbjuder lyft över 12mm, då skall man ha i å tanke att en standard M20 kam lyfter ca 10.2mm, hans lyfter alltså hela 2mm mer en en sk. värstingkam från t.ex. Dr. skräck.

Han skall nu prata med sin kolega och räkna lite på't för att ta fram ca. 100st.
Jag skall ringa och prata med honom om två veckor å höra vad han kommit fram till.

Så jag hör av mej igen när han har räknat klart.

Jag tror på detta, då tillverkare och brukare/testare är samma person som har hård testat vipporna i sin egen rallyräser under lång tid.

Litar inte på dessa andra företag, som bara hävdar att just deras svindyra vippor är bäst, och att det bara är alla andras vippor som sliter ner släpskon och i vissa fall även kammen.

Vi håller tummarna nu för att Peter skall ta sig ann detta. thumbs up

MVH//Tobbe


Hur går det här då? Hört av Peter, eller?

_________________
L-P Johnsson
Citera
SÄLJES
K: Race vippor bmw
1, 2, 3   >>
6656 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande