| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Däck för banåka
Vilka däck?
|
2007 besök totalt |
|
Vilka däck?
Ska köpa nya däck till nästa sommar och dess banträffar men jag har ett litet dilemma. Det är så att jag kan köpa Pirelli PZero Nero för 600kr däcket och de r-däck jag spanat in(Toyo trampio 888) kostar ca 1250kr/däck i 195/55-15. Frågan är om r-däcken är värda de extra kulorna? Har aldrig kört med r-däck men ni som har det kan väl ge eran synpunkt.. Lars _________________ /Lars Aldebo Subaru BRZ |
||
|
det går inte att jämföra ett r-däck med ett gatdäck när det kommer till körupplevelse.
det är klart värt pengarna, men om du vill få ut mer än 1-1500mil, så bör du köpa vanliga däck. _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||
var i sverige befinner du dig? _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||
|
Kolla med din lokala Toyo återförsäljare vad han ska ha för 4däck inkl montering+balansering.. detta jämför du med postorder pris+frakt+montering+balansering.
Jämför inte bara priset inkl frakt för ibland så blir monteringen billigare om du köpt däcken på stället du monterar _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||
Han befinner sig typ strax norr om stan.
|
||
Kan krävas en ganska kraftig maskin för att kränga på dom.. _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||
|
så länge man har lite profilhöjd >50, så är monteringen samma som gatdäck i princip. såvida man inte har extremt smala fälgar i förhållande till däcksbredden förstås.
_________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||
|
Själv tyckte jag att det var som vanligt när jag monterade mina 205/50-15 (R-Däck).
Däremot så svor jag en hel del när jag drog på 215/40-16 gatdäck, förstärkt sida är jobbigt ibland.
_________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||
![]() |
Däck för banåka
Vilka däck?
|
2007 besök totalt |