Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S: Corrado G60 Projekt BILLIGT!!
4355 besök totalt
JoCkeWe
Västerås
Här sen Mar 2004
Inlägg: 29


Trådstartare
S: Corrado G60 Projekt BILLIGT!!

Corrado G60 -90
Miltal: ca 20 000
Bilen är ett pågående projekt...

Invändigt:
2st Raidopower stolar i den, rejäla sittastill stolar! rensad från onödig inredning bakom stolarna..
Sportratt.
Alupedaler.
Svetsat burstag mellan bakre fjädertorn. Styvar upp rejält, och lagom höjd för fyrpunktsbälten.

Chassie:
Sänkt med hårdare dämpare.
17" med nya däck.
Fräscha skivor och belägg (fram rullat 50mil)

Sitter 4st nya 205/40-17 pjuck på helsvarta fälgar (samma fälgar som på bilden, men helt lackade)

Medföljer en Eaton M62, alltså den lagom stora mercedes kompressorn som räcker upp till 230-250hk.

MSD 6a monterad och klar. Blaster HV-spole medföljer.


Kvar att göra:
G-ladern är urplockad och behöver renoveras, Alternativt
Svetsa ett fäste och ordna med slangdragning för Eaton-kompressorn.
Startmotor-solenoid på gränsen till slut
Yttre dörrhandtag förarsida saknas.


ROSTFRI kaross. Fruktansvärt rolig bil när det svänger!!

Motorn startar i alla väder, och går kalasjämnt och fint, Gick som min bruksbil innan G-ladern plockades av.

Kan köpas utan stolar och Eaton kompressorn för den som har andra planer.

Pris: 13.000 för bil, 16.000 för bil med kompressor! 0704-937404

_________________
Joakim Westman
Citera
jmyilbx
Sjönsbo
Här sen Nov 2004
Inlägg: 65



Kan du ge något riktpris? Lite bilder vore också trevligt..
Är något byte intressant?

_________________
Jimmy Ilbäcks
Sjönsbo
Citera
JoCkeWe
Västerås
Här sen Mar 2004
Inlägg: 29


Trådstartare
http://streetrace.egetforum.se/board/download/file.php?id=9
Så ser bilen ut, dock helsvarta fälgar nu.. En röd rieger(?) grill med ögonlock följer med..

Riktpris.. 20k. utan Eaton-kompressor. 23k med.

Byte mot något körklart, brukis eller bus, kanske kan vara intressant.. e30turbo skulle kunna vara skojj t.ex... Men kontant försäljning går i första hand och bytesvärdet ligger INTE på 23k.

DLI-teknik.se säljer btw färdiga fästen för just denna Eatonkompressor till denna bil.

_________________
Joakim Westman
Citera
JohnE
Västerås
Här sen Okt 2007
Inlägg: 148



Re: S: Corrado G60 Projekt

Kan intyga det barnsliga nöjet i den här bilen.
Stor potential med störtskönt ljud från motorn. (Nybyggt avgassystem)
Ring honom och tjöp, men låt honom behålla stolarna, de köper gärna jag löst.


_________________
John Edvardsson
Citera
JoCkeWe
Västerås
Här sen Mar 2004
Inlägg: 29


Trådstartare
Re: S: Corrado G60 Projekt

JohnE skrev:
Kan intyga det barnsliga nöjet i den här bilen.
Stor potential med störtskönt ljud från motorn. (Nybyggt avgassystem)
Ring honom och tjöp, men låt honom behålla stolarna, de köper gärna jag löst.


Haha, Du får nog se till att muttra ihop mercan innan du får köpa några stolar

_________________
Joakim Westman
Citera
JoCkeWe
Västerås
Här sen Mar 2004
Inlägg: 29


Trådstartare
Många som frågat efter pris på kompressorn lös. 5000:- vill jag ha för den!

Bilen, utan stolar, går för 15k om någon hämtar den mycket snart.

_________________
Joakim Westman
Citera
JoCkeWe
Västerås
Här sen Mar 2004
Inlägg: 29


Trådstartare

_________________
Joakim Westman
Citera
robber
08
Här sen Mar 2003
Inlägg: 5748



PMa om du tar steget till "Jag säljer allt i delar" för då är en komplett uppsättning med bromsar lite intressant.

_________________
R0b1n F0rsb3rg
"Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver"
______________________
Citera
DannyMk1
Kvidinge (Skånela)
Här sen Mar 2005
Inlägg: 247



tjena

byta mot en ruskigt fräsh golf 16v -90a i orginal skick.
bilen är svart metallic med få ägare, orginal kodlås och carguard larm, inredning i nyskick.
ända som inte är orginal är 2,5 simons systemet och ett powerrör från K&N. medföljer NYTT extractor.
levereras ny bes.

något som kan va intressant?

/Danne

_________________
Danny Svensson

Bmw 325 Coupé -92 (dagligskutan)
Bmw M535i -87 Diamantsvart
Bmw 323i sport -79 (samlaråk)
Citera
JoCkeWe
Västerås
Här sen Mar 2004
Inlägg: 29


Trådstartare
Kommer inte att sälja i delar.
Har ett par veckor kvar innan mitt garage är klart. Är den inte såld tills dess plockar jag ihop den själv

_________________
Joakim Westman
Citera
JoCkeWe
Västerås
Här sen Mar 2004
Inlägg: 29


Trådstartare
Får fortfarande massa dåliga bud på lös kompressor. 5k vill jag ha för den, Annars hamnar den på bilen. Det är INTE diskuterbart så länge bilen finns kvar!

Många som ringt på bilen, men ingen som orkat sig hit och titta på den än..

_________________
Joakim Westman
Citera
JohnE
Västerås
Här sen Okt 2007
Inlägg: 148



Har du fortfarande kvar corren? Har inte sett den på ett bra tag nu.

_________________
John Edvardsson
Citera
JoCkeWe
Västerås
Här sen Mar 2004
Inlägg: 29


Trådstartare
UPP!!

13.000 vill jag ha för bilen, 16.000 för bilen och kompressorn.

Kom och hämta den innan jag ändrar mig!!

_________________
Joakim Westman
Citera
JoCkeWe
Västerås
Här sen Mar 2004
Inlägg: 29


Trådstartare
Eatonkompressorn såld, Resten finns kvar.

_________________
Joakim Westman
Citera
SÄLJES
S: Corrado G60 Projekt BILLIGT!!
4355 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande