|
Ondketchup
Gnosjö
Här sen Maj 2007
Inlägg: 71
Trådstartare

22 Jun 2008 13:37
K: Race vippor bmw
Är ute efter race vippor till min bmw M20!
/Johan
_________________ Johan Magnusson
|
Avatar
Boden
Här sen Okt 2005
Inlägg: 226

24 Jun 2008 16:56
_________________ Fredrik Östman
E34 M54 Turbo
E39 528i Turbo SFRO
|
Ondketchup
Gnosjö
Här sen Maj 2007
Inlägg: 71
Trådstartare

13 Aug 2008 20:41
Har inte fått tag i några än
Inget nytt på marknaden?
/Johan
_________________ Johan Magnusson
|
elpe300
Ekeby
Här sen Maj 2006
Inlägg: 566

13 Aug 2008 23:19
_________________ L-P Johnsson
|
Sten
Vasa, Finland
Här sen Jun 2004
Inlägg: 239

14 Aug 2008 10:35
Nån som prövat vippor från VAC Motorsports?
_________________ Sten Isaksson
|
Fisåkare
Stockholm-Gotland
Här sen Dec 2005
Inlägg: 106

15 Aug 2008 09:20
Re:
Motornord har också haft trubbel med sina racevippor tyvärr.
Jag kan ju klistra in här vad jag precis PM'at till Johan "ondketchup", ju flera vi är som behöver dess bättre.
Hallå!
Sorry att de tagit lite tid med å svara.
Har pratat med några ang. bra vippor till M20 som tål att varvas, och kommit fram till att Peter PSA Rally är den enda som har torrt på fötterna vad gällande tillverkning och EGEN erfarenhet av att bruka dessa.
Det är fjärde säsongen som han kör med sina vippor nu, och det finns inga förslitningar vare sig på slitklacken eller kammen.
Han kör ju sin maskin hårt också, 8500. varv och detta med en kammaxel som lyfter nära 14mm.
Det kan jag säga på rak arm att ingen av oss andra kommer ha en kam med sååå högt lyft. Ingen vanlig eftermarknadskam(mej veterligen iaf.) erbjuder lyft över 12mm, då skall man ha i å tanke att en standard M20 kam lyfter ca 10.2mm, hans lyfter alltså hela 2mm mer en en sk. värstingkam från t.ex. Dr. skräck.
Han skall nu prata med sin kolega och räkna lite på't för att ta fram ca. 100st.
Jag skall ringa och prata med honom om två veckor å höra vad han kommit fram till.
Så jag hör av mej igen när han har räknat klart.
Jag tror på detta, då tillverkare och brukare/testare är samma person som har hård testat vipporna i sin egen rallyräser under lång tid.
Litar inte på dessa andra företag, som bara hävdar att just deras svindyra vippor är bäst, och att det bara är alla andras vippor som sliter ner släpskon och i vissa fall även kammen.
Vi håller tummarna nu för att Peter skall ta sig ann detta.
MVH//Tobbe
_________________ Tobbe Pettersson
|
Ondketchup
Gnosjö
Här sen Maj 2007
Inlägg: 71
Trådstartare

15 Aug 2008 18:41
Ja är lätt på!
/Johan
_________________ Johan Magnusson
|
RoDe
Sthlm
Här sen Jun 2007
Inlägg: 553

15 Aug 2008 22:27
samma här.
|
elpe300
Ekeby
Här sen Maj 2006
Inlägg: 566

16 Aug 2008 00:50
Jag också!
Säg till när, var, hur osv.!
_________________ L-P Johnsson
|
airs
Kopparberg
Här sen Sep 2007
Inlägg: 101

16 Aug 2008 02:07
_________________ Jens Almerstedt
|
elpe300
Ekeby
Här sen Maj 2006
Inlägg: 566
_________________ L-P Johnsson
|
bullen!
Skåne
Här sen Jul 2007
Inlägg: 1083

16 Aug 2008 23:33
jag vill oxå ha sådana vippor! vart ställer man sig i kö?
_________________ Sammy Lundin
|
Ondketchup
Gnosjö
Här sen Maj 2007
Inlägg: 71
Trådstartare

17 Aug 2008 08:08
Fisåkare tar du o skriver upp vilka som skall ha, så vi har lite koll på de?
/Johan
_________________ Johan Magnusson
|
Fisåkare
Stockholm-Gotland
Här sen Dec 2005
Inlägg: 106

18 Aug 2008 01:54
Re:
| ondketchup skrev: | Fisåkare tar du o skriver upp vilka som skall ha, så vi har lite koll på de?
/Johan |
Jupp!
Det är noterat.
_________________ Tobbe Pettersson
|
Mia
Bredared
Här sen Jun 2005
Inlägg: 373

21 Aug 2008 17:12
Jag är också intresserad.
|
ZAK
karlskrona
Här sen Jul 2005
Inlägg: 131

21 Aug 2008 19:30
kan vara intressant här med faktiskt
_________________ Magnus Zak Törnqvist
www.zakademus.com
Bmw E30 supercharged. Projekt "Hellsifür"
|
bullen!
Skåne
Här sen Jul 2007
Inlägg: 1083

21 Aug 2008 20:06
jag mailar psa utan framgång. vill verkligen försäkra mig om en uppsättning för det verkar vara bra grejor.
_________________ Sammy Lundin
|
E21 Racing
Gävle
Här sen Jan 2004
Inlägg: 2771

21 Aug 2008 20:11
Intresse finns även här
_________________ ///M ag nus E manu elson SC#9
BMW 325 E21 Racing
BMW 120i E87 Trackday
BMW 330xd E46 Touring
BMW 525i E61 Touring
BMW 528ia E28 Sommarglidaren
|
Karlsson
Vaggeryd
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1848

21 Aug 2008 20:25
PSA tar väl 1500:-/st i vanliga fall?
_________________ /Andreas Karlsson
Camaro V8TC
|
bullen!
Skåne
Här sen Jul 2007
Inlägg: 1083

21 Aug 2008 21:47
Re:
| Karlsson skrev: | | PSA tar väl 1500:-/st i vanliga fall? |
där försvann hälften av intressenterna =)
småskalig tillverkling är dyrt. lika bra vippor till en smallbock cheva hade kostat 2000 för allihopa =)
_________________ Sammy Lundin
|
elpe300
Ekeby
Här sen Maj 2006
Inlägg: 566

21 Aug 2008 22:26
Re:
| Fisåkare skrev: | Motornord har också haft trubbel med sina racevippor tyvärr.
Jag kan ju klistra in här vad jag precis PM'at till Johan "ondketchup", ju flera vi är som behöver dess bättre.
Hallå!
Sorry att de tagit lite tid med å svara.
Har pratat med några ang. bra vippor till M20 som tål att varvas, och kommit fram till att Peter PSA Rally är den enda som har torrt på fötterna vad gällande tillverkning och EGEN erfarenhet av att bruka dessa.
Det är fjärde säsongen som han kör med sina vippor nu, och det finns inga förslitningar vare sig på slitklacken eller kammen.
Han kör ju sin maskin hårt också, 8500. varv och detta med en kammaxel som lyfter nära 14mm.
Det kan jag säga på rak arm att ingen av oss andra kommer ha en kam med sååå högt lyft. Ingen vanlig eftermarknadskam(mej veterligen iaf.) erbjuder lyft över 12mm, då skall man ha i å tanke att en standard M20 kam lyfter ca 10.2mm, hans lyfter alltså hela 2mm mer en en sk. värstingkam från t.ex. Dr. skräck.
Han skall nu prata med sin kolega och räkna lite på't för att ta fram ca. 100st.
Jag skall ringa och prata med honom om två veckor å höra vad han kommit fram till.
Så jag hör av mej igen när han har räknat klart.
Jag tror på detta, då tillverkare och brukare/testare är samma person som har hård testat vipporna i sin egen rallyräser under lång tid.
Litar inte på dessa andra företag, som bara hävdar att just deras svindyra vippor är bäst, och att det bara är alla andras vippor som sliter ner släpskon och i vissa fall även kammen.
Vi håller tummarna nu för att Peter skall ta sig ann detta.
MVH//Tobbe |
Hur går det här då? Hört av Peter, eller?
_________________ L-P Johnsson
|
|