Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 2 besök senaste veckan (26105 totalt) |
Jaha, Då har man vaknat till igen...
![]() Min helg blev ju inte riktigt vad jag tänkt mig > ![]() Började med läckande vevhusventilation på lördagen så jag missade halva vln-rejset. Kändes dock riktigt gött när jag fått köra första varvet på kvällen. Har aldrig kört en så välbalanserad bil innan! Så jag var lyrisk inför andra varvet ända tills jag kom till brunchen (stavning?) Där släppte plötsligt hela bakvagnen i vänstern i den branta nerförsbacken och jag gled ner för hela backen med fullt rattutslag. Lyckades rädda den svängen på nåt konstigt sätt men i högern därpå hände samma sak igen när jag bara rullade igenom svängen och jag förstod nåt var galet. Efteråt visade det sig att vattenpumpen lagt av, motorn blev tokvarm på bara nån sväng och kokade, avlastningsventilen i kylet kärvade så kylet sprängdes istället. Det var alltså glykol på bakdäcken som gjorde att bakvagnen släppte. Fick ihop bilen en timme innan hemfärd på måndagen så det blev inget mer kört tyvärr men många lustiga minnen från allt runt omkring ringen. Fick i alla fall åka med ett varv i en m-coupé med en trevlig Göteborgare ![]() _________________ Bmw 320d M -07 Bmw 1602 -75 projekt ------------------- SS 1.23.50 M3 E36 www.attitudemotorclub.com |
||||||
Re:
Körde förbi dig när du stod i backen ner mot Planzgarten. Trodde faktiskt bilen brann. Skönt att det inte va värre. _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||
Re:
Det trodde jag med... Sa till kompisen att plocka ut allt värdefullt snabbt medans jag ringde till starten. Fick riktigt dåligt bemötande faktiskt. Pratade med tre personer och sa på klar engelska var jag hade stannat och att det fanns risk för att det var halt i brunchen. De verkade inte förstå nånting och sen la de på... någon säkerhetsbil kom aldrig och ingen efter stannade och kollade läget (kanske stod lite skymd bakom krönet) Lite skrämmande tankar får man ju om man verkligen behövt hjälp... ![]() ![]() Slutar med att jag kör före honom till parkeringen utan vatten i motorn. _________________ Bmw 320d M -07 Bmw 1602 -75 projekt ------------------- SS 1.23.50 M3 E36 www.attitudemotorclub.com |
||||||
Re:
Helt otroligt ![]() |
||||||
Re: 10-13Maj -08 Vilka kommer?
Underskatta aldrig en Audi ![]() ![]() Jag blev besatt av RINGEN ![]() _________________ Mattias Narin 101xBTG-8:22 Porsche GT4-20 ![]() |
||||||
Kunde inte låta bli att ta upp den här gamla tråden igen... Satt och kollade lite youtube då jag halkade in på följande filmer som är tagna samma helg..
Jag syns mellan 5,03-5,10... http://www.youtube.com/watch?v=TkU2j Jag syns mellan 1,32-1,42... http://www.youtube.com/watch?v=dDAVB I denna film kan man se några svenskar köra om.. http://www.youtube.com/watch?v=TkU2j I övrigt så ser man rätt många svenska bilar i dessa filmer.. Håll tillgodo.. _________________ Johan Blank NS BTG 8,00 BMW M3 ![]() |
||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 2 besök senaste veckan (26105 totalt) |