| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Inför träffar
SLC-finalen på lördag.
|
<< 1, 2 6 besök senaste veckan (4552 totalt) |
|
Var där och vi lyckades bärga en 3:e-plats totalt i 3h Cupen, Klass 3.
Sprang på Gustaf, som vi delade tält med, samt även forumägaren, som var behjälplig att dra nga kablar åt oss i depåboxen då han passerade. Ibland är det bra att känna personer som befinner sig 2m över havsytan med huvudet. Tacktack.
Båda bilarna höll 12h, trots att en motor gick "utan" topplockspackning de sista 5h, vilket var ett delmål och en bra avslutning på en strulig säsong. |
||||
Peggen åkte ngt smått överj***gt på sitt sista pass! Men än roligare/ptroligt var att dieseln faktiskt var ännu snabbare i blötan ett tag under sista timmen!!! Teamchef Bosse är rutinerad tvåtaktssladdare och körde duktigt undan ett tag.
Annars är det väl Kermit i sin gröna 944 som stod för bedriften. Ett tag åkte de 15 sekunder (femton) snabbare per varv än ngn annan!!! Hemligheten: REGUMERADE, POLSKA DÄCK AV FABRIKATET MARKGUM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (SANT!)
Tokmjuka och gav ett helt oslagbart fäste. Tom Diners Raketsaab som, åkte på riktiga racingregndäck, fick vika sig med ca 100m per varv... (Dom fick upp tempot i Saaben efter att 944:an passerat) Imponerande!!! |
||||
okej, var det som lät. Jag tyckte det lät ett tag som växellådan i ena bilen hade färre användbara växlar än vid starten av loppet. Magnus bjöd nog på dagens värsta däckrökare under loppet, långsladd på rakan mot parisen som avslutades med nosen åt nästan rätt håll. Någon skada blev det dock inte annat än möjligtvis liten törn på självförtroendet och aningen ojämnt däckslitage.
Jag själv gick mest runt och lekte pratglad publik då teamet jag skulle hålla på fick bryta tidigt med motorproblem. Var tyvärr tvungen att avvika strax efter sex. Jag hann i alla fall prata lite med Andreas och Magnus.
/Gunnar _________________ Gunnar Östlund "Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut" |
||||
New Beetlen lät också väldigt trevligt! Jag la ut några bilder här: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Närå, sjävförtroendet gick helt opåverkat igenom det
De framför fick plötsligt för sig att åka lite saktare än vad jag räknat med så jag fick liksom bromsa lite tidigare än vad jag tänkt. Och jag bromsade liksom lite för hårt Jag gled på tvären en redigt bra lång bit på asfalten men bakhjulen lämnade aldrig asfalten så när det var tomt på bilar efter kanske 10 - 15 sekunder så var det bara o backa ut o köra vidare (men.... jooo... det blev en redig bromsplatta på höger framdäck men det var i princip slutkört ändå tack o lov!) Det intressanta var att jag visserligen tänkte "å skit" men var helt lugn hela tiden, även kolugn efteråt (ingen adrenalin som det ju kan bli annars så man är alldeles skakis). Kändes skönt att det var så, det var bara o glatt köra vidare.
_________________ Magnus Thomé
|
||||
|
Faan Magnus, det börjar redan bli en riktig racer av dig. Märkte själv efter några tävlingar att den där förlamande knuten i magen när något började gå åt helsicke plötsligt ersatts med ett mer beräknande "jaha, och vad gör jag för att reda ut det här då?" i huvudet.
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
Jaaaaaa!!!
Fast sådär JÄTTEstor skillnad mot banträffar (som folk säger) var det ändå inte IMo. Så banträffar är verkligen superkul det med!!! _________________ Magnus Thomé
|
||||
|
Sen gick det ju inte så fort för att vara klass 4
(jag var iof snabbast i teamet ) men speciellt konkurenskraftiga kan man ju knappast säga att vi var (vi körde iof in motorn, så maxvarv var först 5000 och vi ökade till 6000 i slutet på dan)
Men om vi ser till att få en diffbroms som funkar ÖHT så ska ni få se _________________ Magnus Thomé
|
||||
|
Hej
Den stora skillnaden mot de banträffar jag varit på var att här körde folk om hursomhelst - förstås, för det är ju racing. Det gjorde att det inte var så himla lätt att lära sig rätt tempo för bilen och banan, eftersom spåret hela tiden (nästan) blev stört. Men det är ju en av de stora erfarenheterna också... Hade man haft lite mer tid att nöta själv, och få lite mer tips om spårval hade det säkert varit lättare att hänga med. /Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||||
Körmässigt är det väl inte det..... Och tyvärr så är det väl det du har fått inrikta dig på , men sen nästa år när ni får till Golfen så den funkar ordentligt |
||||
|
Exakt så som Fredrik säger är det...sådä så!
Sen är det ju än mer kamp i ett 15 varvs sprintlopp...även om det för varje race i SLC börjar likna långa sådana. Den som åker 3h och tror dom kan spara på krutet lär inte vinna iaf. Det är "flat out racing" (vilket oxå är ett jäkligt snabbt team i SLC ) som gäller, från start till mål. BALLT!
|
||||
![]() |
Inför träffar
SLC-finalen på lördag.
|
<< 1, 2 6 besök senaste veckan (4552 totalt) |

