Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
SLC-finalen på lördag.
<<   1, 2
4540 besök totalt
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002

Var där och vi lyckades bärga en 3:e-plats totalt i 3h Cupen, Klass 3.

Sprang på Gustaf, som vi delade tält med, samt även forumägaren, som var behjälplig att dra nga kablar åt oss i depåboxen då han passerade. Ibland är det bra att känna personer som befinner sig 2m över havsytan med huvudet. Tacktack.

Båda bilarna höll 12h, trots att en motor gick "utan" topplockspackning de sista 5h, vilket var ett delmål och en bra avslutning på en strulig säsong.

P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator
Trådstartare
Var imponerad över tempot i den nya 9-3:an när det var blött. Ni måste tjänat många placeringar på det underlaget.

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002

P.P. skrev:
Var imponerad över tempot i den nya 9-3:an när det var blött. Ni måste tjänat många placeringar på det underlaget.

Peggen åkte ngt smått överj***gt på sitt sista pass!
Men än roligare/ptroligt var att dieseln faktiskt var ännu snabbare i blötan ett tag under sista timmen!!! Teamchef Bosse är rutinerad tvåtaktssladdare och körde duktigt undan ett tag.

Annars är det väl Kermit i sin gröna 944 som stod för bedriften. Ett tag åkte de 15 sekunder (femton) snabbare per varv än ngn annan!!!
Hemligheten: REGUMERADE, POLSKA DÄCK AV FABRIKATET MARKGUM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (SANT!)
Tokmjuka och gav ett helt oslagbart fäste. Tom Diners Raketsaab som, åkte på riktiga racingregndäck, fick vika sig med ca 100m per varv... (Dom fick upp tempot i Saaben efter att 944:an passerat) Imponerande!!!

GunnarÖ
hyffsat nära Gelleråsen
Här sen Nov 2002

Andreas Lidström f.k.a AL skrev:
Båda bilarna höll 12h, trots att en motor gick "utan" topplockspackning de sista 5h, vilket var ett delmål och en bra avslutning på en strulig säsong.

okej, var det som lät. Jag tyckte det lät ett tag som växellådan i ena bilen hade färre användbara växlar än vid starten av loppet.

Magnus bjöd nog på dagens värsta däckrökare under loppet, långsladd på rakan mot parisen som avslutades med nosen åt nästan rätt håll. Någon skada blev det dock inte annat än möjligtvis liten törn på självförtroendet och aningen ojämnt däckslitage.

Jag själv gick mest runt och lekte pratglad publik då teamet jag skulle hålla på fick bryta tidigt med motorproblem. Var tyvärr tvungen att avvika strax efter sex. Jag hann i alla fall prata lite med Andreas och Magnus.

/Gunnar

Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

P.P. skrev:
Men hörde du den? Den lät f-n ta mig mer aggresivt än de riktiga GT-bilarna. Spetsigare på något sätt.

Apropå ljud denna dag så vann New Beetle kategorin Skönast sång, men Gloria som god tvåa (under den tiden de körde med trasig ljuddämpare). Trea blir Ravilla under burnandet, mycket muller var det...
Jag hörde Vipern! Den åkte iväg när jag var på väg till min bil.
New Beetlen lät också väldigt trevligt!

Jag la ut några bilder här:
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=68145#68145

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

GunnarÖ skrev:
...
Magnus bjöd nog på dagens värsta däckrökare under loppet, långsladd på rakan mot parisen som avslutades med nosen åt nästan rätt håll. Någon skada blev det dock inte annat än möjligtvis liten törn på självförtroendet och aningen ojämnt däckslitage.

Närå, sjävförtroendet gick helt opåverkat igenom det

De framför fick plötsligt för sig att åka lite saktare än vad jag räknat med så jag fick liksom bromsa lite tidigare än vad jag tänkt. Och jag bromsade liksom lite för hårt Jag gled på tvären en redigt bra lång bit på asfalten men bakhjulen lämnade aldrig asfalten så när det var tomt på bilar efter kanske 10 - 15 sekunder så var det bara o backa ut o köra vidare (men.... jooo... det blev en redig bromsplatta på höger framdäck men det var i princip slutkört ändå tack o lov!) Det intressanta var att jag visserligen tänkte "å skit" men var helt lugn hela tiden, även kolugn efteråt (ingen adrenalin som det ju kan bli annars så man är alldeles skakis). Kändes skönt att det var så, det var bara o glatt köra vidare.

Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator
Trådstartare
Faan Magnus, det börjar redan bli en riktig racer av dig. Märkte själv efter några tävlingar att den där förlamande knuten i magen när något började gå åt helsicke plötsligt ersatts med ett mer beräknande "jaha, och vad gör jag för att reda ut det här då?" i huvudet.

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002

Kul att ni fick lite kört till slut med golfen!
Gav det blodad tand inför nästa säsong?

Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Peeter skrev:

Jaaaaaa!!!

Fast sådär JÄTTEstor skillnad mot banträffar (som folk säger) var det ändå inte IMo. Så banträffar är verkligen superkul det med!!!

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Sen gick det ju inte så fort för att vara klass 4 (jag var iof snabbast i teamet ) men speciellt konkurenskraftiga kan man ju knappast säga att vi var (vi körde iof in motorn, så maxvarv var först 5000 och vi ökade till 6000 i slutet på dan)

Men om vi ser till att få en diffbroms som funkar ÖHT så ska ni få se

Skellefteå
Här sen Dec 2002

Hej
Magnus Thomé skrev:

Fast sådär JÄTTEstor skillnad mot banträffar (som folk säger) var det ändå inte IMo. Så banträffar är verkligen superkul det med!!!

Den stora skillnaden mot de banträffar jag varit på var att här körde folk om hursomhelst - förstås, för det är ju racing. Det gjorde att det inte var så himla lätt att lära sig rätt tempo för bilen och banan, eftersom spåret hela tiden (nästan) blev stört. Men det är ju en av de stora erfarenheterna också...

Hade man haft lite mer tid att nöta själv, och få lite mer tips om spårval hade det säkert varit lättare att hänga med.

/Gustaf

Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

Magnus Thomé skrev:
Peeter skrev:

Jaaaaaa!!!

Körmässigt är det väl inte det..... Och tyvärr så är det väl det du har fått inrikta dig på , men sen nästa år när ni får till Golfen så den funkar ordentligt thumbs up så tillkommer ju tävlingsmomentet som höjer upplevelsen ytterligare ett snäpp....... vilket jag tror att ni kan och kommer få till nästa år.

Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002

Exakt så som Fredrik säger är det...sådä så!

Sen är det ju än mer kamp i ett 15 varvs sprintlopp...även om det för varje race i SLC börjar likna långa sådana.

Den som åker 3h och tror dom kan spara på krutet lär inte vinna iaf. Det är "flat out racing" (vilket oxå är ett jäkligt snabbt team i SLC ) som gäller, från start till mål. BALLT!

Inför träffar
SLC-finalen på lördag.
<<   1, 2
4540 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande