| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Corrado G60 Projekt BILLIGT!!
|
4355 besök totalt |
|
S: Corrado G60 Projekt BILLIGT!!
Corrado G60 -90 Miltal: ca 20 000 Bilen är ett pågående projekt... Invändigt: 2st Raidopower stolar i den, rejäla sittastill stolar! rensad från onödig inredning bakom stolarna.. Sportratt. Alupedaler. Svetsat burstag mellan bakre fjädertorn. Styvar upp rejält, och lagom höjd för fyrpunktsbälten. Chassie: Sänkt med hårdare dämpare. 17" med nya däck. Fräscha skivor och belägg (fram rullat 50mil) Sitter 4st nya 205/40-17 pjuck på helsvarta fälgar (samma fälgar som på bilden, men helt lackade) Medföljer en Eaton M62, alltså den lagom stora mercedes kompressorn som räcker upp till 230-250hk. MSD 6a monterad och klar. Blaster HV-spole medföljer. Kvar att göra: G-ladern är urplockad och behöver renoveras, Alternativt Svetsa ett fäste och ordna med slangdragning för Eaton-kompressorn. Startmotor-solenoid på gränsen till slut Yttre dörrhandtag förarsida saknas. ROSTFRI kaross. Fruktansvärt rolig bil när det svänger!! Motorn startar i alla väder, och går kalasjämnt och fint, Gick som min bruksbil innan G-ladern plockades av. Kan köpas utan stolar och Eaton kompressorn för den som har andra planer. Pris: 13.000 för bil, 16.000 för bil med kompressor! 0704-937404 _________________ Joakim Westman |
||
|
http://streetrace.egetforum.se/board/download/file.php?id=9
Så ser bilen ut, dock helsvarta fälgar nu.. En röd rieger(?) grill med ögonlock följer med.. Riktpris.. 20k. utan Eaton-kompressor. 23k med. Byte mot något körklart, brukis eller bus, kanske kan vara intressant.. e30turbo skulle kunna vara skojj t.ex... Men kontant försäljning går i första hand och bytesvärdet ligger INTE på 23k.
DLI-teknik.se säljer btw färdiga fästen för just denna Eatonkompressor till denna bil. _________________ Joakim Westman |
||
|
Re: S: Corrado G60 Projekt
Kan intyga det barnsliga nöjet i den här bilen.
Stor potential med störtskönt ljud från motorn. (Nybyggt avgassystem) Ring honom och tjöp, men låt honom behålla stolarna, de köper gärna jag löst.
_________________ John Edvardsson |
||
|
Re: S: Corrado G60 Projekt
Haha, Du får nog se till att muttra ihop mercan innan du får köpa några stolar
_________________ Joakim Westman |
||
|
PMa om du tar steget till "Jag säljer allt i delar" för då är en komplett uppsättning med bromsar lite intressant.
_________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||
|
tjena
byta mot en ruskigt fräsh golf 16v -90a i orginal skick. bilen är svart metallic med få ägare, orginal kodlås och carguard larm, inredning i nyskick. ända som inte är orginal är 2,5 simons systemet och ett powerrör från K&N. medföljer NYTT extractor. levereras ny bes. något som kan va intressant? /Danne _________________ Danny Svensson Bmw 325 Coupé -92 (dagligskutan) Bmw M535i -87 Diamantsvart Bmw 323i sport -79 (samlaråk) |
||
|
Får fortfarande massa dåliga bud på lös kompressor. 5k vill jag ha för den, Annars hamnar den på bilen. Det är INTE diskuterbart så länge bilen finns kvar!
Många som ringt på bilen, men ingen som orkat sig hit och titta på den än..
_________________ Joakim Westman |
||
![]() |
SÄLJES
S: Corrado G60 Projekt BILLIGT!!
|
4355 besök totalt |
