| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
spjällhus bygge på CIH Opel motor
|
1 besök senaste veckan (1808 totalt) |
|
ska bygga motor nu i vinter till min Mubana ( ko ) bil asconan och jag undrar vad för spjällhus man kan tänkas ha, och vilka bilar har stora spjällhus orginal, har hittat 80mm för ca 1500:- men tänkte om man hittar någon som har något liknande på orginal så blir det biligare att köpa från skroten Mvh Johan Fredlund Finspång _________________ Johan Fredlund Volvo 740 bytte gärna mot Opel Corsa A |
||||
|
Jag är snäll och svarar här, men egentligen platsar nog frågan bättre på OSC...
Insuget från Senator/Monza med 3 liters sexan på 180 hk har ett ganska stort spjäll. 60-65 mm tror jag det är, bör räcka till ca 200 hk. om man har en 2,2 topp kan man ta hela insuget från sexan och kapa bort två cylindrar, svetsa igen och vips har man ett insug som passar bra på toppen och ryms fint under huven på en Ascona. _________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
||||
|
http://klracing.se/?subpage=kategori
75 och 80mm spjällhus... Lite billigare än du hittat i alla fall. |
||||
|
Re:
okej är det samma sprut på omega 3000 12v _________________ Johan Fredlund Volvo 740 bytte gärna mot Opel Corsa A |
||||
|
Re:
177 hk motorn ska ha samma insug, 156 hk motorn med katalysator har inte det. Själva sprutet, alltså elektroniken, går inte att använda från en sexa till en fyra. _________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1 besök senaste veckan (1808 totalt) |