Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S: BMW E30 TURBO
3716 besök totalt
Martin Linderson
Linköping
Här sen Jan 2006
Inlägg: 16


Trådstartare
S: BMW E30 TURBO

En i grunden BMW 320i -89 säljes. Mitt påbörjade projekt som jag inte hinner med pga av för många andra projekt. Bilen är utrustad med en hel del bra bitar. Färdigställ den och du har garanterat en rolig(snabb!) bil till oslagbar peng. Från början fanns stora ambitioner för den här bilen men tiden räcker inte helt till att färdigställa den. Det som är kvar att göra är montera större spridare, högflödes bränsle pump, mappa bilen samt lite allmänt små fix.

Info om bilen:

Framvagn:
Ställbara LEDA dämpare (ej coil over)
HR fjädrar(hårdhet beräknad av AL här på forumet)
Excentriska powerflex bussningar
Länkarmar och styrleder bytta förra säsongen
Ställbara topplagringar från Millway
Stålomspunna bromslangar
E36 styrväxel (bättre utväxling)

Bakvagn:
325i bakvagn med skivor och kränghämmare
Ställbara LEDA dämpare(ej coil over)
Övre stötdämparinfästning med ledlager från Millway
HR fjädrar(hårdhet beräknad av AL här på forumet)
Diff med 40% differentialbroms byggd av Mobimech
Alla bussningar från powerflex
Nya BMW bromsar med stålomspunna bromslangar

Motor:
M20 2,5
Pulssplittat grenrör med uttag för extern wastegate
Holset HX40
48mm wastegate
50mm dumpventil
3" rostfri downpipe och avgassystem, två st ljuddämpare(går tyst och fint)
8,0 i kompression, svarvade kolvar av PPF
orginal lamell med Boschrace tryckplatta (684 om jag inte missminner mig)
Ny vattenpump och ny högflödesoljepump
Självklar är alla remmar, lager, packningar, ringar osv bytt vid motorrenoveringen
Toppen är svetsat enligt PPF princip för bästa hållbarhet, mirafrästa ventiler
Z45 turbokam
"plug and play" MS finns med adapter för M20 kabelstam

Övrigt:
Ny tank
Nya broms och bränsleledningar

Isäck och R-däck finns!
16" Hartge fälgar

Ev. extra motorer, växelåda, kardan för den som har intresse.

Karossen har inte den bästa lacken men är i stortsett helt fri från rost med bland annat nya framskärmar osv. Mindre parkeringskada finns på vänster sida.

Inredningen är en sportinredning som är omklädd i konstskinn. På förarplasten sitter nu en momo stol av kevlar av tävlingstyp.


Priset jag har tänkt mig är 45000kr lite beroende på vilka delar som ska ingå. Värdet på delarna som bilen överskrider med mycket god marginal det begärda priset.

/Martin, 070-6058008










_________________
Martin Linderson
Citera
Martin Linderson
Linköping
Här sen Jan 2006
Inlägg: 16


Trådstartare
Jag uppdaterar annonsen med bilder på R-däck och isdäck.

/Martin





_________________
Martin Linderson
Citera
Martin Linderson
Linköping
Här sen Jan 2006
Inlägg: 16


Trådstartare
Nu är bilen såld men för den som är intresserad finns leda kit med fjädrar, fjäderbensstag(fram och bak), ställbara topplagringar från millway, r-däck, is-däck och stol kvar till försäljning!

/Martin

_________________
Martin Linderson
Citera
Niklas Rosell
Vingåker
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1586



Re:

Pris på leda kit med fjädrar och ställbara topplagringar från millway?

Eventuellt är även r-däck och stol intressant om stolen passar lång och smal, 187cm och 75kg.

_________________
VW Golf Alltrack -20
Citera
beepbeep
Uppsala
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3473



Hej!

Vilken storlek är det på R-däcken? Är det 15-tum och 195 bredd är jag definitivt intresserad!

Mvh,

_________________
G o r a n A m c o f f
Citera
Markus_SWE
Motala
Här sen Apr 2007
Inlägg: 397



Pris på isdäck och R-däck ?

_________________
Markus Jonsson
Citera
SÄLJES
S: BMW E30 TURBO
3716 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande